کد خبر: 777507
تاریخ انتشار: ۱۸ فروردين ۱۳۹۵ - ۰۹:۰۰
مدیرعامل جمعیت هلال احمر خراسان رضوی خبر داد:
مدیرعامل جمعیت هلال احمر خراسان رضوی از کاهش 32.4 درصدی حوادث نوروزی در پایگاه‌های جمعیت هلال احمر خراسان رضوی در ایام سفرهای نوروزی امسال نسبت به مدت مشابه سال قبل خبر داد.

سیدمجتبی احمدی در گفت‌وگو با خبرنگار جوان، اظهار داشت: طرح ملی هلال بهشت جمعیت هلال احمر از 25 اسفند ماه سال گذشته تا 15 فروردین ماه امسال همزمان با سراسر کشور در خراسان رضوی اجرا شد.

وی افزود: آمار حوادث به وقوع پیوسته و گزارش شده به این جمعیت در این ایام  152 حادثه بوده که در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته  که 225 حادثه بود 32.4 درصد کاهش داشت و در این حوادث 890 نفر دچار حادثه شدند که در مقایسه با مدت مشابه سال قبل که 906 حادثه دیده برجای گذاشت 1.7 درصد کاهش داشته است.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر خراسان رضوی با اشاره به کاهش آمار مصدومان حوادث جاده‌ای، خاطرنشان کرد: تعداد مصدومان حوادث جاده‌ای خراسان رضوی در این مدت 327 نفر بود که مقایسه با سال گذشته در همین بازه زمانی که 553 مصدوم بود 40.8 درصد کاهش داشت.

احمدی تصریح کرد: تعداد مصدومان انتقالی 138 نفر بوده که در مقایسه با مدت مشابه سال قبل که 249 نفر بود 44.5 درصد کاهش یافته است.

وی تأکید کرد: در همین مدت 31 نفر به صورت سرپایی مداوا شدند که در مقایسه با سال قبل که 107 نفر بود با کاهشی 71 درصدی در این بخش همراه بوده است.

احمدی گفت: ناوگان ترابری فعال طرح  در این مدت شامل یک دستگاه اتوبوس آمبولانس، 45 دستگاه آمبولانس، 17 دستگاه خودروی نجات، 34 دستگاه خودرو کمک‌دار سبک،  2 دستگاه خودروی ارتباطات یک فروند بالگرد آماده باش بوده است.

وی افزود: این خدمات توسط  87 داوطلب‌یار امداد (36 نفر روز پزشک و 51 نفر روز پیراپزشک) در 15 پایگاه ارائه شده است.
مدیرعامل جمعیت هلال احمر خراسان رضوی ادامه داد: طرح ملی ایمنی سلامت نیز از بیست و پنجم اسفند ماه 94 تا پانزدهم فروردین ماه 95 اجرا شد و در مجموع خدمات این مجموعه به 464 هزار و 760 مسافر نوروزی امام رضا(ع) ارائه شد که شامل 340 هزار و 433 مراجعه کننده به پست‌های ایمنی و سلامت، 34 هزار و 5 مراجعه ‌کننده به ایستگاه‌های سنجش سلامت، 17 هزار و 649 نمازگزار مراجعه‌ کننده به خیمه‌های نماز، 59 هزار و 319 مراجعه کننده به ایستگاه‌های دوستدارکودک و 13 هزار و 354 مراجعه کننده به نمایشگاه بود.

احمدی تصریح کرد: جمع کل اقلام توزیعی در این مدت 306 هزار و 387 قلم بود که شامل 107 هزار و 831 نقشه راهنمای استان و مشهد، 96 هزار و 973 بروشور و 101 هزار و 583 قلم از انواع محصولات فرهنگی بود که این خدمات توسط 2 هزار و 632 داوطلب جوانان ارائه شد.

وی تأکید کرد: همچنین در این ایام 191 داوطلب یار امداد (76 نفر روز پزشک و 115 نفر روز پیراپزشک) در 25 پایگاه استان به مسافران نوروزی امام رضا(ع) خدمت‌رسانی کردند.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر خراسان رضوی با اشاره به میزان افزایش 12 درصدی آمار سفر در استان، خاطرنشان کرد: خوشبختانه شاهد افزایش آگاهی و مهارت مردم در حین رانندگی در طول سفر بودیم و مسافران نوروزی جاده‌ها را هم از جزئی از صفر خود به حساب آوردند، ضمن اینکه افزایش جرایم رانندگی هم در کاهش حوادث تأثیر مثبتی داشت.

احمدی گفت: امسال کمپین نه به تصادفات جاده‌‎ای اجرا شد که با استقبال گسترده مسئولان و مقامات کشوری، لشکری، استانی و شهری و همچنین عموم مردم مواجه شد و از ظرفیت‌های جمعیت هلال احمر خراسان رضوی این است که می‌تواند در ایام خاص سال به حساسیت‌های خاصی نسبت به مشکلات و دغدغه‌های سلامت و حوادث جاده‌ای وجود دارد بپردازد.

وی افزود: نخستین برنامه جمعیت هلال احمر خراسان رضوی در سال 95 برگزاری انتخابات مجامع این جمعیت در شهرستان‌ها و شعب بوده که این انتخابات در تاریخ 23 اردیبهشت ماه برگزار می‌شود و تعیین کننده ارکان تصمیم‌گیری و سیاست‌گذاری در سطح شوراهای اجرایی شهرستان، استان و کشور خواهند بود و در مجموعه جمعیت هلال احمر جوانان مشارکت چشم‌گیری در تصمیم‌های کلیدی و سرنوشت‌ساز دارند.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر خراسان رضوی با اشاره بودجه 95 این مجموعه، بیان کرد: جمعیت هلال احمر خراسان رضوی در بحث بودجه 95 افزایشی 14 درصدی را نسبت به سال قبل تقاضا کرده و از مسئولان درخواست تخصیص 100 درصدی اعتبارات خواسته شده را داریم.

احمدی تصریح کرد: از مهم‌ترین فعالیت‌های جمعیت هلال احمر خراسان رضوی در سال 95 می‌توان به برگزاری آموزش‌های عمومی، همگانی و تخصصی اشاره کرد تا عموم مردم آگاهی لازم را در حوزه سلامت و مقابله با بلایای طبیعی و غیرطبیعی داشته باشند.

وی تأکید کرد: در موضوع قانون تنظیم بخشی مقرر شده که دولت اعتبار 7 هزار میلیارد ریالی کمک به ناوگان و تجهیزات امدادی هوایی را تخصیص دهد که این موضوع مربوط به سال 94 بوده و امیدواریم که تا پایان تیر ماه 95 به نتیجه برسد.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار