کد خبر: 776410
تاریخ انتشار: ۲۶ اسفند ۱۳۹۴ - ۲۰:۳۹
آغاز پخش سريال‌هاي نوروزي سيما
با آغاز تعطيلات نوروزي، مجموعه‌هاي تلويزيوني مناسبتي سيما براي اين ايام روي آنتن مي‌رود. البته برگ برنده‌اي به نام «پادري» در لحظات آخر از جمع سريال‌هاي عيد حذف شد.
محمد‌صادق عابديني
طبق معمول هر سال سيماي جمهوري اسلامي براي فرا رسيدن عيد نوروز مجموعه‌هاي نمايشي خاص نوروز را توليد و آماده پخش كرده است. امسال سايه بي‌پولي بر توليد سريال‌هاي ويژه عيد سايه افكنده است و به طور مشخص افت توليدات و حذف برنامه‌هاي پر مخاطبي مانند «كلاه قرمزي» را شاهد هستيم.
  
سريال‌هاي نوروزي
سه سريال نوروزي براي پخش از شبكه‌هاي سيما انتخاب شدند. شبكه اول سيما با حذف ناگهاني سريال «پادري» ( دودكش 2)، سريال «بيمار استاندارد» را جايگزين آن كرد و به جاي «بيمار استاندارد» كه پيش‌تر قرار بود از شبكه سه پخش شود، سريال قرعه به اين شبكه رسيد. محمد حسين لطيفي كارگردان «پادري» درباره حذف ناگهاني اين سريال مي‌گويد: شك من به تغيير ناگهاني حذف «پادري» از پخش نوروزي نداشتن اسپانسر مالي است؛ چراكه سازمان صدا و سيما از سريال‌هايي كه اسپانسر خصوصي دارند، حمايت‌هاي جدي‌تري مي‌كند و از آنجا كه احتمالاً سريال «قرعه» اسپانسر مالي دارد و شرط اسپانسر هم پخش در ايام نوروز بوده است، مسئولان سازمان صدا و سيما تصميم به پخش اين سريال در ايام نوروز ۱۳۹۵ گرفته‌اند. اين كارگردان ادامه مي‌دهد: قطعاً اگر سريال جايگزين شده به جاي «پادري» در ايام نوروز پخش نمي‌شد، سازمان صدا و سيما بسيار مقروض مي‌شد و همين مسئله مديران اين سازمان را به تصميماتي اينچنيني وادار كرده است.
درخواست اسپانسر براي جابه‌جايي شبكه نمايش‌دهنده سريال «قرعه» داستان جديدي را در سيما به وجود آورده است، گويا اسپانسر اين سريال مبلغ ۵ ميليارد تومان براي ساخت اين سريال در اختيار صدا و سيما قرار مي‌دهد، البته با يك شرط مهم و آن هم اينكه اين سريال فقط بايد از باكس نوروزي شبكه 3 روي آنتن برود. در حالي كه از مدت‌ها قبل‌تر سريال «بيمار استاندارد» سعيد آقاخاني براي پخش از اين شبكه در نظر گرفته شده بود، صدا و سيما كه توان بازگرداندن 5 ميليارد سرمايه اسپانسر سريال «قرعه» را نداشته و از طرفي براي حذف بخش‌هايي كه در اين سريال مستقيماً به تبليغ اسپانسر پرداخته شده و براي تصويربرداري مجدد آنها زمان و هزينه ديگري نياز بوده در يك جلسه چند ساعته بين مديران ارشد صدا و سيما تصميم بر اين گرفته مي‌شود كه سريال «قرعه» جايگزين «بيمار استاندارد» در شبكه 3 شود.
اما «بيمار استاندارد» كه از شبكه 3 به شبكه يك آمده است، داستان (بهنام) فرد تحصيلكرده بازيگري است كه با يك شيوه درماني درگير  و وارد ماجراهايي مي‌شود كه تا به حال تجربه‌شان نكرده است. حضور بابك حميديان، بازيگر موفق سينما در اين سريال و ايفاي نقشي متفاوت از وي مي‌تواند از نقاط قوت سريال «بيمار استاندارد» باشد.
حامد محمدي و پدرش ايرج محمدي مجموعه «زعفراني» را براي شبكه 2 آماده كرده‌اند. حامد محمدي كه سابقه نويسندگي و كارگرداني در سينما را دارد، فيلمنامه زعفراني را نيز نوشته است. داستان اين سريال در يك قهوه‌خانه شكل مي‌گيرد كه متعلق به دو خانواده است. كارگردان اين سريال معتقد است: قصه ما حساس است و سوژه اين اثر اگرچه ملتهب نيست، اما موضوع متفاوت و نويي دارد، اما متن مطابق با همان چيزي كه مدنظرمان بود، به تصوير آمد.
شبكه 5 سيما در ايام نوروز بازپخش يك سريال كره‌اي را نيز خواهد داشت. مجموعه «دونگ‌يي» شب‌ها ساعت 23 از اين شبكه پخش مي‌شود.

بازگشت رامبد و جاي خالي كلاه قرمزي
از شب چهارشنبه سوري رامبد جوان با سري جديد خندوانه به تلويزيون بازگشت. رامبد كه عيد 94 رقابت تنگاتنگي با كلاه قرمزي داشت، امسال تقريباً ميدان خالي‌تري را پيش رو دارد. در عوض نبود كلاه قرمزي، شبكه نسيم شكرآباد را براي عيد آماده كرده است. شكر‌آباد توسط آرش عباسي و تيم تقريباً ثابتش توليد مي‌شود. اين گروه پيش از اين مجموعه پر طرفدار «خنده‌بازار» را نيز توليد كرده‌اند. در «شكر‌آباد» معضلات و كمبودهاي اجتماعي با استفاده از شبيه‌سازي شخصيت‌هاي درجه سه و چهار سياسي يا مترادف‌سازي با افراد ديگر به صورتي طنازانه هر شب از ساعت 22 براي مخاطبان به نمايش در خواهد آمد. شبكه 5 نيز امسال مجموعه طنز «پنج دري» را براي نوروز آماده كرده است. اين مجموعه با رويكرد خانوادگي و تربيتي در ايام نوروز هر روز از شبكه 5 پخش مي‌شود و داراي دو بخش است؛ بخش اول اين برنامه يك آيتم نمايشي درباره يك خانواده پر جمعيت است كه دور هم در خانه پدري زندگي مي‌كنند. عباس محبوب، شهربانو موسوي، عباس جمشيدي فر و... از بازيگران اين مجموعه هستند. در بخش دوم «پنج دري»، موضوع نمايش هر قسمت توسط يكي از كارشناسان نقد و تحليل مي‌شود. البته براي علاقه‌مندان به مجموعه‌هاي طنز فاخر، شبكه آموزش سيما سري جديد «قند پهلو» را خواهد داشت. در اين مجموعه باز هم اجراي برنامه با رضا رفيع خواهد بود و شهرام شكيبا و ناصر فيض به عنوان كارشناس و داور در «قند پهلو» حضور خواهند داشت.
جاي خالي مجموعه تلويزيوني «پايتخت» كه سه فصل آن در نوروز سال‌هاي گذشته پخش شده و مجموعه كلاه قرمزي كه امسال به دليل پرداخت نشدن پول، امكان توليد آن فراهم نشد، در روزهاي تعطيل نوروز 95 كاملاً به چشم خواهد آمد، مگر اينكه سه سريال و چند مجموعه طنز بتوانند حضور موفقي را تجربه و نگاه‌ها را به سمت خود جلب كنند.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار