کد خبر: 776174
تاریخ انتشار: ۲۴ اسفند ۱۳۹۴ - ۲۰:۵۱
رئيس اتحاديه آجيل و خشکبار با بيان اينکه آجيل و خشکبار نرخ مصوب ندارد، از کاهش ۱۵ درصدي قيمت آجيل شب عيد خبر داد.
مصطفي احمدي در گفت‌وگو با فارس در مورد قيمت‌ مصوب اتحاديه براي فروش آجيل در ايام نوروز به اين نکته اشاره کرد که اين اتحاديه نرخ مصوبي براي آجيل و خشکبار ندارد و به دليل تنوع فراوان و کيفيت‌هاي مختلف آجيل، عرضه و تقاضا قيمت را مشخص مي‌کند.
وي اضافه کرد: توليد آجيل 20 درصد افزايش داشته و به همين دليل امسال نه تنها قيمت آجيل افزايش ندارد، بلکه 10 تا 15 درصد پايين‌تر از قيمت سال‌هاي گذشته عرضه مي‌شود. 99 درصد آجيل مورد نياز در داخل کشور توليد مي‌شود و تنها بادام هندي آن هم به دليل آنکه با شرايط آب و هوايي کشور سازگار نيست، وارد مي‌شود.
احمدي به تأثير بارندگي‌ها بر افزايش توليد و بهبود کيفيت آجيل و خشکبار در داخل کشور اشاره کرد و اظهار داشت: سال گذشته بارندگي وضعيت بهتري داشته و توليد تخمه جاباني (جابان از توابع شهر دماوند است) که برخي به اشتباه آن را ژاپني عنوان مي‌کنند، در استان خراسان افزايش داشته است. وي مشکل ديگر اين صنف را ورود افراد غير‌حرفه‌اي به اين حوزه عنوان کرد و افزود: برخي خلق‌الساعه آجيل فروش مي‌شوند، غافل از اينکه هزار و 200 عضو اتحاديه هر يک انباري با استانداردهاي مشخص براي نگهداري آجيل دارند و کالاي سالم به مردم ارائه مي‌کنند.
منبع: فارس
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار