کد خبر: 775815
تاریخ انتشار: ۲۱ اسفند ۱۳۹۴ - ۰۹:۳۵
رئیس پلیس فتا استان آذربایجان‌شرقی هشدار داد:
رئیس پلیس فتا استان آذربایجان‌شرقی گفت: این روزها عده‌ای در پی سوء استفاده از موقعیت‌های بوجود آمده در فروشگاه‌های حقیقی و مجازی در کمین بی‌احتیاطی مردم هستند تا در فرصت مناسب فرد قربانی را مورد حمله قرار دهند.

محسن محمودی  اظهار داشت: با توجه به نزدیک شدن به روزهای پایانی سال و استقبال مردم از بازارهای بهاری در سطح شهرستان‌ها برای خریدهای نوروزی، به دلیل شلوغی جمعیت در فروشگاه‌ها و مغازه‌ها، شهروندان باید هنگام پرداخت‌های الکترونیکی خود و برداشت‌های بانکی هوشیار و دقت لازم را داشته باشند.

این مقام انتظامی افزود: این روزها عده‌ای در پی سوء استفاده از موقعیت‌های بوجود آمده در فروشگاه‌ها در کمین بی‌احتیاطی مردم هستند تا در فرصت مناسب فرد قربانی را مورد حمله قرار دهند از این رو برای جلوگیری از این گونه سودجویی‌ها، در هنگام پرداخت از طریق سامانه پرداخت فروشگاهی حتما از فروشنده بخواهید که دستگاه را در نزدیکی شما قرار دهد تا خود بتوانید رمز کارت عابر بانک را وارد کنید.

وی بیان داشت: هنگام خرید از فروشگاه‌های الکترونیکی، از تجربه دوستان و آشنایان نزدیک در خصوص خریدهای آنلاین استفاده کنید و از فروشگاه‌هایی که سابقه ارائه خدمات مطلوب دارند، خرید کنید.

رئیس پلیس فتا آذربایجان‌شرقی افزود: در بعضی از مواقع کلاهبرداران با جعل صفحات درگاه پرداخت الکترونیکی بانک‌ها، کاربران اینترنتی را به صفحاتی هدایت می‌کنند که آدرسی بسیار شبیه آدرس بانک اصلی دارند و در صورت عدم دقت خریدار و ورود اطلاعات کارت بانکی شامل شماره کارت، رمز عبور، cvv2 و تاریخ انقضای کارت، این اطلاعات را در سیستم خود ثبت کرده و عملا امکان هر گونه اقدامی را با حساب و موجودی قربانی دارند پس دقت لازم را داشته باشید تا از گرفتار شدن در دام افراد سودجو جلوگیری کنید.

وی خاطرنشان کرد: توصیه پلیس به شهروندان این است که صفحاتی که ناخواسته در برابر شما باز می‌شوند و حاوی تبلیغات فروش کالاها و ارائه خدمات هستند، ممکن است تقلبی بوده و قصد کلاهبرداری داشته باشند بنابراین هنگام استفاده از خدمات اینترنتی بانک‌ها و مؤسسات مالی یا خریدهای اینترنتی،‌ از ذخیره‌ کردن نام کاربری و رمز عبور در رایانه خودداری کنید.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر