کد خبر: 775571
تاریخ انتشار: ۱۸ اسفند ۱۳۹۴ - ۲۱:۴۴
محبوبه قرباني

پس از اتمام دفاع مقدس، تصميم گرفتيم براي زنده نگه‌داشتن نام و ياد شهدا از قلم‌ها كمك بگيريم. تصور مي‌كرديم دوران عاشقي به سر رسيده كه باز قصه دلدادگي ديگري آغاز شد. شروع جنگ از كربلا و داستان مظلوميت حسين(ع) و ادامه آن در شام و تا مظلوميت زينب(س) رقم خورد. گويا جسارت‌ها و عداوت‌ها بر خاندان رسول الله(ص) تمامي ندارد. داغي كه شام بر دل اهل بيت(ع)‌ گذاشت دوباره در آغازين سال‌هاي دهه 90 شمسي با هتك حرمت به حرمين شريف حضرت زينب(س) و حضرت رقيه(س)تكرار شد. اما اين بار خون غيرت شيعيان از سراسر دنيا چنان برانگيخته شد كه آواي هركه دارد هوس كرب و بلا از سراسر جهان اسلام شنيده شد. مسلمانان راستين ثابت كردند، اگر در ايام اسارت اهل بيت، حسين (ع) و عباس(ع)در شام نبودند، امروز صدها جوان غيرتمند هستند كه تا آخرين قطره خون از حريم اهل‌بيت(ع) دفاع كنند و تمام سرزمين شام را نداي «كلنا عباسك يا زينب» طنين‌انداز خواهد كرد.

شهرهاي ايران بعد از مدتي كه از طراوات بازگشت پيكر شهدا محروم بود، اين روزها اگر چه هواي غم‌انگيزي دارد اما ته دل غرور و سرمستي دارد، كوچه و پس كوچه‌ها‌يمان پر مي‌شود از عطر بوي گل‌هاي پرپر شده در سرزمين شام و... اين طور شد كه قلم‌ها از شلمچه، دهلران، حاج عمران و. . . به آن سوي مرزها تا دمشق، حلب و. . . كشيده مي‌شود تا نويد برپايي فرهنگ ايثار و شهادت دهد.

طبق روايات و احاديث شهيداني كه خارج از مرز وطن به شهادت مي‌رسند درجات بالاتري دارند، اما در مطالعه سير زندگي‌ شهدا از طفوليت تا بزرگسالي دريافت مي‌شود كه خلق و خوي مشتركي داشته‌اند. سفره حلال پدران و مادران، اخلاق نيكو، وفاداري به همسر و فرزندان، صله‌ ارحام و. . . كه در رفتار اكثر شهدا بارز است، آنها را راهي كوچه و پس‌كوچه‌هاي عاشقي مي‌كند كه مطيع غير امر خدا و ولايت نشوند، دنيا را به آخرت نفروشند و به تأسي از ابوالفضل(ع)دست رد به همه امان‌نامه‌ گونه‌ها زنند تا دستشان به ريسمان الهي و اهل بيت گره بخورد. گاهي در بين آنها افرادي درجه شهادت را گرفته‌اند كه اخلاص و تواضعشان باعث شد تا بعد از شهادت هويتشان رو شود تا ما را بيشتر شرمنده كنند.

آري اتصال شعار «هر كه دارد هوس كرب‌ و بلا بسم الله» به شعار «كلنا عباسك يا زينب(س)» قافله‌اي است كه براي شنيدن بانگ جرسش بايد گوشي شنوا داشت و براي علمداري آن تابع ولايت و خالص بود. بايد در اين راه علي‌اكبرها و علي‌اصغرها داد و چون رقيه(س) آن‌قدر بي‌تاب ديدن روي يار شد كه خواب دشمن را بر هم زد تا شايد چون زهير خريده شويم و چون حر بخشيده. اينك هر كه دارد هوس ديدن يار بسم‌الله...

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار