کد خبر: 775436
تاریخ انتشار: ۱۸ اسفند ۱۳۹۴ - ۰۹:۳۸
نایب رئیس خانه صنعت و معدن خراسان‌ رضوی خبر داد:
نایب رئیس خانه صنعت و معدن خراسان رضوی گفت: در انجمن خدمات فنی و مهندسی ۳۲ کدگروه وجود دارند که بسیاری از آن‌ها تولید‌کنندگان فکر، نرم افزار و استراتژی‌های فعالیت هستند.

محسن خندان ‌دل در نشست خبری خود با اصحاب رسانه در سالن اجتماعات خانه صنعت و معدن خراسان رضوی با اشاره به اینکه انجمن فنی و مهندسی خراسان رضوی فعالیت خود را از سال 80 آغاز کرده است عنوان کرد: این انجمن تحت نظر خانه صنعت ومعدن  و در دو بخش تولید و خدمات فعال است .

وی با بیان اینکه انجمن فنی و مهندسی بسیار جوان و نوپا است، گفت: این انجمن دارای 700 عضو فعال است که این واحدها  در قالب 32 کدگروه تشکیل شده اند و در حوزه‌های صنعتی و مهندسی فعالیت دارند.

خندان دل اظهار کرد: اعضای فعال این انجمن می‌توانند زیرساخت‌های بخش اقتصادی در جامعه را ارتقا بخشند و این در حالی است که با فعالیت بسیاری از دانشگاه‌های کشور و استان ما شاهد فارغ التحصیلی بسیاری از جوانان در شاخه‌های زیرساختی ایده و فکر فنی و مهندسی هستیم.

وی افزود: با وجود کسب رتبه نمونه کشوری صادرات خدمات فنی و مهندسی خراسان رضوی در ایران، سهم کشور از گردش مالی این بخش در جهان کمتر از یک دهم درصد است.

رئیس انجمن خدمات فنی و مهندسی خراسان رضوی با تاکید بر اینکه بیشتر انتظارات شرکت‌ها و واحدهای مهندسی در بخش‌های مالی، مالیاتی، بیمه‌ای و قوانین است بیان کرد: متاسفانه یکی از مهم‌ترین مشکلات اقتصادی کشور برای بخش‌های تولید و خدمات به ویژه فنی و مهندسی تعدد قوانینی است که بسیاری از آن نیازمند اصلاح بوده بنابراین از جمله فعالیت‌های این انجمن اصلاح قوانین در این بخش است که امیدوارم مجلس شورای اسلامی به آن توجه کند.

وی خانه صنعت و معدن را یکی از تشکل‌های اصلی بخش خصوصی دانست و یادآور شد: اصلاح قوانین منجر به از بین بردن فساد و رانت در جامعه می‌شود بنابراین خانه صنعت و معدن با توجه به حمایت معنوی خود از واحدهای اقتصادی به ویژه فنی و مهندسی تلاش می‌کند حمایت جدی از واحدهای اقتصادی فنی مهندسی داشته باشد.

خندان دل اظهار کرد: امروز شاهد تعامل کشورهای اروپایی با یکدیگر هستیم که این امر خود عامل ارتقای اقتصاد در جهان است.

نایب رئیس خانه صنعت و معدن خراسان رضوی در ادامه افزود: ارزش ارائه خدمات در همه بخش‌های اقتصادی از جایگاه ویژه‌ای برخوردار است بنابراین ما برای تصمیم‌گیری‌های کلان اقتصادی نیازمند استراتژی‌های ملی هستیم.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار