کد خبر: 775227
تاریخ انتشار: ۱۷ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۱:۱۶
مدیرکل میراث فرهنگی چهارمحال و بختیاری:
مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری چهارمحال و بختیاری از ثبت دشت لاله‌های واژگون شهرستان کوهرنگ در آثار یونسکو خبر داد و گفت: پرونده ثبت دشت لاله‌های واژگون در آثار یونسکو در حال تکمیل است.
حمیرا رحیمی

بهمن عسگری سوادجانی اظهار کرد: دشت لاله‌های واژگون یکی از زیباترین نقاط گردشگری چهارمحال و بختیاری است و در تلاش هستیم که این نقطه گردشگری در آثار یونسکو ثبت شود.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری چهارمحال و بختیاری ادامه داد: پرونده ثبت دشت لاله‌های واژگون در آثار یونسکو در حال تکمیل است و این منطقه از لحاظ زیبایی و فیزیکی یکی از شگفت‌انگیزترین نقاط دنیا محسوب می‌شود.

وی عنوان کرد: دشت لاله واژگون شهرستان کوهرنگ دارای مساحت 379 هکتار است که سالانه گردشگران زیادی را از سراسر کشور جذب کرده است.

عسگری خاطرنشان کرد: دشت لاله‌های واژگون شهرستان کوهرنگ از تنوع زیستی خاصی برخوردار است و از نظر محیط‌ زیستی و حفاظتی دارای ارزش بالایی است که توجه جهانیان را به خود جذب کرده است.

وی با اشاره به اهمیت حفاظت از نقاط گردشگری چهارمحال و بختیاری به خصوص دشت لاله های واژگون شهرستان کوهرنگ ادامه داد: این دشت مهمترین زیستگاه طبیعی حفاظت از تنوع زیستی در این استان است و باید در حفظ و احیاء این نعمت الهی کوشا باشیم. 

این مسئول افزود: در تلاش هستیم تا رشته کوه زردکوه بختیاری در آثار یونسکو ثبت شود چراکه این رشته‌کوه مصداق بند 77 آثار یونسکو را دارا است.

 دشت لاله های واژگون و زردکوه بختیاری در شهرستان کوهرنگ واقع شده است و این شهرستان دارای جاذبه های گردشگری زیادی است.


نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر