کد خبر: 769816
تاریخ انتشار: ۱۷ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۳:۰۹
در دومین روز از ایام الله دهه فجر صورت گرفت:
در سی و هفتمین سالروز پیروزی انقلاب اسلامی در راستای تجدید میثاق با آرمان های شهدا، دیدار و تجلیل از خانواده معزز شهیدان محمد و علیرضا فرازنده راوندی با حضور مدیر عامل و پرسنل سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری و چند نفر از مسئولین شهرستان برگزار شد.

ورود به خانواده شهیدان فرازنده با نصب پارچه مشکی و عکس دو شهید بر سر درب منزل، ناخودآگاه توقفی کوتاه را به دنبال داشت و پوشیدن لباس های مشکی بر تن فرزندان و پدر شهید، نشان از داغی تازه بر دل خانواده بود.

وقتی که وارد فضای حزن انگیز منزل شدیم، تبسم و لبخند بر لبان پدر و خوش آمدگویی برادران شهید، مهمان نوازیشان را به همراه داشت و فضای مراسم، نشان از دست دادن مادری دلسوز، مهربان وبا محبت بودکه 22 روز است فرزندان شهیدش را دوباره در آغوش گرفته است.

حال چه سخت است داغ از دست دادن مادر و جای خالیش در خانه که هر روز با ورود فرزندان و عرض سلام هنوز منتظر جواب علیک السلامی از طرف مادر هستند.

برادر شهید از خوشحالی مادرش در دیدار مسئولین و کسانیکه برای یادبود فرزندانش به منزلشان می آمد سخن گفت و حضور آنها را تسکینی برای روحیه مادرش عنوان کرد.

وی، از رفتن برادر شهیدش علیرضا به مسجد جمکران و دعا و اتفاقی که در حین نماز و راز و نیازش با معبودش و از فضایی که بعد از گذشت چند سال خبر شهادتش را به خانوده نوید دادند گفت.

مدیر عامل سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری کاشان، ضمن گرامیداشت ایام الله دهه فجر و تسلیت به مناسبت از دست دادن مادر شهیدان، زنده نگه داشتن یاد و خاطره‌ شهدا و تکریم و قدردانی از خانواده آنان را وظیفه‌ همه دانست و گفت: بر اساس

رسالت و وظیفه سنگینی که برعهده این سازمان است، حفظ ارزش های نظام و انقلاب و همه شهدا یکی از اهداف اصلی است.

مجتبی رضازاده اظهار داشت: مقام معظم رهبری همواره در بیانات خود بر تکریم و احترام خانواده های شهدا تاکید دارند که تکریم از این خانواده ها یک وظیفه همگانی است و قدردانی و دلجویی از خانواده معظم شهدا به عنوان یکی از برنامه‌های فرهنگی است که باید با جدیت دنبال ‌شود.

مسئول روحانیون و ائمه جماعت مساجد منطقه پنج کاشان، نیز با تبریک به مناسبت ایام الله دهه فجر گفت: دهه فجر، ایام الله نامیده شده است چرا که ملت ایران در این دهه، آزادی و استقلال را تجربه کرده است.

حجت الاسلام مجتبی رجبی، با اشاره به اینکه این آزادی به قیمت رایگان به دست نیامده و باید در حفظ و پاسداشت آن با حفظ ارزش ها و تجدید میثاق با آرمان های شهدا تلاش کنیم اظهار داشت: امیدواریم این استقلال و آزادی به روزی منجر شود که آن روز ظهور امام زمان(عج) باشد.

وی، با تاکید بر اینکه بالاترین رسالت « رسالت فرهنگی» افزود: دیدار با خانواده های شهدا و گرامیداشت یاد و خاطره آنها رسالتی فرهنگی است.

حجت الاسلام رجبی، به نکات ارزشی، اخلاقی و ممتاز سوره ابراهیم(ع) اشاره کرد و شاخصه های آن را نیز روایت کرد.

شایان ذکر است: در دیدار از خانواده معزز شهیدان محمد و علیرضا فرازنده راوندی، مجتبی رضازاده مدیر عامل سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری کاشان به رسم یاد بود با انداختن چفیه بر گردن پدر شهید از ایشان تجلیل کرد.

شهید محمد فرازنده متولد 1345 و زمان شهادت 11 اسفند ماه1362 و شهید علیرضا فرازنده در سال1348دیده به جهان گشود و در 18 شهریور 1364 به شهادت رسید.

لازم به ذکر است:جُنگ فرهنگ ترافیک، نواهای انقلابی با حضور گروه های سرود مدارس، جشن انقلاب با موضوع آموزش شهروندی، جشن شکوفه های فجر ویژه دانش آموزان مدارس ابتدایی،غباروبی مزار شهیدان در دانشگاه ها،برگزاری مراسم شب خاطره گویی توسط یادگاران و مبارزین انقلابی در فرهنگ سرای المهدی(عج)، برگزاری مسابقه نقاشی ویژه کودکان زیر 8 سال، مسابقه کتابخوانی «قطره، دریا،موج» با موضوع خاطرات انقلاب، دیدار با خانواده های شهدای انقلاب و فعالیت انقلابی، ورک شاپ هنری طراحی پوستر با موضوع اخلاق شهروندی و فرهنگ عمومی، اجرای مسابقه، برپایی ایستگاه گریم کودک، اجرای تئاتر و گرامیداشت و غبارروبی مزار علامه فیض به همراه شب شعر، برپایی ایستگاه سنجش سلامت ویژه پرسنل شهرداری و ویژه مسابقات ورزشی از ویژه برنامه های دهه فجر توسط سازمان فرهنگی ورزشی شهرداریکاشان است.


نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار