کد خبر: 763509
تاریخ انتشار: ۱۴ دی ۱۳۹۴ - ۱۵:۳۹
هاني‌زاده در گفت‌وگو با «جوان‌آنلاين»
با توجه به شرايط پيش آمده ما شاهد خواهيم بود كه در طول دو سال آينده سفارت رژيم صهيونيستي در كشورهاي عضو شوراي همكاري خليج فارس گشايش خواهد يافت و عربستان در حال زمينه چيني براي حضور سياسي و اقتصادي و نظامي رژيم صهيونيستي در كشورهاي عضو شوراي همكاري خليج فارس است.
زينب صناعي

جوان‌آنلاين: حسن هاني زاده در گفت‌وگو با «جوان‌آنلاين» در خصوص رفتارعربستان در منطقه اظهارداشت: عضويت عربستان سعودي در شوراي حقوق بشر سازمان ملل، فاجعه ي سياسي براي نهادهاي بين المللي است؛ زيرا عربستاني كه فاقد قانون اساسي است و رژيم آن بر اساس يك تفكر وهابي تكفيري بنا شده نمي تواند حتي گام هاي اوليه حقوق بشري را برداشته باشد.

 
وي تصريح كرد: عربستاني كه در طول نزديك به 80 سال گذشته هزاران نفر از آزادي خواهان سني و شيعه را در واقع شكنجه و اعدام كرده بدون اينكه حق دفاع از خود را به آنان بدهد، و همچنين رژيم خبيثي كه بيش از 10 ماه است به مردم بي دفاع يمن حمله مي كند و 36 ميليارد دلار تا كنون از آغاز بحران سوريه در طول پنج سال گذشته در اختيار گروهك هاي تروريستي سوريه و عراق قرار داده و حق حيات را براي بيش از پنج ميليون شهروند شيعه را سلب كرده و حتي اجازه جا به جايي در شهرهاي مختلف سوريه را به شيعيان نمي دهد، اكنون عضو شوراي حقوق بشر شده و اين يك فاجعه ي دردناك است.
 
 
اين كارشناس مسائل غرب آسيا افزود: عضويت عربستان در شوراي حقوق بشر سازمان ملل در واقع دهن كجي نهادهاي بين المللي به بشريت است و نشان داد كه مسئله حقوق بشر يك ابزار سياسي در خدمت برخي قدرت هاي منطقه اي و فرامنطقه اي است.
 
 
هاني زاده ادامه داد: بنابراين عربستان سعودي اكنون نقشي بسيار بدتر از نقش رژيم صهيونيستي در منطقه و جهان ايفا مي كند چرا كه عربستان با استفاده از دلارهاي خودش سعي مي كند به صورت نيابتي از امريكا و رژيم صهيونيستي ايفاي نقش كند و وحدت جهان اسلام را در واقع تخريب كند. از همين رو عربستان سعودي يك رژيم مزاحم براي بشريت است و جامعه جهاني هم بايد براي مهار اين رژيم لجام گسيخته بي هويت و بي ريشه اقدام كند.
 
 
وي با تاكيد بر اينكه انفجار سفارت ايران در بيروت به دست سعودي ها انجام شد، گفت: كليه اسناد موجود نشان مي دهد كه عربستان با استفاده و نفوذي كه بر روي گروهك هاي تروريستي دارد انفجار سفارت ايران در بيروت را كه منجر به شهادت رايزن فرهنگي ايران در بيروت شد، انجام داد بنابراين مي توان گفت كه عربستان سعودي در همه ي فتنه هاي منطقه نقش داشته است.
 
 
اين كارشناس مسائل غرب آسيا عنوان كرد: رژيم خبيث آل سعود در كشتار مردم سوريه، عراق و يمن نقش ايفا كرده است اما از آنجايي كه امريكا به هر حال عربستان را همپيمان خود مي داند، از اشتباهات سياسي عربستان صرف نظر مي كند بلكه عربستان را تشويق مي كند تا نقش تخريبي داشته باشد.
 
 
هاني زاده با اشاره به قطع روابط ديپلماتيك عربستان با ايران نيز بيان داشت: انتظار مي رفت كه وزارت خارجه جمهوري اسلامي ايران پس از حادثه منا با توجه به اينكه افكار عمومي پذيرش بيشتري داشت، روابط تهران با رياض را قطع مي كرد اما به هر حال وزارت خارجه جمهوري اسلامي ايران مماشات كرد و رابطه را قطع نكرد.
 
وي تصريح كرد: اكنون عربستان سعودي با استفاده از مسائلي كه در تهران رخ داد و حمله به سفارت عربستان يك سري جريان سازي هايي را عليه ايران آغاز كرد و قطع رابطه عربستان با ايران در واقع اهداف پنهاني بسياري دارد كه يكي از اين اهداف اين است كه عربستان در حال بسيج افكار عمومي عربي و اسلامي عليه ايران و توجه افكار عمومي به ايران به عنوان دشمن اول اعراب و ملت هاي اسلامي است تا اين ملت ها جنايت هاي رژيم صهيونيستي را فراموش كنند.
 
اين كارشناس مسائل غرب آسيا ادامه داد: با توجه به شرايط پيش آمده ما شاهد خواهيم بود كه در طول دو سال آينده سفارت رژيم صهيونيستي در كشورهاي عضو شوراي همكاري خليج فارس گشايش خواهد يافت و عربستان در حال زمينه چيني براي حضور سياسي و اقتصادي و نظامي رژيم صهيونيستي در كشورهاي عضو شوراي همكاري خليج فارس است.
 
هاني زاده افزود: در آينده ما شاهد خواهيم بود كه برخي از كشورهاي عربي و اسلامي مانند بحرين، امارات و قطر در منطقه روابط خود را با ايران قطع كنند و عربستان زمينه سازي هاي زيادي را عليه ايران انجام خواهد داد و با استفاده از توان رسانه اي، مالي و سياسي خود سعي مي كند كه ايران را از محيط اسلامي خودش منزوي كند.

 

 

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار