کد خبر: 762359
تعداد نظرات: ۸۸ نظر
تاریخ انتشار: ۰۷ دی ۱۳۹۴ - ۲۳:۵۲
تعطیلات ناگهانی مدارس به دلایل مختلف مثل بارش برف یا آلودگی هوا و تغییرات اجباری که در تقویم آموزشی ایجاد می شود مشکلات زیادی را برای آموزش و پرورش و مدارس ایجاد می کند.
 
خبرآنلاین: تعطیلات ناگهانی مدارس به دلایل مختلف مثل بارش برف یا آلودگی هوا و تغییرات اجباری که در تقویم آموزشی ایجاد می شود مشکلات زیادی را برای آموزش و پرورش و مدارس ایجاد می کند.
 
در سال های اخیر در زمستان، در بسیاری از شهرهای کشور به دلایل مختلف از جمله بارش برف سنگین و یا افزایش غلظت آلاینده ها که هوا را برای برخی گروه ها ناسالم می کند، مدارس چند روزی تعطیل می شوند. این تعطیلی های غیرمترقبه و ناگهانی، در اکثر اوقات برنامه ریزی های آموزشی را به هم می ریزد و مشکلاتی را برای تقویم آموزشی ایجاد می کند.
 
امسال هم به دلیل تعطیلات سه چهار روزه مدارس، آن هم در ایام امتحانات ترم اول، این امتحانات یک هفته عقب افتاد و معلمان، دانش آموزان و کادر مدارس را با مشکلاتی روبرو کرد. همین اتفاق، بحث زودتر شروع شدن مدارس و استفاده از تعطیلات تابستان و البته تغییر تقویم آموزشی بر اساس اقلیم را داغ می کند. اتفاقی که در دوره وزارت محمدعلی نجفی در آموزش و پرورش در دولت پنجم و ششم افتاد.
 
تعطیلات تابستان طولانی و غیرمفید است
 
علیرضا باقری، مدیر یکی از دبیرستان های منطقه یک پایتخت پیشنهاد می دهد که تعطیلات تابستانی در سال تحصیلی پخش شود. او می گوید: سه ماه تابستان برای تعطیلات خیلی زیاد است و خیلی از مدارس در این ایام برای دانش آموزان کلاس های مختلف می گذارند؛ چرا که درخواست های مکرر به مدارس از جانب اولیا می رسد که مدرسه برای اوقات فراغت دانش آموزان فکری بکند.
 
او ادامه می دهد: در حال حاضر خیلی از مدارس کلاس های درسی در تابستان برگزار می کنند و عملا درس را آغاز می کنند و تعطیلات بی معنی می شود. وقتی از تعطیلات هم دارد برای درس استفاده می شود، دیگر شروع نشدن سال تحصیلی چه معنی دارد؟
 
دکتر باقری می گوید: اگر تعطیلات در سال تحصیلی پخش شود، هم استراحتی به بچه ها داده می شود و هم از تعطیلات برای بعضی اهداف آموزشی مثل کارآموزی و طرح کادی که در قدیم وجود داشت استفاده می شود.
 
او با بیان این که سال تحصیلی کوتاه است و تعطیلات ناگهانی مشکلات زیادی را ایجاد می کند می گوید: مشکل این است که مطالب کتاب ها و محتوا زیاد و وقت کم است و تعطیلی های برنامه ریزی نشده هم واقعا مشکلساز هستند و تقویم آموزشی را تحت الشعاع قرار می دهند. پس اگر از تعطیلات تابستان استفاده کنیم و این تعطیلات را در طول سال تحصیلی پخش کنیم، مشکل کمبود وقتمان تا حد زیادی از بین می رود.
 
با شروع زودتر سال تحصیلی، تعطیلات ناگهانی را جبران کنیم
 
علیمحمد کریمی، معلمی که ۳۶ سال سابقه تدریس در مدرسه را دارد معتقد است زودتر شروع شدن مدارس، زودتر از مهرماه بهتر از وضع فعلی است. او به خبرآنلاین می گوید: با توجه به تجربه ی این چند ساله، بهتر است مدارس از آن طرف زودتر باز شوند و در آخر سال تحصیلی هم، نیمه خردادماه امتحانات آغاز شود.
 
او با اشاره به چند سال پیش که مدارس در نیمه شهریور باز می شدند گفت: در آن سال ها چند روزی در زمستان تعطلات زمستانی بود که چند سال هم ادامه داشت اما بعدها در مجلس تصویب شد که همان اول مهر مدارس باز شود.
 
کریمی گفت: همین الان هم در بسیاری از مدارس غیرانتفاعی، کلاس ها از نیمه دوم تیر شروع می شود و در مقاطع مختلف علی الخصوص پیش دانشگاهی، از تعطیلات تابستان استفاده می شود.
 
او ادامه داد: حتی در برخی مدارس نمونه دولتی هم سال تحصیلی از اواسط مرداد ماه آغاز می شود و تنها یک سری از مدارس دولتی معمولی هستند که این تعطیلات طولانی را دارند و از وقت استفاده نمی کنند.
 
این فرهنگی آموزش و پرورش با بیان این که می شود این طرح را در نیمه شمالی کشور که آلودگی هوا و بارش ها موجب تعطیلی های ناگهانی می شود اجرا کرد گفت: امسال هم مانند سال های گذشته این تعطیلی را داشتیم که در آستانه امتحانات، بخشنامه رسید به جای 5 دی، از 12 دی ماه امتحانات را شروع کنیم که اصلا اتفاق خوبی نبود.
 
کریمی در پایان گفت: استفاده از تعطیلات تابستان و زودتر باز شدن مدارس موجب می شود تعطیلی های این چنینی جبران شوند. الان هم که همه مدارس کولر و پنکه دارند و مشکلی برای بازگشایی مدارس در تابستان پیش نمی آید.
 
احتیاج به مصوبه مجلس داریم
 
در همین رابطه، دبیر کل شورای عالی آموزش و پرورش به خبرآنلاین می گوید: زمان تدوین سند تحول بنیادین این بحث را داشتیم چرا که یکی از آیتم های تحول، تغییر در زمان آموزش با تعابیر مختلف بود.
 
نوید ادهم ادامه داد: بر اساس قانون مجلس، شروع و پایان سال تحصیلی مشخص شده است و هر گونه تغییر در آن هم احتیاج به قانون دارد.
 
او گفت: ما در شورای عالی آموزش و پرورش این بحث را مطرح کردیم تا موضوع تغییرات متناسب با تغییر اقلیم بررسی شود به طوری که کارایی و اثربخشی بیشتری داشته باشد و آسیب هایی که الان وجود دارد کم شود.
 
دبیر شورای عالی آموزش و پرورش ادامه داد: استفاده از تعطیلات تابستان در بسیاری از استان ها ضروری است چرا که آب و هوا در آن اقلیم ها طوری است که فصل خوبی برای مدرسه آمدن تلقی می شود و از آن طرف برخی ایام زمستان به شدت مدرسه آمدن سخت و طاقتفرسا برای دانش آموزان است و مدارس در گرم کردن کلاس ها با مشکل روبرو هستند.
 
او با اشاره به این که الان برخی مدارس از تعطیلات تابستان برای برنامه های فوق برنامه استفاده می کنند گفت: ما کار کارشناسی را انجام می دهیم اما برای تغییر، در نهایت می بایست لایحه ای تنظیم و در مجلس بررسی و تصویب شود.
 
وزیر آموزش و پرورش هم بر لزوم تدوین لایحه برای تغییر تقویم آموزشی تاکید و می گوید: در سال‌های گذشته آغاز سال تحصیلی به جای اول مهرماه، هفته آخر شهریورماه بود و مدارس در آن تاریخ بازگشایی می‌شد. بازگشایی یک هفته زودتر مدارس موجب می‌شد تا اگر تعطیلاتی همانند آلودگی هوا و برف برای مدارس پیش آید، این زمان ذخیره‌ای برای آن موقع باشد.
 
فانی ادامه می دهد: متاسفانه با مصوبه مجلس شورای اسلامی، این انعطاف از بین رفته؛ در حالی که ما اعتقاد داریم انعطاف باید در شروع و پایان سال تحصیلی با توجه به اقلیم‌های کشور ایجاد کنیم، منتهی نیاز به لایحه داریم.
 
مجلسی ها هم تغییر در زمان آغاز مدارس را تنها در صورتی که کار علمی و پژوهشی دقیق روی آن صورت گرفته باشد عملی می دانند. قاسم جعفری، عضو کمیسیون آموزش در این باره می گوید: اگر وزارت آموزش و پرورش این موضوع را در قالب لایحه به مجلس شورای اسلامی بدهد استقبال می کنیم البته به شرطی که پشتوانه پژوهشی و علمی داشته باشد.

غیر قابل انتشار: ۶۴
در انتظار بررسی: ۶۹۱
انتشار یافته: ۸۸
محمدرضا
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۸:۳۰ - ۱۳۹۵/۱۰/۲۹
7
27
یعنی چی همه به فکر خودشون هستن شاید یکی بخواد تابستونو کار کنه یا جایی بره یعنی چی زیاده اه اه حال ادمو بهم میزنن
اقا حسین
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۳:۰۳ - ۱۳۹۶/۰۳/۲۵
8
40
سلام من دانش اموز سوم ریاضی هستم...پدرو مادرم مریض حال هستن....فقط من واسه 3 ماه تابستون وقت برای کار کردن و کمک خرج شدن دارم...از مسولین مجلس خواهش میکنم از تصویب شروع مدارس از 15 شهریور صرف نظر کنن ...تورو خدا این پیامرو دست به دست کنین برسه دسته مسولین
sania
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳:۵۱ - ۱۳۹۶/۰۳/۲۵
5
34
مملکت که نیس
ابوالفضل
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۴:۲۶ - ۱۳۹۶/۰۳/۲۵
7
27
سلام اصلابانظرتون موافق نیستم چون ماخوزستانیهاچه گناهی کردیم ماکه بعدازعیدبایدتوگرماباشیم هم بدلیل گرمای هواهم نبودوسایل سرمایشی چه برسه به اینکه مدارس بخوادازنیمه شهریورشروع بشه این کارشماخودخواهانه وغیرمنصفانه است لطفاتجدیدنظرکنید
امیر عباس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۲:۱۴ - ۱۳۹۶/۰۳/۲۸
3
25
یعنی چی اخه نمیشه که اصلا هم روش جالبی نیست چه ربطی داره اه
مسی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۵:۱۵ - ۱۳۹۶/۰۳/۳۰
31
9
سلام من با باز شدن مدرسه شهریور موافق نیستم ولی پنجشنبه مدرسه ها باز شود ممنون
مسعود
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۲:۱۸ - ۱۳۹۶/۰۴/۱۱
7
20
با سلام از اونجایی که همه برای تعطیلات تابستانی برنامه ریزی میکنند تصمیم به باز گشایی مدارس از 15 شهریور تمام برنامه ریزی های خانواده ها را دچار مشکل میکند مثل هماهنگی خانواده ها برای سفر های تابستانی هما هنگی شاغلین برای تنظیم مرخصی پایان شهریور ماه مشکل پیدا کردن کسانی که بلیط یا هتل رزرو کردند و مشکلاتی که هم وطنان دیگر مطرح کردند همه قابل توجه هستند همچنین با سنگین تر شدن حجم دروس مدارس نسبت به قدیم و وجود فشار درسی زیاد در طول سال تحصیلی دانش آموزان واقعآ به این تعطیلات نیاز دارند
مائده
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۴:۰۱ - ۱۳۹۶/۰۴/۱۱
51
9
کاملا موافق هستم با این نظر که مدارس از شهریور ماه شروع شود
مدیر دبستان از شهرستان آبدانان
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۲:۳۲ - ۱۳۹۶/۰۴/۱۷
10
24
اصلا کار درستی نیست چون آموزش وپرورش وسایل سرمازا نداره و کلاس در شهریورماه امکان پذیر نیست چو ن ما در مهرماه هم هوا گرمه و امکانات صفر
عباس
|
United Arab Emirates
|
۱۹:۲۷ - ۱۳۹۶/۰۴/۲۹
6
28
اصلا با نظر شما موافق نیستم نظرتان باشد برای خودتان f.k
دانش اموز
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۰:۴۳ - ۱۳۹۶/۰۴/۳۰
8
33
اهااااای.اقایونی که این پیشنهاد ها رو میدین.شما عقده ی بچه گی تون رو دارین .روانی ها.چرا میخواین سر ما خالی کنین.ماهم انسانیم.مثل شما نیستیم
حدیث
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۶:۱۳ - ۱۳۹۶/۰۴/۳۱
5
19
واقعا که چه تعطیلاتیه دوماه کلا
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۴:۳۷ - ۱۳۹۶/۰۵/۰۳
2
26
شما اصلا به کسایی ک تابستونو برای درس خوندن کنکور برنامه ریزی میکنن فکر میکنین؟ اصلا فکر میکنین شماها! اینطوری تمام برنامه ریزی های ملتو چ درسی چ تفریحی چ کاری نابود میکنین
بیاین قبل حرف زدن فکر کنیم
محمد
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۳:۴۱ - ۱۳۹۶/۰۵/۰۶
5
15
یعنی چی اصلا این کارو نکنید شما فقط به فکر خودتون هستین به فکر بقیه که نیستید اون دو ماه هم باشه برای خودتوووووووووون این پیشنهادها به درد خودتون میخوره
رامین
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳:۵۴ - ۱۳۹۶/۰۵/۰۹
26
5
سلام کاملا فکر درستی هست و برای جبران تعطیلات بین سال تنها راه حل همینه من موافقم
یک دانش اموز درس خوان
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۷:۱۲ - ۱۳۹۶/۰۵/۰۹
10
14
مسئولین گرامی متاسفانه با این تغییراتی که در در نظام اموزشی شش سه و سه به وجود اورده اید در طی سال تحصیلی روی بچه ها فشار به اندازه ای زیاد است که بچه های درسخون همه یا کور شدند و یا از درس متاسفانه معلم های عقده ای که بخاطر ننوشتن حرف و در امتحان افسرده میشن .بچه های انتقال ششم به هفتم و نهم به دهم هم در واقع به جای یه کنکور دو تا میدن و بعضی از اولیا به قدر ی در چشم و هم چشمی هستند که میخواهند بچه هایشان را در یک مدرسه خوب و گرون تحصیل کنند .من واقعا نمیفمم منظور مدارس ازمون غیر دولتی چیه !خوب دلاور خسته نباشی داری یه بچههای درسخون رو میگیری افتخارم میکنی .افتخار اینکه بچه ی ضعیف رو ببری بالا چون کسی که بخواد بخونه میخونه.حالاهم که از ۱۵ شهریور بریم مدرسه .دوستان ما موش ازمایشگاهی شما نیستیم .به بچه ها کمی توجه کنید زندگی درس و مقام نیست بلکه محیط جوری شده که بچه ی دبستانی به جای تفریح غم خانواده رو داره.
ما به تفریح نیاز داریم که اونم رفت سن و توانتان را با دانش اموزان مقایسه نکنید لطفا.
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۱:۲۷ - ۱۳۹۶/۰۵/۱۴
4
10
اولا شما باید همه جوانب و در نظر بگیرین ..... دوما یعنی چه مدرسه زود تر شروع شه ...... شاید کسی بخواد بره مسافرت .... خیلی بی انصافی میشه که .... من که اگه هم شروع بشه نمیرم .... ولااااااا.... من هنوز مسافرت نکردم تازه میخوام ۱۰ هم برم ....
محمود
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۲:۲۵ - ۱۳۹۶/۰۵/۱۵
4
13
همین که شما دوباره پنج شنبه ها رو برگردونید کافیه.نمی خواد مدارس رو از ۱۵شهریور باز کنید.لطفا عقده ی بچگی های خودتون رو سر ما خالی نکنید.
فاطم
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۶:۵۴ - ۱۳۹۶/۰۵/۱۵
4
10
شما فقط به فکر خودتون هستید
ارمان
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۳:۱۷ - ۱۳۹۶/۰۵/۱۵
5
9
باسلام ما پارسال تو زمستون حتی یک بخاری برای گرم شدن کلاسا نداشتیم و تو تابستون هم کولر های قوی نداریم به مدیر مدرسه میگفتیم میگفت خراب هستن بعد شما پیشنهاد کردین پونزده شش مدارس اغاز بشه حداقل برای مدارس دولتی امکانات بزارید .....
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۱:۱۲ - ۱۳۹۶/۰۵/۱۷
3
9
سلام لطفلمدارس رااز 15 شهریورآغازنکنید وعقده ای نباشید.
من که بابازاده مدارس در شهریورکاملامخالفم.چون برنامه های همه مارابه هم میریزید.
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۹:۴۱ - ۱۳۹۶/۰۵/۱۹
4
9
من که اصلا موافق نیستم
حسین
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۹:۴۶ - ۱۳۹۶/۰۵/۱۹
3
9
یعنی چی این کاراتون هیچ کس نمیتونه تعطیلات تابستونی رو از ما بگیره شاید من تو مسافرتم یا بقیه واقعا که نمیزارین آدم سه ماه تعطیل شه ما که نه ماه درس میخونیم جای سه ماه تطتیلی نداره واقعا که میشینین میشینین یه فکر هایی میکنین هااااا
نفس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۱:۳۴ - ۱۳۹۶/۰۵/۲۰
3
9
سلام من نفس از شهرضا(استان اصفهان) هستم درسته که تهران به خاطر الودگی هوا مدارس بیشتر روز ها تعطیل بوده است اما در شهرضا هیچ رو تعطیل نبوده به جز پنجشنبه و جمعه ها الان میخواستم بگم این حق دانش اموزان شهرضا نیست که این سه ماه تعطیلات کم شود،خواهشا این قانون رو تصویب نکنید
امیرحسین
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۱:۵۵ - ۱۳۹۶/۰۵/۲۰
3
7
این چه وعضشه توروخدا به من بگین الان۱۵روز زودتر مدرسه رو باز کنین چی آید شما میشه?
زهرا
|
United States
|
۲۱:۰۵ - ۱۳۹۶/۰۵/۲۱
2
7
تو رو خدا نکنین این کارو این چه وضعیه آخه ما چه گناهی جردیم برنامه همرو میریزید به هم اینجوری یکی عروسی داره تو خانوادشون یکی میخاد بره مسافرت بعد از اونهمه درس خوندن ۲ ماه تعطیلی فقط!؟ این انصافه؟
AVIN
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۴:۲۶ - ۱۳۹۶/۰۵/۲۵
2
5
واقعا نظر خیلی بدیه ما فقط این سه ماهو برا استراحت داریم
ناشناسسسس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۵:۰۰ - ۱۳۹۶/۰۵/۲۵
1
6
واقعاکاره مسخره ایه...اینکارومیکنین ک ملت بیشترفعالیت داشته باشنوبیشتردرس بخونن؟؟؟؟درجایی ک اصلاعمچین چیزی نیست شایدیه بازدهی کم داشته باشه ولی کسی نخواددرس بخونه براش هیچ تاثیری توپنجشنبه ها ونیمه دوم شهریورنداره ...فقط وضعیتوبرایه بچه هاسخت ترمیکنین
بهار
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۶:۵۷ - ۱۳۹۶/۰۵/۲۵
2
5
این چ وعضه اشه ما یه تابستونو داریم شما بگین کی میاد
محدثه
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۷:۵۴ - ۱۳۹۶/۰۵/۲۵
6
1
پونزده روز اینور اونور واس کسایی مث من عیبی نداره
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۷:۴۶ - ۱۳۹۶/۰۵/۲۶
0
5
به نظرمن اصلا هم خوب نیستتتتتتتتتتتتتت
چرانمیفهمین؟
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۵:۳۴ - ۱۳۹۶/۰۵/۲۷
2
5
آیا این درسته که 15شهریور مدرسه شروع بشه. لطفا صرفه نظر کنید.
نماینده شهرستان
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۷:۱۴ - ۱۳۹۶/۰۵/۲۷
0
7
مردم شهرستان من با این نظر موافق نیستند و ما مخالفت خود را اعلام می کنیم این کار درست نیست بچه ۱۲ ماه درس می خوانند ۳ ماه باید استراحت کنن سید مهدی حیدریان
لیلا
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۳:۴۸ - ۱۳۹۶/۰۵/۲۷
0
7
باعرض سلام خدمت مسئولین محترم میخاستم بگم فقط بچه پولدارای تهران امکانات سرمایشی مناسب دارن ما که بچه پولدار نیستیم مدرسه ی خوب ثبت نام کنیم چیکار کنیم ما همون اول مهرم که میریم مدرسه از گرما میپکیم.
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۰:۱۶ - ۱۳۹۶/۰۵/۲۸
0
5
من اصلا موافق نیستم 15شهریور مدرسه ها باز بشن ما که نمی تونم مثل ... بخونیم یعنی چی ماهم ادمیم من کا15شهریور مدرسه نمیرم یه چیزی برای خودتون گفین تازه 15شهریور می خوایم بریم مسافرت
احسان رنجبری
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۹:۳۴ - ۱۳۹۶/۰۵/۲۹
1
6
سلام .بخدا نمیدونم شما چطوری میگید همه امکانات برای مدارس مهیا است.تمام مدارس شهرستان فاریاب که هر ساله هیچ دانش آموز خوبی بار نمی آورند از همه امکانات به نحو احسنت برخوردارند.ولی مدرسه من دانش آموزش که اسم اون آیت الله خامنه ای است هیچ امکاناتی ندارد و هر ساله دانش آموزان خیلی خوبی به بار می آورد که از ده نفر نه نفر نها معلمی می آورند .و شهرستان فاریاب از استان کرمان جوری هوایش گرم است که به ۵۰ درجه میرسد وحتی در مهر ماه هم ما این گرمارا داریم .اون وقت شما عزیزان میخواهید مدارس را از ۱۵ ش آغاز کنید .مگر ما دانش آموزان روستایی چه گناهی کردیم .اگر میخواهید این کار را بکنید پس شهر های شمالی و خنک را از ۱۵ ش مدارسشان را باز کنید نه این شهر های گرم و آتش زا .تورو خدا شب ها موقع خواب یک زره هم به فکر ما باشید.ممنون.
فرناز
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۶:۱۴ - ۱۳۹۶/۰۵/۲۹
0
3
واقعا که چرا به فکر ما نیستین؟
معلمین هم می تونن درس هارو فشرده تر بکنن که تلافی روز هایی که تعطیله در بیاد
دانش اموز
|
United States
|
۱۸:۱۳ - ۱۳۹۶/۰۵/۲۹
0
5
واقعا که ادم متاسف میشه اخه شما کی باشه که بگی سه ماه تعطیلی زیاده مگه اون موقع که دانش اموز بدبخت امتحان داره میای بگی درسا زیاده حجمشو کمش کنید تو همه ی کشورای درست و حسابی هم تعطیلات تابستون ۳ماهه فقط اینو گند نزده بودین لطفا دخالت نکنید
الهه
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۱:۳۰ - ۱۳۹۶/۰۵/۲۹
0
4
اخه این دیگه خیلی مزخرفههه شاید یکی دلش بخواد اخر شهریور بره مسافرت بعدش هم برای ماها که جنوب هستیم اصلااا خوب نیست و خیلی مزخرفهه
هانا
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۰:۲۸ - ۱۳۹۶/۰۵/۳۰
1
4
خداوکیلی ماکه تو سال نه برف داریم نه بارون شدید الودگی هواروهم از نزدیک ندیدیم
دانش اموز
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۹:۴۴ - ۱۳۹۶/۰۶/۰۱
0
3
سلام ما چه گناهی کردیم که باید 15ش بریم مدرسه. ما شهر مان نزدیک 60درجه گرما داره بعد مدارس حتی کولر خوب ندارن
ستاره
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۴:۵۰ - ۱۳۹۶/۰۶/۰۳
0
1
لطفا اگه میشه مدرسه هارو برج ۸ باز کنید
نگین
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳:۰۰ - ۱۳۹۶/۰۶/۰۴
4
1
شروع شدن مدارس از شهریور ماه پیشنهاد خوبیه ، حداقلش اینه که درس ها روی هم انباشته نمیشن
اما اضافه کردن پنجشنبه ها به ساله تحصیلی برای کسایی که با شروع مدارس از شهریور مشکل دارن بهتره...
به طور کل حذف پنجشنبه ها مشکل داشت.
حدیث و اجیم فاطمه
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۸:۱۰ - ۱۳۹۶/۰۶/۰۴
0
4
یعنــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــی چــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــی؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟!!!!!!!!
هفت و بهخملپلنق
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۹:۰۸ - ۱۳۹۶/۰۶/۰۴
1
5
اقای اصل به نظر من مدرسه ها رو کلا تعطیل کنیم این دنگو فنگا هم شوت بشه بره
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳:۰۳ - ۱۳۹۶/۰۶/۰۶
4
1
خیلی ممنون ها ها
ارمین
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۹:۴۱ - ۱۳۹۶/۰۶/۰۷
0
4
نه اصلا موافق نیستم چون بچه ها با این همه کتابی که دارن باید باید همه رو خوند واقا سخته و باید ی استراحت خیلی طولانی داشته باشن
دانش اموز
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۲:۳۰ - ۱۳۹۶/۰۶/۰۸
1
2
اخه اقایون ما کشاورز هستیم ماتا ابان ماه هم کار کشاورزی انجا م میدهیم لطفا تجدید نظر شود
Gjdkdj
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۰:۳۳ - ۱۳۹۶/۰۶/۰۹
1
3
جماعت حسود نمی زارن یه خوب راحت داشته باشیم واقعا که
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۰:۳۱ - ۱۳۹۶/۰۶/۱۱
3
1
خخخخخ
علیرضا
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۲:۰۵ - ۱۳۹۶/۰۶/۱۱
4
2
عالی نظر خوبیه چون من دلم برای مدرسه تنگ شده
والدین بچه ها
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳:۳۶ - ۱۳۹۶/۰۶/۱۱
2
2
بنظر من کار اشتباهیه بجای اینکه مدارس رو زودتر باز کنن پنج شنبه ها رو تعطیل نکنن که در ماه چهار روز الکی تعطیل کردن بعد از اون ور میخوان جبران کنن
ناشناس
|
Italy
|
۱۵:۱۳ - ۱۳۹۶/۰۶/۱۱
1
1
اصلا موافق نیستم این چه کاری است که می کنید
محمد جواد
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۷:۴۹ - ۱۳۹۶/۰۶/۱۴
3
1
سلام وقت بخیر به نظر من مدارس باید از ابان ماه شروع شود وتا تیر ادامه پیدا کند
زهرا
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۲:۱۶ - ۱۳۹۶/۰۶/۱۴
1
2
لطفا از این تصمیم صرف نظر کنین ما دانش آموزا حتی تو فروردین ماه هم تحمل گرمارو نداریمم چه برسه به اینکه تابستون بریم مدرسه حتی امکانات سرمایشی هم نداریم. خواهشا این کارگ با ما نکنین
فردیس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۹:۵۲ - ۱۳۹۶/۰۶/۱۶
1
2
اصلا موافق نیستم به فکر ما خوزستانی ها هم باشید مسئولان خیلی خود خواهید
ندا
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۰:۵۸ - ۱۳۹۶/۰۶/۱۷
2
2
موافقم
ایرانی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۱:۴۳ - ۱۳۹۶/۰۶/۱۹
1
3
به درد نمیخوره
مهسیما
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۶:۳۹ - ۱۳۹۶/۰۶/۲۱
0
5
مسعولین محترم خودتون حاضرید برگردید ب زمان مدرسه و از15هم برید سر کلاس
شما اگه خیلی به فکر ما هستید لطف کنید بودجه مدارس رو بدید یکم بازسازی بشن
سال قبل ما شیشه کلاسمون شکست تا یک ماه توی زمستون یخ زدیم چون مدرسه پول نداشت شیشه بخره
بیچاره معلم ها و اون مدیر های بافرهنگی که دارن تو این مملکت هیف میشن
و ما نوجوونایی که داریم به خاطر کم کاری شماها ایندمون نابود میشه
اول که اون ازمون مزخرفه توانایی استعداد بعدم ک این کاراتون
فقط براتون متاسفم...بعد نگید که جوونامون چرا دانشمند نشدن
انقدر فشار درسا زیاده نمیدونیم چیکار کنیم
من تا4صبح مینشستم درس میخوندم 7پامیشدم برم مدرسه
تو کل روز5ساعت میخوابیدم
نه تنها من بلکه همه مجبوریم واس گرفتن نمره عالی اینکارو بکنیم
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۹:۳۶ - ۱۳۹۶/۰۶/۲۲
0
4
اصلا هم خوب نیس این دیگه چیه به جای این که تعطیلاتو بیشتر کنن کمتر میکنن.
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۰:۱۷ - ۱۳۹۶/۰۶/۲۵
2
3
من موافقم ولی چهار شنبه هارم تعطیل کنین خوبه
Gazal
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۰:۳۳ - ۱۳۹۶/۰۶/۲۷
1
3
سلام
من دانش آموز دهم تجربی هستم و نمونه دولتی شهرم قبول شدم باین که امتحان ورودی خیلی سختی داره و دانش آموزان بسیار نخبه در این مدارس تحصیل می کنند ولی از لحاظ امکانات صفر هست و فرقی بادیگر مدارس نداره و آینده ی دانش آمزان هیچ تضمینی نداره
دانش آموزی که آینده ی مملکتش رو می سازه باید موش آزمایشگاهی مسعولینی بشه که فقط دانش آموزای تهران رو می بینن
و اصلا به ما خوزستانی ها توجه نمی کنن اگه واقعا به فکر ما هستین امکانات رو افزایش بدین تا بازده افزایش پیدا کنه
دانش آموز درس خون در زمان کمتری اگه شرایط برای تحصیلش مهیا باشه می تونه بازده درسیش رو بیشتر کنه
درحالی که تو شهریور هوابه شدت گرم و طاقت فرساست وصرفا اتلاف وقت هست و به روحیه ی دانش آموزی که می تونست همین زمان را در تابستون صرف پیش خوانی سال بعد یا مطالب سال های پیشش کنه داره
شهاب الماسی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۱:۰۰ - ۱۳۹۶/۰۶/۲۸
2
3
بله من با نظر شما موافق هستم بله حرف شما درست است
یوسف
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۸:۵۴ - ۱۳۹۶/۰۶/۲۹
1
2
دو تا ادم..... نشستن دور همه هی برا خودشون حرف میزنن اخه ما ک ۹ ماه میریم مدرسع فقط همون ۳ ماه ب چشتون میاد اونم خله ک میره تابستون کلاس از مسئولین خواهش مندم ک صرف نظر کنن باو چ وضع مدرسع رفتنه بقران اگه این نظام رو گذاشتن یا ترک تحصیل میکنم یا ۱مهر میرم مدرسع حالا خود دانیم اگه میخوایین جوانایی ایرانی رو از ازن بدبخت تر نکنین صرف نظر کنین مرسی
رضا
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۹:۰۲ - ۱۳۹۶/۰۶/۳۱
1
3
این آقایونی که ای تزها رو میدن بیان همون شهریور تشریف بیارن بوشهر یا هر شهر جنوبی دیگه ۱۰ دقیقه سر هر کلاسی که خودشون خواستن بشینن بعد نظر بدن که تو گرمای ۴۵ درجه تو چطور میخای کلاس رو خنک کنی که حداقل ۳۰ نفر ۶ ساعت سر کنن، آقا کمی هم فکر کنید نه همین فقط بگید کارشناسیم و تمام.
گل رز
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳:۵۹ - ۱۳۹۶/۰۷/۰۱
1
4
کتابهای درسی دهه شصتیها خیلی بهتروپرمحتواتربود کتابهاروبه اون نظام برگردانید اونقدرکه اون دوران بچه هاعاشق درس بودند الان نیستند الان اکثریت متنفرند ازمدرسه زیادکسی شوق وذوق مدرسه ندارد ازبس که درسهاسنگین است بدترین دوران ،دوران مدرسه شده تواین دورهاکثرپدرمادرهامیگوینداینقدرکه خودمان عاشق مدرسه بودیم ولی بدترین دوره ی بچه داری مادوران مدرسه رفتن بچه هامون هست این دردهاروکتابهارورسیدگی کنید نه اینکه هرروزبشینید قانون بیخودی ارایه دهیدوتصویب کنید
گل رز
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۱:۴۶ - ۱۳۹۶/۰۷/۱۰
1
2
کتابهای درسی دهه شصتیها خیلی بهتروپرمحتواتربود کتابهاروبه اون نظام برگردانید اونقدرکه اون دوران بچه هاعاشق درس بودند الان نیستند الان اکثریت متنفرند ازمدرسه زیادکسی شوق وذوق مدرسه ندارد ازبس که درسهاسنگین است بدترین دوران ،دوران مدرسه شده تواین دورهاکثرپدرمادرهامیگوینداینقدرکه خودمان عاشق مدرسه بودیم ولی بدترین دوره ی بچه داری مادوران مدرسه رفتن بچه هامون هست این دردهاروکتابهارورسیدگی کنید نه اینکه هرروزبشینید قانون بیخودی ارایه دهیدوتصویب کنید
ی بنده خدا
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۰:۳۷ - ۱۳۹۶/۰۷/۱۹
1
0
اگه ما رو کم تو صف نگه دارن یا معاون ها و معلم ها بجای اینکه زیر سایه باشن ، بیان زیر افتاب و ما رو ادم حساب کنن ، با این طرح موافقم . ما قرار نیست کباب بشیم
از خوزستان
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۵:۵۶ - ۱۳۹۶/۰۷/۲۴
1
1
آموزش پرورشی که امکاناتش زیر صفره ، چطور میخواد دانش آموزها رو ۱۵ روز زودتر بفرسته مدرسه ، مدرسه ها بسیار بسیار نیاز به امکانات دارن . امکاناتی که متاسفانه تو مدارس ما نبودش بیداد میکنه
آرش
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۲:۴۲ - ۱۳۹۶/۱۰/۱۴
1
0
ن بابا من فقط تابستان رو کار میکنم
مینا
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۶:۵۷ - ۱۳۹۶/۱۰/۱۷
2
2
بنده موافقم یه بار درست تصمیم گرفتن
محمد
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳:۱۶ - ۱۳۹۶/۱۰/۲۳
0
1
واقعا شما فقط به فکر خودتونید پس ما تو اون گرما چیکار کنیم چ مملکتیه مثلا خیلی مدرسه ها امکانات داره
دانش آموز
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۰:۵۶ - ۱۳۹۶/۱۱/۱۵
1
0
موافق نیستم..زیرا ما در جای گرم ایرانیم ..شما باید فکر ما گرمسیری ها رو کنید..باتشکر
Elyar
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۵:۴۱ - ۱۳۹۶/۱۱/۱۹
1
1
من کاملا از آغاز سال تحصیلی از شهریور ماه موفاقم چون ما کارهای واجبی جز درس خوندن نداریم یه نفر میگفت میرم کار میکنم برای رفع این مشکل یه راه حل هست که مثل...به دانش آموزان ماهانه مبلغی پرداخت کنید یا اگ نشد برای دانش آموزان نیازمند پراخت کنید
نازی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۱:۰۱ - ۱۳۹۶/۱۱/۲۶
1
1
یعنی چی مدرسه هاازشهریورشروع میشه بیخودوالامایه قطره برفم به چشممون ندیدیم فکرکردین ازشهریورمدرسه هاشروع بشه مامیریم کورخوندین
نفس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۸:۱۸ - ۱۳۹۶/۱۱/۲۸
1
1
من اصلا با این نظر شما مسولین بی فکر موافق نیستم شما فقط چیزی رو تصویب میکنید که ب نفع خودتون باشه اه اه یعنی چی از شهریور مدارس باز بشه
مهدی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۰:۴۷ - ۱۳۹۶/۱۲/۰۳
1
2
نمیشه که باید به نظر ما هم توجه کنن
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۱:۳۹ - ۱۳۹۶/۱۲/۰۶
2
0
بنظر من اصلا تعطیلات امسال ربطی به سال اینده نداره
یه بنده خدا
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۸:۰۲ - ۱۳۹۶/۱۲/۰۶
1
3
واقعا که هرکی از راه می سه قانون میزاره آخه به شماها چه ما به تابستون هم نمی تونیم استراحت کنیم .استراحت که نه کار .کار میکنیم خرج مدرسه رو دربیاریم .هرمعلمی صدتا کوفت و زهر مار میخواد در طول سال ما باید کار کنیم توی تابستون براش پول جمع کنیم یا نه
الهه
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۰:۲۲ - ۱۳۹۷/۰۲/۲۰
3
3
خیلی عالی میشه
خدابنده لو
|
United States
|
۱۰:۰۶ - ۱۳۹۷/۰۲/۲۰
2
2
اولااین طرح درگذشته فقط یک سال اجراشد،نه چندسال.وچون موفق نبوددیگه ادامه ندادند.ثانیاشمابه فکرخودتون هستید،به فکرروستاییان زحمتکش نیستیدکه تمام برنامه ریزی شون برروی نیروی کارفرزندانشان است که پابه پای آنهاودرکنارآنهاکارمی کنندواگرمدرسه بازباشدمجبورندبااین گرانی کارگربگیرندوخبلی مشکلات دیگر
م
|
Germany
|
۱۴:۱۸ - ۱۳۹۷/۰۲/۲۰
2
0
اصلا موافق نیستم . به ما ربطی نداره آلودگی هوا . شیراز گرم هست .هرجا که آلودگی هوا هست تعطیل شود خودتون نبرید لطفا و عواقب بعدش یعنی نفرین مردم پشت سرتان را هم در نظربگیرید
لیلا
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۲:۱۸ - ۱۳۹۷/۰۲/۲۲
1
2
اصلا ایده جالبی نیست مگر ما خوزستانی ها چه گناهی کردیم که از نیمه شهریور بچه هامون برن مدرسه تو اون گرمای جهنم خوزستانی که تا آخر ابان هوا گرمه یه کم انصاف هم خوبه
زهرا
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۱:۵۴ - ۱۳۹۷/۰۲/۲۳
3
0
بنظرم طرح خوبی نیست
من به عنوان مدرس میگویم بچه های دبستانی پس از دو هفته تعطیلات و برگشتن به مدرسه اعظمی از اطلاعات را فراموش میکنن و متاسفانه ما باید دوباره کاری کنیم.
ناشناس
|
United Kingdom
|
۱۶:۲۵ - ۱۳۹۷/۰۲/۲۳
1
2
سلام به نظر من همچین کاری رو نکنید چون بچه ها واقعا به این سه ماه تعطیلی احتیاج دارن،واگر بخواهید تو زمستون تعطیل کنید بچه ها باز بعد دوهفته تنبل میشن وحال وهوای درس خوندن رو ندارن
فاطمه
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۴:۰۰ - ۱۳۹۷/۰۲/۲۴
4
0
میگن تابستون هشتم به نهم بهترین وقت طلایی برای خواندن و مرور 8و7امه برای ورودی ها مدرسه های خوب آماده باشیم.
خوب چه وقتی برای ما گذاشتین 23 خرداد امتحانات تموم میشه از اون طرف 15 شهریور شروع میشه ما کلاس تابستونه میریم ما مسافرت مثل شما آقایون وزیر از این کشور به اون کشور میریم ما میخابیم ما میشینیم ما میخوریم ماهم یکی مثله خودتون هستیم این کار به ضرر ماست
دانش اموز گلستان علم
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۸:۵۶ - ۱۳۹۷/۰۲/۲۷
1
3
من موافق نیستم چرا میخواهید این کارا بکنید من اصلاموافق نیستم من فقط خوشحال بودم که میخواهم به دیدن خوانواده هایم بروم به دیدن پدربزرگ هاومادربزرگهایم
این پیشنهاد به دردنمیخورد تروخدا بردارید که ما فقط به 3تعطیلی احتیاج داریم
ناشناس
|
United Arab Emirates
|
۱۸:۲۷ - ۱۳۹۷/۰۲/۲۷
5
2
کار خیلی بدیه
ما دانش آموزان دلمون به این تعطیلات خوشه
بعدش کلاسامون یا شوفاژش خرابه
بعدش برای تابستون یه پنکه نداریم چه برسه به کولر
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار