کد خبر: 757769
تاریخ انتشار: ۱۵ آذر ۱۳۹۴ - ۱۳:۴۸

ناصرالدين شاه پنج سال قبل از ترورش در نامه اي به پيشخدمت خاصه اش دستور داد تا از همه ريش سفيدان و بزرگان قاجاريه تصاويري گرفته و در آلبومي در عكاسخانه دربار نگهداري شود. دستوري كه صد سال بعد به صورت علمي و دقيق در مراكز اسنادي ايران اجرا مي شود. از همه جالب تر اينكه شاه خود يكي از حرفه اي ترين اشخاصي بود كه در اين حوزه مهارت داشت.

به گزارش روابط عمومي و اطلاع رساني موسسه مطالعات تاريخ معاصر ايران، شماره 65 و 66 فصلنامه تخصصي تاريخ معاصر ياران به همت موسسه مطالعات تاريخ معاصر منتشر شد. در اين فصلنامه آلبومي از عكس هاي سلفي ناصر الدين شاه به همراه عكسهايي از زنان حرم، ‌بچه ها و درباريان منتشر شده است. جالب اينجاست كه بخشي از اين تصاوير به وسيله شخص سلطان صاحبقران ثبت شده است و ناصر الدين شاه در كنار هنرهايي همچون خطاطي ، شعر و نقاشي در اين حوزه نيز توانايي زيادي داشته است.

در اين فصلنامه همچنين داستان كوتاه تذكره الالقاب به قلم ناصر الدين شده منتشر شده داستاني كه مي توان آنرا اثري در قالب جديد دانست. «‌وسمه بر ابروي كور»‌درباره سانسور انديشه در زمامداري محمد رضا پهلوي،‌«صداهايي كه شنيده نشد»‌گوشه اي از خاطرات منوچهر رياحي، محمد علي شاه از باغ شاه تا زرگنده، و عملكرد ايرانيان در بازسازي عتبات از تشكيل صفويه تا انقراض قاجار از جمله مطالب ديگري است كه در اين فصلنامه مي توانيد مطالعه كنيد. اين فصلنامه در 397 صفحه و به قيمت 18 هزار تومان از سوي موسسه مطالعات تاريخ معاصر ايران به بازار نشر اراه شده است. علاقه مندان مي توانند براي خريد اينترنتي فصلنامه تاريخ معاصر ايران به آدرس  http://www.iichstore.ir/ مراجعه كنند.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار