کد خبر: 755697
تاریخ انتشار: ۰۲ آذر ۱۳۹۴ - ۲۱:۳۱
براي تبليغ مهدويت و موضوعات و مباحث مرتبط با آن، هر كسي كاري از دستش برمي‌آيد چه مستقيم و چه غيرمستقيم با ميل و رغبت انجام مي‌دهد، اما...
مصطفي شاه‌كرمي
براي تبليغ مهدويت و موضوعات و مباحث مرتبط با آن، هر كسي كاري از دستش برمي‌آيد چه مستقيم و چه غيرمستقيم با ميل و رغبت انجام مي‌دهد، اما ظاهراً براي مسئولان سازمان فرهنگي- هنري‌ شهرداري تهران، انيميشن «شاهزاده روم» كه بخشي از سرنوشت و زندگي مادر مكرم امام زمان(عج) حضرت «نرجس خاتون» را در عالي‌ترين سطح فني و كيفيت دراماتيك روايت مي‌كند، از حيّز انتفاع ساقط است!
انيميشن «شاهزاده روم» از روزهاي ابتدايي اكران عمومي‌اش در سينماهاي كشور با استقبال و توجه قابل اعتناي مخاطبان مواجه شده است. اين اثر سينمايي در عين رعايت اصول و حدود و ثغور حرفه‌اي‌گري در هنر صنعت پرهزينه، اما استراتژيك انيميشن و طراحي و تصويرسازي قوي از كاراكترها و نيز بهره‌گيري از تكنيك‌هاي دراماتيزه و جذاب كردن يك اتفاق و قصه، با همت چند جوان مؤمن و انقلابي و البته همراهي و سرمايه‌گذاري بخش خصوصي توانسته در ميان آثار مدعي سينمايي كه پس از گذشت چندين هفته سقف فروش‌شان در كشور به 50 ميليون تومان هم نرسيده است، با توجه به عبورش از مبلغ 600 ميليون تومان همين روزها نام خود را در باشگاه ميلياردي‌هاي سينما ثبت خواهد كرد. فروش قابل توجه يك انيميشن سينمايي در روزگار وانفساي سرد و خاموش سالن‌هاي سينما و گلايه‌هاي متعدد سينماداران به خاطر عدم اقبال مخاطبان به آثار ضعيف و گاه نازل سينمايي روي پرده قطعاً به جهت دارا بودن عنصر جذابيت و مخاطب پسند بودن است. چه اينكه به‌رغم محدوديت تبليغات ميداني و بصري اين انيميشن سينمايي در شهر تهران كه به دليل عدم همكاري و مساعدت شهرداري تهران و مشخصاً سازمان فرهنگي هنري شهرداري با پخش‌كننده «شاهزاده روم» اين اثر خوش‌ساخت توانسته است به برخي آثار سينمايي كه بيلبوردهاي شهرداري تهران را در اختيار گرفته‌اند، تنه زده و تا به امروز فروشي معادل 20 برابري نسبت به آنها را تجربه كرده است! بنا بر اظهارات حامد جعفري، تهيه‌كننده انيميشن «شاهزاده روم»، پخش‌كننده اين انيميشن و حتي مديران بنياد سينمايي فارابي مكاتبات متعددي را با مسئولان و مديران ارشد سازمان فرهنگي هنري شهرداري تهران به منظور مساعدت و همياري با گروه جوان، مؤمن و انقلابي سازنده اين انيميشن و يا اختصاص دادن تعدادي از هزاران بيلبورد تبليغي سطح شهر تهران به اثري كه در آن بخشي از سرنوشت جالب و جذاب مادر گرامي امام عصر(عج) روايت شده، انجام داده‌اند كه متأسفانه هنوز حتي خبري از پاسخي اداري به اين مكاتبات دريافت نكرده‌ايم! اين در حالي است كه انيميشن «شاهزاده روم» نه‌تنها در گستره حرفه‌اي و سينمايي كه حتي در حيطه اجتماعي و خانواده داراي اثرات مثبت و مفيد خواهد بود كه به طريق اولي در حوزه ترويج و تبيين فرهنگ مهدويت قابل تعريف و گنجاندن است. عدم همراهي سازمان فرهنگي هنري شهرداري در واسپاري چند بيلبورد تبليغي سطح شهر به اين انيميشن خوش‌ساخت و جذاب سينمايي در حالي صورت گرفته كه بيلبوردهاي پايتخت مملو از تبليغاتي است كه صرفاً با نگاه كاسبكارانه و درآمدزايي قابل توجيه هستند و اين در حالي است كه شهرداري ديگر شهرهاي كشور به كمك اين كار آمده‌اند.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار