کد خبر: 754704
تاریخ انتشار: ۲۹ آبان ۱۳۹۴ - ۲۰:۱۲
پيروزي سپاهان بعد از 5 هفته، امروز پرسپوليس – استقلال اهواز در آزادي
هفته دوازدهم ليگ امروز در شرايطي با بازي پرسپوليس و استقلال اهواز تمام مي‌شود كه در بازي‌هاي ديروز استقلال با شكست فولاد صدرنشيني‌اش را حفظ كرد و سپاهان هم بعد از پنج هفته توانست به پيروزي برسد.
سعيد احمديان
هفته دوازدهم ليگ امروز در شرايطي با بازي پرسپوليس و استقلال اهواز تمام مي‌شود كه در بازي‌هاي ديروز استقلال با شكست فولاد صدرنشيني‌اش را حفظ كرد و سپاهان هم بعد از پنج هفته توانست به پيروزي برسد.
استقلال و فولاد در نيمه اول بازي محتاطانه‌اي را به نمايش گذاشتند و نتوانستند موقعيت‌هاي خوبي را روي دروازه هم ايجاد كنند.  البته استقلال در اين نيمه ‌مسلط‌تر از حريفش بازي كرد و در حساس‌ترين صحنه بازي آرش برهاني توپ را به تير دروازه بشاگردي كوبيد. در دقيقه 23 سانتر شهباززاده آرش برهاني را در موقعيت تك به تك قرار داد، اما او شوتش را به تير دروازه زد. با اين حال نه استقلال و نه فولاد بازي تماشاگرپسندي را به نمايش نگذاشتند. نيمه دوم اما قشنگ‌تر از نيمه اول از آب درآمد و از همان دقايق ابتدايي دو تيم بازي را هجومي آغاز كردند. در دقيقه 57 حركت تركيبي آبي‌پوشان در يك ضدحمله، شاگردان مظلومي را به گل رساند. پاس عمقي و بلند چشمي به برازي رسيد و او با يك بغل پا توپ را به قلب دفاع فولاد فرستاد كه حضور به موقع و ضربه جابر انصاري باز هم براي استقلال كارساز شد و اولين گل در دقيقه 57 بازي به دست آمد. در ادامه بازي جذاب‌تر هم شد. فولاد براي گل مساوي به آب و آتش مي‌زد، اما رحمتي چندين موقعيت اين تيم را مهار كرد، استقلال هم روي ضدحمله‌ها به دنبال رسيدن به گل دوم بود. در جدي‌ترين موقعيت در دقيقه 80، ضربه فرشيد اسماعيلي به تير دروازه برخورد كرد و پروپچيچ در دقيقه 88 گل دوم را هم وارد دروازه فولاد كرد. گل دوم استقلال در شرايطي به ثمر رسيد كه فولادي‌ها به خصوص اسكوچيچ به خطاي بازيكن استقلال اعتراض شديد داشتند. با اين حال استقلال 2 بر صفر برنده بازي لقب گرفت و با 25 امتياز همچنان صدرنشين ليگ برتر باقي ماند.
  
سپاهان سرانجام پيروز شد، استقلال خوزستان روي نوار برد
سپاهان ديروز در اولين مسابقه با سرمربي جديدش يعني ايگو استيماچ توانست 2 بر يك نفت تهران را شكست دهد و پس از پنج بازي سرانجام با پيروزي آشتي كرد. اين در حالي است كه نفتي‌ها بعد از هشت هفته دوباره طعم شكست را چشيدند. روند فوق‌العاده استقلال خوزستان هم در ليگ پانزدهم همچنان ادامه دارد و آنها در هفته دوازدهم با پيروزي يك بر صفر گسترش فولاد ٢٣ امتيازي شدند تا جايگاه دومي شان را در جدول حفظ كنند.در ساير ديدارهاي هفته دوازدهم ليگ برتر صباي قم ميزبان ذوب‌آهن بود، اما اين دو تيم به نتيجه‌اي بهتر از تساوي بدون گل دست نيافتند. تراكتورسازي تبريز از سياه‌جامگان پذيرايي كرد كه دو تيم نتوانستند گلي را به ثمر برسانند و اين بازي با تساوي بدون گل خاتمه يافت. همچنين سايپا با پيروزي 2 بر يك مقابل ملوان به برتري دست يافت.
  
پرسپوليس – استقلال اهواز، 20: 16
در حالي در ادامه هفته دوازدهم ليگ برتر، امروز پرسپوليس ميزبان استقلال اهواز است كه برانكو پس از نتايج اخير پرسپوليس حسابي انرژي گرفته است و با اعتماد به نفس مي‌گويد پرسپوليس تنها به قهرماني فكر مي‌كند. قرمزها پس از ناكامي در شش هفته اول، در پنج مسابقه اخيرشان شكست نخورده‌اند و با نتايجي كه گرفته‌اند با فاصله گرفتن از قعر جدول، آرام‌آرام در حال نزديك شدن به جمع تيم‌هاي بالاي جدول هستند و حالا سرمربي پرسپوليس قبل از بازي امروز، هدف شاگردانش را تنها قهرماني عنوان مي‌كند. آخرين شكست پرسپوليس به هفته ششم و مقابل سايپا برمي‌گردد و پس از آن مسابقه قرمزها در پنج بازي اخيرشان سه پيروزي و دو مساوي داشته‌اند. شاگردان برانكو با اين شرايط با شروع دوباره ليگ، امروز به مصاف استقلال اهواز مي‌روند و اميدوارند مقابل اين تیم ته‌جدولي روند موفقيت‌هايشان ادامه داشته باشد. برانكو ديروز در نشست خبري پيش از بازي گفت: «گزينه اول قهرماني هستيم، چيزي غير از برد نمي‌تواند در بازي فردا براي ما قابل قبول باشد، اما امكان ندارد استقلال اهواز را دست‌كم بگيريم.» البته او در ادامه با وجود ضربات زيادي كه تيمش از داوري در ليگ پانزدهم و جام حذفي خورده، اشاره كرده است كه ديگر نگران داوري نيست: «به داوري فكر نمي‌كنم و فقط انتظار داريم كه داوران مثل هميشه محترمانه و صادقانه قضاوت كنند. به‌رغم تمام اتفاقات رخ داده كه يك بي‌عدالتي بزرگ در حق پرسپوليس بوده است، اما همچنان به داوري اطمينان دارم و به خاطر همين تمام تمركز خود را روي بازي مي‌گذاريم.»
در سوي ديگر استقلال اهواز در حالي به تهران مي‌آيد كه اين تيم با شش امتياز در قعر جدول قرار گرفته است. بركناري سياوش بختياري‌زاده و آمدن علي حنطه هم دردي از اين تيم اهوازي دوا نكرده است. آبي‌هاي اهواز برخلاف همنام تهراني‌شان در 9 هفته گذشته از ليگ، شش باخت و سه مساوي داشته‌اند و با ادامه اين روند يكي از گزينه‌هاي اصلي سقوط به دسته اول هستند. با اين حال هواداران اين تيم اميدوارند كه استقلال اهواز از تعطيلي 20 روزه ليگ استفاده كرده باشد و در ادامه ليگ بتواند جبران كند.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار