کد خبر: 751596
تاریخ انتشار: ۱۶ آبان ۱۳۹۴ - ۱۰:۰۱
مدیرکل مدیریت بحران استانداری کرمانشاه خبر داد:
مدیرکل مدیریت بحران استانداری کرمانشاه از ریزش کوه در سه نقطه استان به دلیل بارندگی‌های شدید خبر داد.
شکری نیا

حسین باباجانی، اظهار کرد: خوشبختانه طی روزهای اخیر بارندگی‌های خوبی را در سطح استان شاهد بودیم که بعد از خشکسالی‌های 20 سال اخیر بسیار قابل توجه بود.

وی با بیان اینکه این حجم از بارندگی به طور طبیعی مشکلات و مزاحمت‌هایی را در پی دارد، عوان کرد: با همکاری اعضای ستاد بحران در همه شهرستان‌ها و حضور 26 دستگاه اجرایی تاکنون مشکل حادی در استان رخ نداده و همه از سه روز قبل آماده‌باش بودند.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری کرمانشاه با اشاره به توپوگرافی و شرایط خاص برخی مناطق استان، خاطرنشان کرد: به همین دلیل در سه نقطه استان ریزش کوه را به دلیل بارش زیاد و سست شدن و فرسایش خاک داشتیم.

به گفته این مسئول این سه مورد ریش در منطقه سومار، جاده حمیل به ایلام و در بخشی از کنگاور رخ داده‌است.

باباجانی با بیان اینکه در سه ریزش تلفات جانی نداشتیم، تاکید کرد: با همکاری اداره کل راه و شهرسازی هر سه منطقه بازگشایی شدند و اکنون مسدود نیستند.

وی افزود: در بسیاری از شهرهای استان نیز آبگرفتگی معابر را داشتیم که کرمانشاه از جمله این شهرها بود و حتی در برخی نقاط فاضلاب وارد خانه‌های مردم شده بود.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری کرمانشاه با اشاره به اینکه در پاوه و اورامانات که بیشترین بارش را داشتند مشکل خاصی رخ نداد، عنوان کرد: در گیلانغرب نیز در چندین نقطه آبگرفتگی معابر را داشتیم که مسئولین شهرستان تا ساعت 2 بامداد شب گذشته برای حل مشکل پای کار بودند.

باباجانی همچنین از قطع برق چند نقطه در استان به دلیل شدت بارندگی‌ها خبر داد و عنوان کرد: این قطعی در برخی از دهستان‌های گیلانغرب مانند "امامیه" و "حیدریه" رخ داد که به سرعت مرتفع شد.

وی یادآور شد: برق منطقه درودفرامان کرمانشاه نیز قطع شد که امیدواریم با تلاش مسئولین مربوط به زودی برقرار شود.

مدیرکل مدیریت بحران استان کرمانشاه با اشاره به اینکه در هیچ نقطه‌ای از استان سیل شدید نداشتیم، خاطرنشان کرد: در چهار روستای شهرستان کرمانشاه سیلاب تا نزدیکی روستاها رسیده بود که در این نقاط هم نیروهای ستاد بحران مشغول به کار هستند.

به گفته این مسئول در منطقه "چقابلک" ماهیدشت نیز شش نفر از عشایر در منطقه‌ای ساکن شدند که آبگرفتگی آنها را محاصره کرده و قرار است برای آنها امداد هوایی ارسال شود.

باباجانی در پایان تاکید کرد: با آماری که از اورژانس و هلال احمر گرفتیم تا کنون موردی از تلفات انسانی در استان گزارش نشده است.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر