کد خبر: 747672
تاریخ انتشار: ۲۶ مهر ۱۳۹۴ - ۱۹:۴۵
کمبود زمان را بايد يکي از عوامل از دست رفتن قهرماني آسيا دانست. حال آنکه دريک بائرمن در همين مدت کوتاه نيز تلاش کرد بسکتبال ايران را متحول کند.
کمبود زمان را بايد يکي از عوامل از دست رفتن قهرماني آسيا دانست. حال آنکه دريک بائرمن در همين مدت کوتاه نيز تلاش کرد بسکتبال ايران را متحول کند.
باتوجه به اينکه ديدگاه سرمربي آلماني با مربياني که تاکنون از بلوک شرق به ايران آمده‌اند، متفاوت بود مي‌توان اينگونه استنباط کرد که ادامه همکاري با بائرمن مي‌تواند به نفع بسکتبال ما باشد. او از زماني که هدايت تيم ملي را برعهده گرفت، اين شجاعت را از خود نشان داد و بر استفاده از نيروهاي جوان تأکيد كرد. بر اين باورم همين جوانان مي‌توانند در سال‌هاي آينده با حضور در مسابقات و ديدن ميدان‌هاي مختلف باتجربه شوند. در اين بين هدفگذاري دقيق مي‌تواند تيم ملي را به سوي آينده‌اي روشن سوق دهد. معتقدم اگر به دنبال پيشرفت هستيم، هدفمان نبايد به انتخابي المپيک ختم شود؛ بلکه بايد به بائرمن فرصت دهيم که به ايران بيايد، بازي‌هاي ليگ را رصد کند و به بازيکنان با استعداد کشورمان اجازه درخشش دهد. پروسه دو ساله حداقل زماني است که بايد در اختيار بائرمن قرار بگيرد. در اين راه البته فدراسيون بايد از حمايت‌هاي وزارت ورزش برخوردار باشد تا بتواند اهداف خود را به درستي پياده کند.   تغيير کادر فني در برهه کنوني نمي‌تواند تأثير مثبتي در بسکتبال ملي بگذارد. درست است که بائرمن اشتباهاتي داشت اما بايد ريشه اين اشتباهات مشخص شود. کمبود زمان، عدم آشنايي کامل به وضعيت بازيکنان و مصدوميت از جمله فاکتورهايي است که سرمربي با آنها دست به گريبان بود. در بازي با فيليپين شاهد اشتباهاتي از او بوديم که معتقدم زمان بيشتر مي‌توانست مانع از وقوع آنها شود. براي آنکه باز هم بسکتبال ما به اوج بازگردد بايد به آينده اين رشته بينديشيم؛ آينده‌اي که فارغ از هرگونه منافع شخصي و جناحي باشد. اگرچه بحث‌هايي در خصوص تغيير در کادر فني مطرح شده است اما با نگاهي منطقي به موضوع مي‌توان دريافت که ادامه همکاري با بائرمن تأثيرات مثبت بيشتري نسبت به قطع همکاري با او دارد.
محسن صادق‌زاده/کارشناس بسکتبال
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار