کد خبر: 747668
تاریخ انتشار: ۲۶ مهر ۱۳۹۴ - ۱۹:۴۰
مذاكره حضوري با كواچ، تكذيب گمانه‌زني‌ها درباره سرمربي جديد واليبال
در حالي كه مسئولان فدراسيون واليبال تعيين تكليف كواچ را به حضور اين مربي در تهران منوط كرده‌اند، هر روز خبر جديدي درباره سرمربي آينده تيم ملي واليبال كشورمان شنيده مي‌شود و در اين بين آناستازي سرمربي مشهور ايتاليايي جدي‌ترين گزينه‌اي است كه گفته مي‌شود در صورت قطع همكاري با كواچ به ايران خواهد آمد...
سعيد احمديان
در حالي كه مسئولان فدراسيون واليبال تعيين تكليف كواچ را به حضور اين مربي در تهران منوط كرده‌اند، هر روز خبر جديدي درباره سرمربي آينده تيم ملي واليبال كشورمان شنيده مي‌شود و در اين بين آناستازي سرمربي مشهور ايتاليايي جدي‌ترين گزينه‌اي است كه گفته مي‌شود در صورت قطع همكاري با كواچ به ايران خواهد آمد، هرچند ديروز يكي از خبرگزاري‌ها حضور آناستازي در ايران را به نقل از مديربرنامه‌هاي اين مربي منتفي دانست.
«منتظر كواچ هستيم و هنوز با مربي‌اي براي جانشيني وي مذاكره نكرده‌ايم.» اين را ديروز محمود افشاردوست، دبير فدراسيون واليبال به يكي از خبرگزاري‌ها گفت. پاسخ او واكنش به شنيده‌هاي زيادي بود كه اين روزها حول نيمكت تيم ملي واليبال مي‌چرخد و هر روز كه مي‌گذرد، نام‌هاي جديدي براي جانشيني كواچ در سطح رسانه‌ها مي‌پيچد، خبرهايي كه نشان مي‌دهد سرمربي صربستاني به احتمال زياد رفتني است و او را بعد از اين بايد سرمربي سابق ايران خطاب كرد. اين در حالي است كه فدراسيون واليبال همچنان اصرار دارد براي هدايت تيم ملي واليبال تصميمي نگرفته است و همه نام‌هايي كه اين روزها در سطح رسانه‌ها شنيده مي‌شود، تنها گمانه‌زني است. محمود افشاردوست، دبير فدراسيون واليبال ديروز در اين رابطه به خبرگزاري مهر گفت: «در هر حال كواچ مسئول كادر فني تيم ملي است و بايد پاسخگو باشد. بايد كواچ بيايد و در اين باره نظر وي را هم جويا شويم. آقاي داورزني با وي صحبت كرده و به زودي اين مربي به تهران سفر مي‌كند. هر نظري كه هيئت‌رئيسه داشته باشد بايد در كنار پاسخ‌ها و نظرات كواچ قرار داد و تصميم‌گيري كرد.»
فدراسيون واليبال ايران از كواچ خواسته تا روز 9 آبان سال‌جاري به تهران سفر و از عملكردش دفاع كند و قرار است اين مربي تا اين روز به ايران بيايد. اگرچه برخي شايعات درباره مذاكره با جانشين‌هاي احتمالي كواچ مطرح شده اما تاكنون مسئولان فدراسيون واليبال با هيچ گزينه‌اي به طور مستقيم رايزني نكرده‌اند و اخبار منتشر شده درباره انتخاب جانشين كواچ در اين مقطع زماني در حد گمانه‌زني است. افشاردوست در اين باره مي‌گويد: «ما با هيچ مربي‌اي مذاكره نكرده‌ايم. اما اين را بگويم تعداد مربيان خوبي كه لياقت مربيگري تيم ايران را دارند، مشخص است. ۱۰ تا ۱۲ مربي مطرح در دنيا حضور دارند كه همه آنها را مي‌شناسند و هر تيم مطرحي در دنيا سراغ آنها مي‌رود كه ايران هم مي‌تواند يكي از اين كشورها باشد ولي هرگز مذاكره‌اي با هيچ مربي نداشتيم.»
    ***
اما با وجود تكذيب فدراسيون واليبال اين روزها جدي‌ترين نامي كه در رسانه‌ها براي هدايت تيم ملي واليبال كشورمان در صورت بركناري كواچ به گوش مي‌رسد، آندره آناستازي، سرمربي مشهور ايتاليايي است كه هم‌اكنون در يك باشگاه لهستاني فعاليت مي‌كند.
آندره آناستازي، شاگرد معروف خوليو ولاسكو است كه بسياري معتقدند در كسب افتخارات جهاني مي‌تواند جا پاي استادش بگذارد. او پيش از اين هدايت تيم‌هاي ايتاليا، اسپانيا و لهستان را برعهده داشته است. قهرماني‌هاي متعدد آناستازي با ايتاليا و لهستان نام او را در بين بهترين مربيان جهان جاي داده است. او چند سالي است كه فعاليت جدي ندارد و در تيم‌هاي باشگاهي كار مي‌كند و هم‌اكنون هدايت لوتوس ترفل لهستان را برعهده دارد؛ اين تيم در شهر گدانسك بازي مي‌كند. با اين وجود مديربرنامه‌هاي آندره آناستازي ديروز حضور اين مربي را در ايران تكذيب كرده است. او در مورد اينكه آيا آناستازي به ايران خواهد آمد يا خير به خبرگزاري فارس گفته است: «در شرايط كنوني او نمي‌خواهد به ايران بيايد و اين موضوع را در مكالمه‌اي تلفني به من اعلام كرد. او هنوز دو سال به پايان قراردادش با باشگاهش در لهستان باقي مانده است.» در صورت منتفي شدن آناستازي و لازلو، احتمال قوت گرفتن هدايت تيم توسط زوج‌هايي چون پيمان اكبري و سيچلو هم بيشتر مي‌شود؛ اگرچه شايد يكباره با گزينه‌هايي مثل آنتيگا يا مك كاچن، همه غافلگير شوند.
    ***
با وجود اين گمانه‌زني‌ها، محمدرضا داورزني رئيس فدراسيون واليبال همه چيز را به بعد از برگزاري جلسه هيئت‌رئيسه فدراسيون موكول كرده است. قرار است در اين جلسه نتيجه كارگروه واليبال كه از كارشناسان و مربيان اين رشته ورزشي تشكيل شده بود، در هيئت رئيسه مطرح و تصميم نهايي درباره كواچ گرفته شود. با اين حال به نظر مي‌رسد گمانه‌زني‌ها درباره آينده نيمكت تيم ملي واليبال در روزهاي آينده همچنان ادامه خواهد داشت و احتمال مطرح شدن نام‌هاي جديد هم وجود دارد. اين در شرايطي است كه با توجه به انتخابي المپيك در ارديبهشت آينده، فدراسيوني‌ها در تلاش هستند كه هرچه زودتر واليبال را از بلاتكليفي در بياورند.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار