کد خبر: 747112
تاریخ انتشار: ۲۴ مهر ۱۳۹۴ - ۱۹:۵۷
تلويزيون در دهه‌ اول محرم امسال سريال جديدي را براي پخش در دستور كار ندارد.
تلويزيون در دهه‌ اول محرم امسال سريال جديدي را براي پخش در دستور كار ندارد.
برخلاف محرم‌هاي گذشته، امسال در جدول پخش شبكه‌هاي سيما سريال جديد مناسبتي با محتوايي متناسب با اين ايام ديده نمي‌شود؛ اين در حالي است كه تلويزيون چند سالي بود كه به دهه‌ اول محرم به عنوان يكي از مناسبت‌هاي مهم براي پخش سريال‌هاي مناسبتي نگاه مي‌كرد و اتفاقاً مجموعه‌هاي نمايشي پرمخاطبي در سال‌هاي گذشته در همين ايام محرم به روي آنتن رفت. «شب دهم»، «معصوميت از دست رفته»، «بانو»، «زماني براي عاشقي»، «خون‌بها»، «فرات»، «سفر سبز»، «يك تكه زمين»، «آخرين دعوت» و «پريدخت» از جمله سريال‌هايي بودند كه در سال‌هاي گذشته با مضامين عاشورايي ساخته شدند و توانستند مخاطبان را در قالبي نمايشي و به صورت غيرمستقيم با مفاهيم اين واقعه مهم تاريخي مذهبي آشنا كنند.
اما محرم امسال در حالي در تلويزيون برگزار مي‌شود كه شبكه‌هاي اول و دوم سيما همچنان به پخش سريال‌هاي خود با مضاميني متفاوت از اين مناسبت ادامه مي‌دهند. همچنان پخش سريال «آمين» با مضمون پليسي در شبكه يك ادامه مي‌يابد و شبكه 2 هم به پخش سريال 100 قسمتي «كيميا» ادامه مي‌دهد. شبكه 3 امسال براي چندمين بار سريال موفق «شب دهم» به كارگرداني حسن فتحي را در محرم بازپخش مي‌كند و فرا رسيدن ماه محرم هم نتوانسته است هيچ تغييري در پخش سريال كره‌اي «دختر امپراطور» در شبكه 5 سيما ايجاد كند.
 اگرچه پخش مجموعه‌هاي نمايشي‌ در مناسبتي چون محرم، بعضاً با انتقادهايي از سوي برخي كارشناسان مواجه بوده است كه معتقدند در چنين مناسبت‌هايي بايد مخاطب را به سمت حضور در تكايا و انجام اعمال مذهبي سوق داد، اما در اين ميان عده‌اي ديگر از كارشناسان هم هستند كه معتقدند براي آشنايي مخاطب نوجوان و جوان با مفاهيم و ارزش‌هاي مذهبي، شعار و مستقيم‌گويي ديگر كاربردي ندارند و البته براي رسيدن به چنين مقصودي ساختار نمايش بسيار مي‌تواند راهگشا باشد.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار