کد خبر: 746821
تاریخ انتشار: ۲۲ مهر ۱۳۹۴ - ۱۳:۵۹
«دوربین مستند» در دو قسمتی که امروز و فردا از شبکه مستند روی آنتن می رود، سراغ ادیان زرتشتی و آشوری رفته و در عبادتگاه آنان حضور پیدا کرده است.
به گزارش«جوان» به نقل از روابط عمومی شبکه مستند سیما، برنامه «دوربین مستند» در دو قسمت جدید خود سراغ آزادی و امنیت اقلیت های دینی در ایران رفته است.
قسمتی از این مستند «زرتشتی» و قسمت بعدی «آشوری» نام دارد و در هر کدام با پیروان این ادیان گفتگو صورت گرفته است.
مصاحبه با روحانی و نماینده مجلس زرتشتی ها
در قسمت «زرتشتی» که چهارشنبه 22 مهر ساعت 21:53 روی آنتن می رود، گروه «دوربین مستند» به نیایشگاه زرتشتی ها در تهران رفته اند و با روحانی زرتشتی مصاحبه کرده اند.
این روحانی درباره آزادی فرایض دینی خودشان سخن می گوید و درباره آتشی كه در نیایشگاهشان وجود دارد توضیح می دهد؛ آتشی چند هزار ساله كه آن را از آتشكده یزد به آنجا آورده اند.
در این قسمت همچنین بخشی از عبادت زرتشتی ها به نمایش گذاشته می شود و «دوربین مستند» با رفتن به مجلس شورای اسلامی با نماینده زرتشتی ها در مجلس مصاحبه می کند.
این نماینده مجلس نیز درباره شرایط زندگی و آزادی هایشان در انجام فرایض دینی و فعالیتهای اجتماعی حرف می زند.
حضور در کلیسای آشوری ها
قسمت مربوط به «آشوری» نیز پنجشنبه 23 مهر ساعت 22:53 روی آنتن می رود و مثل قسمت دیگر، «دوربین مستند» این بار نیز به آشوری های تهران و آزادی اقليت های مذهبي برای انجام فرايض ديني شان می پردازد.
برای ضبط این قسمت نیز گروه به يكي از كليساهای آشوری تهران رفته و با كشيش آنها مصاحبه کرده اند. تصاویری از عبادت آشوری ها نیز بخش دیگری از این قسمت است.
عوامل «دوربین مستند» عبارتند از تهیه كننده: سعید رسولی، تدوین: مهدی مشتاقی، تصویربردار: مهدی مولایی، دستیار: مصطفی باكانی.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار