کد خبر: 746733
تاریخ انتشار: ۲۲ مهر ۱۳۹۴ - ۱۱:۱۴
عضو شورای اسلامی شهر تهران مطرح کرد:
عضو شورای اسلامی شهر تهران، پیوند اقدامات فرهنگی با اقتصاد را در سیزدهمین نمایشگاه فرهنگی-عاشورایی عطرسیب، رخدادی ضروری و مثبت ارزیابی کرد.

غلامرضا انصاری، عضو شورای اسلامی شهر تهران در گفت و گو با ستاد خبری سیزدهمین نمایشگاه فرهنگی«عطر سیب» با اشاره به این که حفظ ارزش های قیام عاشورا و نهضت حسینی وظیفه خطیر تمامی انسان ها در همه ادوار تاریخ است، گفت: پاسداری از ارزش های والای حادثه کربلا و عزاداری سیدالشهدا از مهم ترین و وارسته ترین وظایف انسان ها در جهت تحرک و پویایی جامعه اسلامی محسوب می شود.

وی افزود: به همین دلیل لازم است علاوه بر توجه به برگزاری باشکوه عزاداری روزهای محرم الحرام و ارائه تسهیلات ویژه این مناسبت همانند آن چه در نمایشگاه فرهنگی «عطر سیب» اجرا می شود، فرهنگ سازی های لازم  با توجه به سخنان حضرت امام خمینی(ره) و مظلومیت امام حسین(ع) و خاندان پاک و مطهرش و تمامی شهیدان کربلا صورت گیرد.

عضو شورای اسلامی شهر تهران برپایی این نمایشگاه را گامی در جهت شناسایی ارزش های عاشورایی به نسل نو عنوان کرد و توضیح داد: برگزاری نمایشگاه «عطر سیب» با رعایت تمامی سفارشات دین مبین اسلام می تواند یک اقدام بزرگ در خانواده شهر تهران باشد.

وی گفت: به عنوان مثال اگر امروز به شیوه مداحی ها و حتی محتوای این اشعار دقت کنیم شاهد برخی غلوها، افراط و تفریط ها هستیم که در واقع به جای ایجاد همبستگی و دلبستگی میان مردم و بزرگان دین، ناخوداگاه افراد را از اصل عاشورا و ارزش های آن دور می کنند.

این عضو شور ای شهر ادامه داد: در سیزدهمین نمایشگاه عطرسیب، مطلع شدم که اقدامات فرهنگی عاشورایی همچون مقابله با خرافات، مبالغه و ... هم در دستور کار قرار گرفته است که بسیار اقدام ارزرشمندی است؛ دذر حقیقت، پیوند این اقدامات فرهنگی با اقتصاد ماه محرم، سبب می شود که نمایشگاه عطرسیب سیزدهم اثرگذارتر باشد.

انصاری خاطرنشان کرد: امید است شهرداری با این اقدام فرهنگی با لحاظ کردن تمامی این موارد، بتواند گام های مثبتی در جهت عینیت بخشیدن به فرمایشات مقام معظم رهبری مبنی بر مصرف کالاهای داخلی و همچنین ترویج فرهنگ عاشورایی همراه با رشادت، شهامت و انسان دوستی و مدارا بردارد.

سیزدهمین نمایشگاه بزرگ فرهنگی عطر سیب از ١٢ تا ٢٢ مهر ماه ١٣٩۴ از سوی معاونت امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران در محل بوستان بزرگ ولایت با حضور طیف گسترده ای از تولید کنندگان و توزیع کنندگان اصلی در زیر گروه‌های اقلام فرهنگی و تبلیغی، مواد غذایی، محصولات برقی و الکترونیکی، تجهیزات صوتی و تجهیزات آشپزخانه‌ای مورد نیاز هیأت‌ها، حسینیه‌ها، مساجد و کانون‌های مذهبی برپا می‌شود و حضور عموم مردم در این نمایشگاه، آزاد است. این نمایشگاه هرروزه از ساعت ۹ الی ۱۹ آماده پذیرایی و ارائه خدمات به هیئات‌ مذهبی اعم از هیأت‌های دانشجویی و دانش‌آموزی و محلات خواهد بود.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار