کد خبر: 746462
تاریخ انتشار: ۲۱ مهر ۱۳۹۴ - ۱۴:۲۷
هادی ساعی، عضو شورای اسلامی شهر تهران:
هادی ساعی معتقد است نمایشگاه فرهنگی «عطرسیب» تقویت کننده برپایی مراسم محرم به صورت خودجوش و مردمی است.
 
به گزارش ستاد خبری سیزدهمین جشنواره فرهنگی «عطرسیب»، هادی ساعی عضو شورای اسلامی شهر تهران گفت: «برگزاری هرساله این نمایشگاه از اقدامات مثبت شهرداری است. خوشبختانه تاکنون مردم و هیات های مذهبی استقبال خوبی از این نمایشگاه داشته اند.
ساعی افزود: طبق مصوبه شورای شهر تهران، مراسم عزاداری باید به شکل کاملا مردمی برگزار شود؛ بنابراین اولویت شورای شهر، برگزاری مردمی مراسم عزاداری سالارشهیدان است. اما به منظور حمایت از هیات داران‏، هرساله شهرداری کمک هزینه‌هایی را ویژه مراکز مذهبی درنظر می‌گیرد.

عضو شورای اسلامی شهر تهران ادامه داد: از کودکی به یاد داریم که هیات های مذهبی به صورت خودجوش و با هزینه شخصی مردم راه اندازی و اداره می‌شد و این فضا باید حفظ شود. بنابراین همزمان با حمایت از هیات های مذهبی تلاش می‌کنیم این مراسم ازشکل مردمی خود خارج نشود.»

ساعی درادامه درخصوص نحوه توزیع اقلام بین هیات های مذهبی گفت: پیشنهاد می کنم عزیزان مسئول، توزیع بن ها را ضمن صرف دقت نظر بیشتر، هدفمندتر کنند.

عضو کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای شهر در پایان درباره تاثیرفرهنگی نمایشگاه عطر سیب بر خانواده‌ها به ویژه جوانان گفت: «باید بستری ایجاد شود که همه اعضای خانواده امکان حضور در مراسم مذهبی را داشته باشند. در این بین نمایشگاه عطرسیب با تجهیز هیات ها و ایجاد بستر مناسب برای عزاداری، محیط مناسبی برای حضور خانواده‌ها فراهم می‌کند ».

سیزدهمین نمایشگاه بزرگ فرهنگی عطر سیب از ١٢ تا ٢٢ مهر ماه ١٣٩۴ از سوی معاونت امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران در محل بوستان بزرگ ولایت با حضور طیف گسترده ای از تولید کنندگان و توزیع کنندگان اصلی در زیر گروه‌های اقلام فرهنگی و تبلیغی، مواد غذایی، محصولات برقی و الکترونیکی، تجهیزات صوتی و تجهیزات آشپزخانه‌ای مورد نیاز هیأت‌ها، حسینیه‌ها، مساجد و کانون‌های مذهبی برپا می‌شود و حضور عموم مردم در این نمایشگاه، آزاد است. این نمایشگاه هرروزه از ساعت ۹ الی ۱۹ آماده پذیرایی و ارائه خدمات به هیئات‌ مذهبی اعم از هیأت‌های دانشجویی و دانش‌آموزی و محلات خواهد بود.

«عطرسیب» تقویت کننده برپایی مراسم محرم به صورت مردمی است +عکس
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار