کد خبر: 746318
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۲۰ مهر ۱۳۹۴ - ۲۱:۱۶
به‌رغم تحريم از سوي ايران، «آسوشيتدپرس» ادعا كرد
نمايشگاه بين‌المللي كتاب فرانكفورت كار خود را در غياب جمهوري اسلامي ايران از امروز آغاز مي‌كند.
الناز خمامي‌زاده
نمايشگاه بين‌المللي كتاب فرانكفورت كار خود را در غياب جمهوري اسلامي ايران از امروز آغاز مي‌كند. به‌رغم تحريم اين رويداد از سوي ايران ظاهراً نماينده وزارت ارشاد راهي فرانكفورت شده است تا ضمن ابراز مراتب اعتراض ايران دليل اين تحريم را به بازديدكنندگان نيز انتقال دهد اما خبرگزاري آسوشيتدپرس نيز با انتشار خبري ادعا كرده كه چند ناشر ايراني در نمايشگاه امسال حضور خواهند داشت!
نمايشگاه بين‌المللي كتاب فرانكفورت كه گفته مي‌شود ميزبان برگزاري 3 هزار و 500 رويداد فرهنگي است، كار خود را از امروز آغاز كرده است اما آغاز به كار آن با سخنراني سلمان رشدي رگه‌هايي از رويكردهاي سياسي آن را نيز به نمايش مي‌گذارد. ايران در اعتراض به حضور رشدي اين رويداد را تحريم كرد. با اين حال يك نماينده از سوي وزارت ارشاد راهي فرانكفورت و نمايشگاه بين‌المللي آن شده است تا مراتب اعتراض ايران را مستقيماً به گوش برگزاركنندگان آن رسانده و در عين حال براي غرفه كشورمان كه از پيش در اين نمايشگاه اجاره شده بود، تمهيدات ويژه‌اي را اتخاذ كند. در عين حال گفته مي‌شود كه بيان رودرروي دليل عدم حضور ايران براي بازديدكنندگان يكي ديگر از اهداف اين سفر است. در عين حال خبرها حاكي از آن است كه به‌رغم اجراي اين حركت منسجم و تحريم نمايشگاه كتاب فرانكفورت، شماري از كتاب‌هاي ايراني راهي اين نمايشگاه شده‌اند كه البته روز گذشته سخنگوي وزارت ارشاد صريحاً اعلام كرد كه كتاب‌هاي ارسالي در اين نمايشگاه عرضه نشده و به كشور برمي‌گردد. با اين حال روز گذشته خبرگزاري «آسوشيتدپرس» نيز ضمن انعكاس تصميم ايران مبني بر جمع كردن غرفه‌اش در نمايشگاه كتاب فرانكفورت خبر عجيبي را منتشر كرده است. اين خبرگزاري به نقل از برگزاركنندگان اين رويداد نوشته است كه چند ناشر ايراني احتمالاً در نمايشگاه امسال فرانكفورت شركت مي‌كنند!
اين اخبار در كنار يكديگر محسوس بودن جاي خالي ايران براي برگزاركنندگان اين نمايشگاه را يادآوري مي‌كند. در حالي كه برخي رسانه‌ها درباره حضور ايران در دوره‌هاي بعدي اين رويداد و تمايل نمايشگاه فرانكفورت به تحقق اين حضور ابراز ترديد كرده‌اند اما جاي خالي ايران در اين رويداد براي برگزاركنندگان آن حسابي محسوس است تا جايي كه يورگن بوس، رئيس نمايشگاه كتاب فرانكفورت ابراز اميدواري كرده است كه غياب غرفه ايران در اين رويداد تنها يك وقفه كوتاه‌مدت باشد.
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
عبدالله منتقد
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۲:۵۲ - ۱۳۹۴/۰۷/۲۶
0
0
مرگ بر حاميان رشدي مرتد .
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار