کد خبر: 745903
تاریخ انتشار: ۱۹ مهر ۱۳۹۴ - ۱۳:۲۹
جمعی از شهرداران مناطق تهران عنوان کردند:
این روزها، بوستان ولایت تهران، مییعادگاه عاشقان حسین(ع) است. این روها همه از شهروندان گرفته تا تولیدکنندگان، توزیع کنندگان و خدمات رسانان مرتبط با مراسمات دهه محرم در نمایشگاه فرهنگی «عطرسیب»، در فضایی فرهنگی و معنوی گرد هم آمده اند تا رسالت خویش در قبال قیام جاوادنه عاشورا را در حد توان به انجام برسانند.
 
این روزها، بوستان ولایت تهران، مییعادگاه عاشقان حسین(ع) است. این روها همه از شهروندان گرفته تا تولیدکنندگان، توزیع کنندگان و خدمات رسانان مرتبط با مراسمات دهه محرم در نمایشگاه فرهنگی «عطرسیب»، در فضایی فرهنگی و معنوی گرد هم آمده اند تا رسالت خویش در قبال قیام جاوادنه عاشورا را در حد توان به انجام برسانند.

در این راستا، جمعی از شهرداران مناطق تهران دیدگاه خود درباره نمایشگاه فرهنگی وعاشورایی عطر سیب را بیان کردند که در پی می آید.
 
شهردار منطقه20: سیزدهمین برپایی «عطرسیب» نشانه موفقیت این نمایشگاه است
 
منصور کتانباف، شهردار منطقه 20 شهرداری تهران در گفت و گو با ستاد خبری سیزدهمین نمایشگاه «عطر سیب» گفت: نمایشگاه فرهنگی «عطر سیب» خیر و برکت فراوانی برای پایتخت داشته و برپایی این نمایشگاه برای سیزدهمین بار نشان از موفقیت کارکرد آن است.
وی اظهار کرد: «عطر سیب» علاوه بر این که زمینه خدمات رسانی معنوی به هیأت ها و شهروندان را تسهیل کرده است، فرصت خوبی نیز برای تولید کنندگان داخلی فراهم می کند و از این جهت بسیار قابل توجه و تأمل است.

وی با بیان اینکه «عطرسیب» در مسیر لبیک به منویات رهبر معظم انقلاب در دو بعد تقویت فرهنگ عاشورا و حمایت از تولید ملی برپا شده است، ادامه داد: ارائه محصولات داخلی با کیفیت و دارای استاندارد و ارائه خدمات به عموم شهروندان علاوه بر هیئات و دسته جات مذهبی از نقاط قوت نمایشگاه «عطر سیب» است که به خوبی برنامه ریزی و اجرا شده است.

کتانباف با تأکید بر اثرات مثبت این نمایشگاه گفت: «عطر سیب» با تمرکز تولید کنندگان و خریداران در یک نقطه، موجبات کاهش تردد های غیرضرور در معابر شهری را نیز به خوبی فراهم کرده است که مهم ترین تاثیر آن علاوه بر روان سازی ترافیک شهری و صرفه جویی در زمان، کاهش آلودگی هوا و همچنین سد معبرهای احتمالی در سطح شهر است.

وی  تأثیرات زیست محیطی این چنینی را در راستای طرح «آسمان آبی-زمین پاک» و خط سفید دانست و خاطرنشان کرد: هر اقدام و فعالیتی که در جهت تقویت قیام نورانی سیدالشهدا(ع) باشد قابل تقدیر و حمایت است و با فراگیر شدن در سطح اجتماع، نقش موثری را در تقویت سبک زندگی اسلامی ایرانی شهروندان ایفا می کند.
 
شهردار منطقه16: «عطرسیب» نماد حمایت از اقتصاد مقاومتی است

جواد میرزا قلی، شهردار منطقه 16 تهران نیز در گفت و گو با ستاد خبری سیزدهمین نمایشگاه «عطر سیب» با اشاره به اهداف این نمایشگاه گفت: نمایشگاه فرهنگی «عطر سیب» با هدف ترویج فرهنگ نهضت حسینی و همچنین حمایت از تولیدات داخلی و اجرای برنامه اقتصاد مقاومتی در حال برگزاری است.

وی ادامه داد: در این نمایشگاه، محصولات با کیفیت داخلی اعم از مواد غذایی، وسایل صوتی و تصویری، محصولات فرهنگی و تبلیغاتی، لوازم الکترونیکی و در مجموع تمامی وسایل مورد نیاز هیئات مذهبی  عرضه می شود و مساجد، هیات ها، حسینیه ها و اماکن برگزار کننده عزاداری های عاشورایی می توانند با رجوع به بوستان بزرگ ولایت، مایحتاج خود را با قیمت ارزان و یک جا تهیه کنند.

میرزاقلی با تاکید بر تلاش و مساعدت شهرداری در راستای حمایت از تولیدکنندگان داخلی در این حرکت فرهنگی اظهار داشت: برگزاری نمایشگاه «عطر سیب» با داشتن یک نگاه فرهنگی موثر می تواند علاوه بر ارزش گذاشتن به کار و تولید ایرانی، در شناساندن و تثبیت ارزش های واقعه کربلا به نسل های امروز بسیار موفق عمل کند.

شهردار منطقه 16 شهرداری تهران خاطرنشان کرد: امیدوارم این نمایشگاه که در جهت رهنمودهای مقام معظم رهبری و حمایت از تولید تجهیزات داخلی، برگزار می‌شود بتواند در اجرای اهداف و هموار کردن مسیر پیشرفت و ترقی جامعه ایرانی موفق عمل کند.
 
شهردار منطقه7: «عطر سیب» مانع سوء استفاده برخی ها از دستگاه امام حسین(ع) است
 
رضا نگهبان، شهردار منطقه 7 شهرداری تهران هم با اشاره به این که نمایشگاه «عطر سیب» اقدامی اثرگذار برای ارتقای کیفی فرهنگ است در گفت و گو با ستاد خبری نمایشگاه «عطر سیب» گفت: ما   می توانیم با برپایی و توجه به حرکت بزرگ «عطر سیب» الگوی فرهنگی مناسبی را بر اساس منویات مقام معظم رهبری اشاعه دهیم که با افزایش بصیرت دینی میان اقشار جامعه، پاسدار فرهنگ عاشورایی و تقویت کننده باورها و اعتقادات مردم باشد.

وی افزود: این حرکت شایسته شهرداری چنان چه مبتنی بر سوابق اصیل عاشورایی باشد، می تواند  با جلوگیری از اختلاف سلیقه ها، مانع ورود و رواج بدعت های مرتبط با واقعه عاشورا و محرم و دور کردن مردم از اهداف والای این مراسمات شود.

شهردار منطقه 7 شهرداری تهران با تاکید بر حمایت و کمک اقتصادی به هیآت مذهبی  توضیح داد: صرف نظر از این که نمایشگاه «عطر سیب» می تواند تجهیزات ارزان و آسانی را در اختیار عزاداران سیدالشهدا(ع) قرار دهد، از سوء استفاده برخی ها از برنامه و سفره امام حسین(ع) و دولتی شدن آن نیز پیشگیری می کند.

نگهبان با اشاره به این که در برپایی نمایشگاه «عطر سیب» بر مصرف کالای ایرانی و وطنی بسیار تاکید شده است، گفت: بر تمامی حوزه ها و نهادها لازم است که در جهت ترویج فرهنگ مصرف کالای داخلی به صورت نمادین فعال باشند و این رسالت بزرگ جز با تبلیغ، تکرار و استمرار اثربخش نیست.

وی افزود: چنان چه تمامی نمایشگاه ها بتوانند بر استفاده از جنس ایرانی تاکید کنند فرهنگ سازی درستی شکل می گیرد و با برقراری یک پیوست اجتماعی در تمامی نمایشگاه ها و مکان های عرضه کالا، استفاده از جنس ایرانی یک سمبل و ارزش تلقی می گردد.

نگهبان خاطر نشان کرد: بنابراین از کانال برپایی نمایشگاه عاشورایی «عطر سیب» به سهولت می توان به وحدت تبلیغاتی اشاعه فرهنگ درست عاشورا و پرهیز از دودستگی ها و همچنین ترویج مصرف جنس داخلی دست یافت و هر کس که به شیوع و تقویت این فرهنگ اصیل کمک کند بسیار قابل تقدیر و تحسین است.
 
شهردار منطقه 11: عطرسیب لبیک به منویات مقام معظم رهبری است

نصرالله آبادیان، شهردار منطقه 11 شهرداری تهران نیز در گفت و گو با ستاد خبری نمایشگاه «عطر سیب» گفت:  به فرموده  حضرت امام خمینی (ره)، ما هر چه داریم از محرم و صفر داریم؛ بنابراین بر ما لازم است که در هر جایگاه و مقامی که هستیم در جهت برگزاری هر چه بهتر مراسم عاشورا و فراهم کردن مقدمات این ایام بکوشیم.

وی ادامه داد: نمایشگاه «عطر سیب» در سال جاری نیز با هدف گسترش فرهنگ عاشورایی عزاداری در ایام سوگواری حضرت ابا عبدالله الحسین(ع) و از سوی دیگر فراهم کردن شرایط و موقعیت مناسب برای عرضه اقلام و محصولات پایگاه های مذهبی برگزار شده است.

آبادیان با اشاره به این که با برگزاری چنین نمایشگاه هایی بر حفظ آداب و رسوم عزاداری حسینی نیز تاکید می شود، اظهار کرد: در سیزدهمین نمایشگاه عطرسیب، با توجه به فرمایشات مقام معظم رهبری مبنی بر مصرف تولیدات داخلی، این مساله بسیار لحاظ شده است.

شهردار منطقه 11 برپایی نمایشگاه «عطر سیب» را میانبری برای حوزه های مذهبی عنوان کرد و  افزود: مدیریت شهری مجموعه شهرداری تهران علاوه بر پوشش دهی مساجد، تکایا، هیات مذهبی و ... با عرضه کالاهای با کیفیت ایرانی در صدد است تا این اقلام را با قیمت مناسب در اختیار مردم بگذارد تا علاوه بر حمایت از اقتصاد داخلی، محصولات داخلی نیز ارزان تر و راحت تر به دست مردم برسد.

آبادیان خاطر نشان کرد: این نمایشگاه ضمن این که  شور و شوق مردم برای برگزاری و شرکت در مراسم عاشورا و تاسوعای حسینی را بالا می برد، می تواند با عرضه پررنگ محصولات فرهنگی مانند کتاب، بروشور، نرم افزار و ... در جهت حفظ و تمدید آموزه های مذهبی مردم بکوشد.
 
شهردار منطقه 14: «عطر سیب» فرصتی برای باروری ظرفیت های داخلی است

فرهود حمیدی فراهانی، شهردار منطقه 14 تهران هم در گفت و گو با ستاد خبری «عطر سیب»  با اشاره به برپایی سیزدهمین نمایشگاه بزرگ فرهنگی «عطر سیب» گفت: نمایشگاه «عطر سیب»، یکی از حرکات ارزشمند و پرافتخار شهرداری تهران است که در راستای رویکردهای فرهنگی و در جهت تعمیق ارزش های مذهبی، هر ساله در آستانه فرا رسیدن ماه محرم برپا می شود.
وی افزود: این نمایشگاه  علاوه بر این که مجموعه متنوعی از اقلام مورد نیاز هیات ها، مساجد، کانون های مذهبی و ... را در اختیار مصرف کنندگان می گذارد، می تواند با تقویت باورهای دینی و آیینی مردم، در عمق بخشی به آگاهی دوستداران و تشنگان زلال معرفت اهل بیت(ع) در عزاداری ها مفید واقع شود.

حمیدی با اشاره به این که استفاده از کالاهای ایرانی در نمایشگاه «عطر سیب» یکی از مهم ترین محورها قرار داده شده است، توضیح داد: توسعه فعالیت های فرهنگی برای استفاده از کالای داخلی و پرهیز از استفاده کالای خارجی امر مهمی است که مقام معظم رهبری همواره بر آن تاکیدات بسیاری دارند؛ از این منظر، این حرکت بزرگ فرهنگی، فرصتی برای باروری ظرفیت های داخلی و نهادینه کردن این فرهنگ به عنوان یک ارزش در جامعه است. 

شهردار منطقه 14 اضافه کرد: ارایه کالاهای با کیفیت ایرانی با قیمت های مناسب در این نمایشگاه می تواند مردم را به مصرف اقلام داخلی ترغیب و از سوی دیگر بازار کافی و درخوری را  برای تولیدکننده  و عرضه کننده ایرانی خلق کند.

سیزدهمین نمایشگاه بزرگ فرهنگی عطر سیب از ١٢ تا ٢٢ مهر ماه ١٣٩۴ از سوی معاونت امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران در محل بوستان بزرگ ولایت با حضور طیف گسترده ای از تولید کنندگان و توزیع کنندگان اصلی در زیر گروه‌های اقلام فرهنگی و تبلیغی، مواد غذایی، محصولات برقی و الکترونیکی، تجهیزات صوتی و تجهیزات آشپزخانه‌ای مورد نیاز هیأت‌ها، حسینیه‌ها، مساجد و کانون‌های مذهبی برپا می‌شود و حضور عموم مردم در این نمایشگاه، آزاد است. این نمایشگاه هرروزه از ساعت ۹ الی ۱۹ آماده پذیرایی و ارائه خدمات به هیئات‌ مذهبی اعم از هیأت‌های دانشجویی و دانش‌آموزی و محلات خواهد بود.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار