کد خبر: 745862
تاریخ انتشار: ۱۹ مهر ۱۳۹۴ - ۱۱:۴۹
نماینده حزب الله لبنان در گفت وگو با میزان:
خبرگزاری میزان- نماینده حزب الله در تهران با اشاره به اینکه این جنبش به دنبال تشکیل دولت نیست، گفت: تکلیف حزب الله فراهم کردن زمینه برای ظهور آقا امام زمان ( عج) است.
 
سید عبدالله صفی الدین، نماینده جنبش حزب الله لبنان در گفت وگوی اختصاصی با سرویس بین الملل خبرگزاری میزان در پاسخ به این سئوال که آیا حزب الله در آینده هم یک نیروی شبه نظامی خواهد بود یا تغییر ماهیت خواهد داد، تاکید کرد: ما اصلا به دنبال تشکیل دولت نیستیم زیرا تکلیف ما فراهم کردن زمینه برای ظهور آقا امام زمان ( عج ) است.

وی درخصوص عملیات گسترده ارتش سوریه علیه گروه های تروریستی گفت:لاذقیه برای ما بسیار مهم است و طی روزهای امروز و فردا یعنی ( روزهای یکشنبه و دوشنبه ) عملیات گسترده در ادلب انجام خواهد شد.

از نماینده جنبش حزب الله لبنان در باره فاجعه مرگبار در منا سئوال شد که وی اینگونه واکنش نشان داد: در درجه اول من این فاجعه مرگبار را به رهبر انقلاب اسلامی، ملت ایران و خانواده های جان باختگان تسلیت می گویم و معتقدم که فاجعه ای که در منا رخ داد به دلیل سوء مدیریت از طرف سرمداران عربستان است.

صفی الدین ادامه داد: اما این را هم باید گفت که کارهای و حرکت های مشکوکی نیز در این فاجعه انجام شده است.

این مقام ارشد حزب الله تاکید کرد: باید یک کمیته بین المللی از کشورهای اسلامی و عربی برای بررسی علل وقوع این فاجعه تشکیل شود که شاید این امر بتواند تا حدودی درد و آلام خانواده های داغدیده را کم کند و این کمیته بررسی هدف استکباری و عدم رعایت نکات ایمنی حجاج از طرف عربستان و عدم اهتمام آنها باید مورد توجه قرار گیرد.

وی اظهار کرد: ضمن اینکه باید یک مدیریت جامع متشکل از کشورهای اسلامی برای انجام مناسک حج شکل بگیرد و مدیریت این مراسم بزرگ را برعهده داشته باشد.

وی در بخش دیگری گفت: رفتاری که مقامات عربستان بعد از فاجعه منا از خود نشان دادند مناسب نبود و واکنشی که آنان داشته اند نشان می دهد که توجهی به قربانیان این حادثه مرگبار نداشته اند و کاملا مشخص است که ارزشی برای جان زائران قائل نمی شوند.


" به این دلیل مردم جهان اسلام ناچار هستند خودشان در برگزاری مراسم حج مشارکت کنند  ضمن اینکه این احتمال وجود دارد که ملت جهان اسلام در سال های آینده برای سفر حج اقدام نکنند یعنی مسلمانان جهان در آینده نزدیک در خصوص رفتن به مکه رای مناسک حج دچار تردید هستند."





این مقام حزب الله لبنان ادامه داد: د رکل نیاز است که عربستان برای حل بحران ناشی از فاجعه یمن با کشورهای اسلامی همکاری داشته باشد.

از نماینده جنبش حزب الله در تهران پرسیده شد که کشور لبنان نزدیک به 17 یا 18 ماه است که بدون رئیس جمهور دوران سختی را سپری می کند و این در حالی است که جریان 14 مارس تحت حمایت دولتمردان عربستان در تقابل با 8 مارس قرار دارد، آینده لبنان را چگونه پیش بینی می کنید؟ که وی اینگونه پاسخ داد: رئیس جمهور لبنان را باید مردم این کشور تعیین کنند. متاسفانه برخی لبنانی ها تحت نظر عربستان و آمریکا هستند و به نگاه مردم لبنان توجهی ندارند و حرف معقولی در باره ریاست جمهوری کشور نمی زنند.

وی افزود: هر چند 16 ماه از این واقعه می گذرد، اما اعتقاد داریم که اگر لبنانی ها به میز مذاکره بازگردند که ابتکار رئیس محترم مجلس لبنان ( نبیه بری) این گفت وگوها آغاز شد، با اراده جدی به گفت وگو بنشیندکشور از باتلاق خارج می شوند و رئیس جمهور مناسب را انتخاب کنند.

صفی الدین در این باره که گفته می شود یک ژنرال بازنشسته ارتش لبنان ( میشل عون) ممکن است رئیس جمهور آینده لبنان شود گفت: ما آقای میشل عون را معرفی کردیم اما  میز گفت وگو در رسیدن به نتیجه به ما کمک خواهد کرد.

سپس این سئوال مطرح شد که با توافق عربستان و فرانسه، ریاض رقمی بالغ بر 3 میلیارد دلار به پاریس برای تجهیز ارتش لبنان پرداخت کرد. این کمک با چه هدفی صورت گرفت و نقش عربستان را در تحولات سیاسی لبنان چگونه ارزیابی می کند؟ که نماینده حزب الله در تهران گفت: مقامات عربستان مدعی اند که در اتفاقات عربستان موثر واقع شده اند و می خواهند ثابت کنند که اداره امور این کشور را در اختیار دارند.




وی افزود: ما نگفتیم کمک عربستان را نمی پذیریم زیرا معتقدیم که برای وحدت ملی در کشور با وجود اختلافات سیاسی باید وجود داشته باشد یعنی برای مدیریت کشور باید وحدت ملی داشته باشیم اما تا کنون هیچ استفاده ای از این بودجه تسلیحاتی نشده است.  این یک بازی سیاسی و تبلیغاتی بود. ما معتقدیم که حمایت جدی عربستان از ارتش لبنان یک حمایت مشکوک است زیرا که عربستان دست از حمایت از تروریسم بر نمی دارد.
 

ادامه دارد...
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار