کد خبر: 745731
تاریخ انتشار: ۱۸ مهر ۱۳۹۴ - ۱۹:۵۶
سرمربي صربستاني پيشنهاد تقويت كادر فني تيم ملي را پذيرفت
اسلوبودان كواچ با تقويت كادر فني تيم ملي واليبال موافقت كرد؛ اين در حالي است كه محمدرضا داورزني كه اين روزها انتقادهاي زيادي را تحمل مي‌كند، هنوز تصميم نهايي را در اين خصوص نگرفته است.
شيوا نوروزي
اسلوبودان كواچ با تقويت كادر فني تيم ملي واليبال موافقت كرد؛ اين در حالي است كه محمدرضا داورزني كه اين روزها انتقادهاي زيادي را تحمل مي‌كند، هنوز تصميم نهايي را در اين خصوص نگرفته است. ناكامي تيم ملي واليبال در جام جهاني انتقادها را به اوج خود رساند تا جايي كه منتقدان خواستار بركناري سرمربي صربستاني شدند.
شكست‌هاي تحقيرآميز واليباليست‌هاي ايران در جام جهاني كاسه صبر همه را لبريز كرد. در شرايطي كه فدراسيون همواره از كواچ حمايت مي‌كرد، اين بار همسو با منتقدان پيش رفت و در جلسه فني بر تقويت كادر فني تأكيد شد. داورزني پس از اعلام اين موضوع به سرمربي فعلي تيم ملي چند روزي فرصت داد تا تصميم نهايي‌اش را در اين‌باره بگيرد، بر اين اساس كواچ در صورتي مي‌تواند همچنان هدايت تيم كشورمان را برعهده داشته باشد كه تغييرات كادر فني را بپذيرد. با وجود آنكه تصور مي‌شد سرمربي صرب به اين راحتي‌ها زير بار خواسته كميته فني نرود، خبر موافقت كواچ با خواسته‌هاي مطرح شده، ديروز رسانه‌اي شد. با اين حال رئيس فدراسيون همچنان در خصوص آينده كاري اين مربي بر سر دوراهي قرار دارد.
 
همه گزينه‌ها روي ميز است
داورزني همچنان معتقد است نبايد از كنار شكست‌هاي اخير در جام جهاني به راحتي گذشت. رئيس فدراسيون واليبال در گفت‌و‌گو با برنامه راديويي وقت اضافه از بررسي همه گزينه‌هاي احتمالي خبر داد: «در اين دوره از مسابقات جام جهاني يك پله صعود داشتيم، اما همين شكست‌هايي كه توجيه نداشتند، حساسيت را بالا برد، به همين دليل كارگروه تشكيل داديم. ليست مربيان خوب دنيا هميشه روي ميز ما هست و ما با آنها در ارتباط هستيم، اما اينگونه نيست كه جمع‌بندي يا مذاكره كرده باشيم.»
 
صحبت‌هاي شبهه‌دار
رئيس فدراسيون واليبال نگران صحبت‌هاي متناقض كواچ است: «فعلاً در حال بررسي شرايط كواچ و دستيارانش هستيم. كواچ توسط مدير برنامه‌هايش اعلام كرده، قبول دارد كه بايد كادر فني‌اش تقويت شود، اما چون قبلاً حرف ديگري زده بود بايد با خودش صحبت كنيم تا شبهه‌اي باقي نماند. پس از آن، جلسه هيئت رئيسه خواهيم داشت و در پايان تصميم نهايي گرفته مي‌شود تا ريسك‌مان را براي رفتن به المپيك به صفر برسانيم.»
 
ريشه‌يابي مشكلات
داورزني با اشاره به ريشه‌يابي علل نتايج ضعيف اخير اظهار داشت: «وزن بحث كادر فني سنگين‌تر از ساير بحث‌ها بود، كادر فني شامل افراد مختلفي است دستيار، تمرين‌دهنده پزشك و آناليزور تيم همه در اين موضوع حضور داشتند، طبيعي است كه عملكرد به شكل ريز و دقيق بررسي شود؛ آن‌ مشكلي كه به شكل عموم همه دوستان مطرح كردند افت تكنيكي و تاكتيكي فني بازيكنان بود كه اين موضوع بايد ارزيابي و ريشه‌يابي شود.» رئيس فدراسيون ادامه همكاري يا عدم همكاري با كواچ را مستلزم بررسي‌هاي دقيق‌تر عنوان كرد: «اعتقاد فدراسيون بر اين است كه كمك‌ها در حد و اندازه تيم ملي نيستند اما كواچ اصرار داشت كه به آنها اعتقاد دارد و موفقيت‌هاي مسابقات قهرماني جهان و ليگ جهاني را مديون آنهاست ولي در عمل در مسابقات ژاپن در جريان اين قرار گرفتيم كه بازيكنان شرايطي برايشان به وجود آمده كه نسبت به كمك نيمكت كادر فني احساس كمبود مي‌كنند.در دوراني كه ولاسكو و سيچلو كادر فني را تشكيل مي‌دادند هم در مورد نوع تمرينات و هم در مورد تاكتيك‌هايي كه در مواجهه با تيم‌هاي مختلف اتخاذ مي‌كردند، تيم عملكرد مطلوبي داشت. ما هنوز در حال بررسي دقيق‌تر روي شرايط كادر فني و كواچ هستيم.»
 
وزارت دخالت نمي‌كند
با وجود آنكه گفته مي‌شد وزارت ورزش به موضوع ناكامي تيم ملي واليبال ورود كرده است، داورزني اين ادعا را رد كرد: «سياست وزارت ورزش اين نيست كه در مسائل جزئي فدراسيون‌ها مداخله كند، وزارت نظارت كلي بر عملكرد فدراسيون‌ها دارد. چنين چيزي نيست كه وزارت درخصوص زيرمجموعه فدراسيون‌ها تصميم بگيرد. وزارت ورزش نسبت به عملكرد مجموعه فدراسيون‌ها حساس است چون بايد پاسخگوي مجلس، افكار عمومي و مردم باشد.»
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار