کد خبر: 744517
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۱۲ مهر ۱۳۹۴ - ۲۱:۰۱
طرفداري عامدانه از آل‌سعود، بي‌بي‌سي را به عذر تقصير واداشت
باز هم فشار افكار عمومي بي‌بي‌سي را وادار به عقب‌نشيني كرد. طرفداري عامدانه جريان خبري اين شبكه از عربستان در خصوص فاجعه منا با اعتراض شمار زيادي از بينندگان فارسي‌زبان آن مواجه شد تا جايي كه مديران اين شبكه ديروز به عذرتقصير و توجيه ماجرا روي آوردند.
الناز خمامي‌زاده
باز هم فشار افكار عمومي بي‌بي‌سي را وادار به عقب‌نشيني كرد. طرفداري عامدانه جريان خبري اين شبكه از عربستان در خصوص فاجعه منا با اعتراض شمار زيادي از بينندگان فارسي‌زبان آن مواجه شد تا جايي كه مديران اين شبكه ديروز به عذرتقصير و توجيه ماجرا روي آوردند.
بي‌بي‌سي فارسي باز هم دم به تله داد. اين شبكه در مواجهه با واقعه‌اي چون فاجعه منا هم نتوانست تلاش و غريزه انگليسي خود را براي جانبداري از دشمنان مردم ايران پنهان نگه دارد. شبكه‌اي كه سعي دارد خود را در تحليل مسائل روز ايران بي‌طرف نشان دهد حتي نتوانست به احترام عنوان فارسي كه با خود يدك مي‌كشد در انتشار اخبار مربوط به اين فاجعه و كشته شدن شمار زيادي از زائران ايراني ميانه‌رو باشد. اين شبكه پشت ايراني‌ها را خالي كرد و به طرفداري از سعودي‌ها پرداخت. البته اين اقدام بي‌پاسخ باقي نماند. ظاهراً بي‌بي‌سي فارسي در روزهاي گذشته با حجم گسترده‌اي از پيام‌ها و كامنت‌هاي اعتراضي ايرانيان و بينندگان فارسي‌زبان مواجه شده است. مردم با ارسال نظرات اعتراضي خود به بي‌بي‌سي فارسي اين سؤال را مطرح كرده‌اند كه چرا اين شبكه به طرفداري از رژيم آل‌سعود پرداخته است. فشار افكار عمومي بر بي‌بي‌سي فارسي به حدي بوده كه در نهايت سياستگذاران اين شبكه بهائي احساس خطر كردند و در صدد عذرتقصير و توجيه انتشار جانبدارانه اخبار فاجعه منا برآمدند. نتيجه آنكه روز گذشته فرناز قاضي‌زاده، سردبير اين شبكه به همراه مسعود بهنود پس از خواندن كامنت‌ها و نظرات اعتراض‌آميز بينندگان ايراني از جمشيد برزگر يكي از سردبيران بي‌بي‌سي در اين باره توضيح خواست و او دليل نحوه انتشار اخبار منا در بي‌بي‌سي و طرفداري از عربستان را عدم دسترسي مستقيم خبري بي‌بي‌سي فارسي به صحنه وقوع فاجعه و نقل حادثه از منابع مختلف خبري عنوان كردند! اين در حالي است كه بي‌بي‌سي پس از فاجعه منا به سراغ محمدخالد استاد دانشگاه جده رفت و تريبون سخنان ضد ايراني او شد. پيشتر در جريان مصاحبه مضحك بي‌بي‌سي فارسي با بنيامين نتانياهو و ادعاي خنده‌دار نخست‌وزير رژيم صهيونيستي درباره ممنوعيت پوشيدن شلوار جين در ايران، ايرانيان واكنش‌هاي مشابهي را به اين شبكه نشان دادند. پس از اين مصاحبه، يكي از مجريان بي‌بي‌سي فارسي با گفتن عبارت «ايران كشوري جعلي است» ماهيت ضدايراني اين شبكه را رو كرد كه اين اقدام نيز با اعتراض گسترده ايرانيان و تشكيل كمپين ضدبي‌بي‌سي فارسي ايرانيان در شبكه‌هاي مجازي رو‌به‌رو شده بود. به هر حال اين عذرخواهي بي‌بي‌سي هم صرفاً براي حفظ مخاطبان است و به هيچ وجه جنبه اعتقادي ندارد.
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۳:۱۹ - ۱۳۹۴/۰۷/۱۲
0
0
جوان واقعا تیترهایت سرشار از ادب واخلاق است!!!!!از کوزه هر آن چه تراود که در اوست!!!!
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار