کد خبر: 744169
تاریخ انتشار: ۱۱ مهر ۱۳۹۴ - ۲۰:۲۰
ارائه توليدات فرهنگي در نمايشگاه عطر سيب
بیژن یانچشمه
با اجراي طرح نذر فرهنگي پخش اذان در تهران در 2هزار و 700  نقطه اذان پخش خواهد شد و در 800 نقطه از اين نقاط نيز در صورت نياز و در صورت بروز بحران تمهيداتي انديشيده شده است كه صدا و اعلان‌هاي عمومي به مردم اطلاع‌رساني مي‌شود.
حجت الاسلام ميثم امرودي، معاون فرهنگي و اجتماعي شهرداري تهران با بيان اينكه در سه نوبت در اين نقاط اذان پخش مي‌شود، افزود: 10 نوع صوت براي پخش اذان انتخاب شده و مردم مي‌توانند براي نذر اذان خود به معاونت فرهنگي مراجعه كنند.
 وي در توضيح چگونگي انجام نذر اذان گفت: مردم مي‌توانند با مراجعه به معاونت فرهنگي، اعلام كنند كه علاقه‌مند هستند اذان از منزل، اداره يا برج مسكوني‌شان پخش شود كه پس از اعلام آمادگي، كارشناسان براي بررسي اين موضوع به محل موردنظر مراجعه مي‌كنند و پس از تأييد شرايط و مقررات، اذان از آن نقطه پخش مي‌شود.
وي با بيان اينكه در نمايشگاه عطر سيب سعي شده است محصولات مصرفي در اين نمايشگاه دانش‌بنيان باشد، گفت: در اين نمايشگاه به محصولات محتوايي آثار نيز توجه شده است و استادان برجسته با بررسي دقيق محتواي محصولات فرهنگي نسبت به كنترل آنها اقدام كرده‌اند و برهمين اساس آثار فاخر درجه يك در اين نمايشگاه عرضه مي‌شود.
 
راه‌اندازي سايت مجازي زيارت عتبات
وي همچنين از فعاليت سايت عقيق براي رصد فعاليت هيئت‌ها و حسينيه‌ها خبر داد و تصريح كرد: در اين سايت برنامه هيئت‌ها به همراه نام مداح قيد خواهد شد تا علاقه‌مندان بتوانند از برنامه‌هاي مداح مورد علاقه خود استفاده كنند.
 معاون فرهنگي و اجتماعي شهرداري تهران همچنين از زيارت مجازي عتبات خبر داد و گفت: 21 هزار مسجد، تكيه و هيئت سال گذشته از خدمات نمايشگاه عطر سيب بهره‌مند شدند و به نظر مي‌رسد در نمايشگاه عطر سيب امسال، رقم بهره‌مندي هيئت‌ها از اين نمايشگاه افزايش يابد.
 
توليدات فرهنگي براي 21 هزار هيئت و حسينيه
در همين راستا شهردار تهران در خصوص ارائه خدمات و امكانات به هيئت‌هاي مذهبي گفت: در نمايشگاه عطر سيب همه هيئت‌هايي كه مورد تأييد مراجع قانوني هستند، خدمات دريافت مي‌كنند. ضمن اينكه معمولاً در اين نمايشگاه با هيئت‌هاي محلات كه با همكاري نيروي انتظامي و رعايت مسائل ايمني خيمه برپا مي‌كنند، هم همكاري مي‌كنيم.  
محمدباقر قاليباف، در حاشيه مراسم افتتاحيه سيزدهمين نمايشگاه عطر سيب كه در محل بوستان ولايت تهران برگزار شد، تصريح كرد: در اين نمايشگاه با همكاري همه صنوف، اجناس با قيمت‌هاي بسيار ارزان در اختيار هيئت‌هاي مذهبي قرار مي‌گيرد.
 در اين نمايشگاه شهرداري براي هر هيئت بين 300 تا 500 هزار تومان بن و امكانات در اختيار مي‌گذارد و بقيه موارد مورد‌نياز نيز از طريق كمك‌هاي مردمي انجام مي‌شود.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار