کد خبر: 743971
تاریخ انتشار: ۱۱ مهر ۱۳۹۴ - ۱۰:۵۹
فرمانده نیروی انتظامی استان اردبیل خبر داد
فرمانده نیروی انتظامی استان اردبیل از کشف و ضبط بیش از 532 کیلوگرم انواع مواد مخدر در نیمه اول امسال در استان اردبیل خبر داد.

 سردار ابراهیم کریمخانی در نشست مطبوعاتی با اصحاب رسانه در آستانه هفته نیروی انتظامی اظهار کرد: مواد مخدر پنجمین جرم رخداده در این استان است در حالی که نزاع و درگیری، ناهنجاری‌های اجتماعی، تصادفات و تلفات رانندگی و سرقت همچنان جزو چهار جرم رایج در استان اردبیل است.

وی با بیان اینکه برخی از حوادث و رخدادها جنبه روانی دارند و به مانند سرقت با وقوع آن جامعه دچار التهاب می‌شود، افزود: مواد مخدر نیز از جمله جرایمی است که می‌تواند ابعاد مختلف و آسیب‌های متعددی را به همراه داشته باشد.

فرمانده نیروی انتظامی استان اردبیل با بیان اینکه استان اردبیل به دلیل مرزی بودن شرایط خاصی را در قاچاق مواد مخدر دارد که گاه به دلیل مصرف داخلی و گاه ترانزیت آن این کشفیات انجام می‌شود، ادامه داد: در شش ماهه اول امسال بیش از 532 کیلوگرم مواد مواد مخدر این استان کشف و ضبط شده که نسبت به آمار سال گذشته ما با یک رشد 12 درصدی روبه‌رو هستیم.

کریمخانی برخورد با باند قاچاقچیان مواد مخدر را در استان بیان کرد و گفت: در طول سال جاری شش باند تهیه و توزیع باند مواد مخدر در استان اردبیل شناسایی و منهدم شده‌اند.

این مسئول تصریح کرد: طی دیروز و امروز در این استان بیش از 32 کیلوگرم ماده مخدر از دو باند قاچاق کشف شده و ما در پیگیری ابعاد مختلف قاچاق مواد مخدر حتی با استان‌های مختلف نظیر کرمانشاه، تهران، البرز، لرستان و ... در ارتباط و تعامل هستیم.

تشکیل قرارگاه برخورد با خرده‌فروشان مواد مخدر در اردبیل

فرمانده نیروی انتظامی استان اردبیل از تشکیل قرارگاه برخورد با خرده‌فروشان مواد مخدر در استان خبر داد و یادآور شد: با توجه به اینکه فعالیت این قاچاقچیان و توزیع‌کنندگان مواد مخدر چهره و سیمای شهر ما را مکدر کرده است ما در قالب این قرارگاه سعی‌مان بر این است تا با خرده‌فروشان مواد مخدر در معابر، خیابان‌ها و کوچه‌ها برخورد جدی داشته باشیم.

افزایش 17 درصدی سرقت در اردبیل

کریمخانی از افزایش 17 درصدی وقوع سرقت در استان خبر داد و گفت:عمده سرقت‌های ما خرد و زیر یک میلیون تومان بوده است.

وی با اعلام اینکه 71 درصد سرقت استان خرد و تنها 29 درصد سرقت عمده بوده است، عنوان کرد: سرقت به عنف نیز در این استان 17 درصد کاهش یافته است.

فرمانده نیروی انتظامی استان اردبیل قتل 13 نفر را در این استان در نیمه اول امسال بیان کرد و یادآور شد: ما با افزایش تعداد قتل آن هم به صورت عادی در این استان روبه‌رو هستیم به طوری که عوامل این قتل‌ها شناسایی و دستگیر شدند.

کریمخانی در پایان سخنان خود یادآور شد: با توجه به بافت جمعیتی و جغرافیایی ما در استان اردبیل با افزایش 29 درصدی نزاع و درگیری روبه‌رو هستیم اما وضعیت خشونت در این استان رو به کاهش است که امیدواریم شرایط مناسب‌تری را در این حوزه شاهد باشیم.


نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر