کد خبر: 743289
تاریخ انتشار: ۰۷ مهر ۱۳۹۴ - ۱۱:۱۹
در دانشگاه شهید چمران صورت گرفت:
نمایشگاه عکس دفاع مقدس با عنوان «حماسه های همیشه» در سرسرای دانشکده علوم دانشگاه شهیدچمران اهواز افتتاح شد.
معصومه صالحی

 دکتر منوچهر جوکار، مدیر امور فرهنگی دانشگاه شهید چمران اهواز، در حاشیه برپایی این نمایشگاه، گفت: نمایشگاه عکس«حماسه های همیشه» به مناسبت هفته دفاع مقدس همزمان با آیین آغاز سال تحصیلی جدید برپا شده است.

 وی افزود: این نمایشگاه که به مدت 10 روز برای بازدید علاقه مندان به نمایش گذاشته می شود شامل 32 عکس از عکاسان پیشکسوت دوران دفاع مقدس است که سه نفر از آنها به نام های جاسم غضبان پور، محسن راستانی و مهرزاد ارشدی، خوزستانی هستند.

 وی با اشاره به اینکه این عکاسان از برترین عکاسان دفاع مقدس بوده و برخی در سطح جهان هم تحت عنوان عکاسان موفق جنگ شناخته می شوند، تصریح کرد: تابلوهایی از عکاسان دیگری هم در این نمایشگاه به نمایش گذاشته شده اند که از عکاسان استان هایی چون اصفهان، تهران و مشهد هستند.

 مدیر امور فرهنگی دانشگاه شهید چمران اهواز، با بیان اینکه این عکس ها با هماهنگی مرکز هنرهای تجسمی وزارت فرهنگی و ارشاد اسلامی و در اختیار ما قرار داده شده است، ابراز کرد: به همت معاونت فرهنگی و اجتماعی دانشگاه در سرسرای دانشکده علوم برپا شده است.

 وی با اشاره به اینکه این عکس ها معروف ترین تابلوهای جنگ است و تمام آنها به جز 2 تابلو، در زمان جنگ تحمیلی گرفته شده، خاطر نشان کرد: 2 تابلو نیز مربوط به شهدای اقلیت های مذهبی زرتشتی و ارمنی است که از گورستان هایشان تهیه شده و مابقی عکس های مناطق عملیاتی است.

 در آیین گشایش این نمایشگاه که دکتر عبدالحسن مقتدایی استاندار خوزستان، فرج الله خبیر معاون سیاسی اجتماعی استانداری خوزستان، دکتر محمد رعایایی اردکانی سرپرست دانشگاه و حجت الاسلام سید محسن شفیعی مسئول دفاتر نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه های خوزستان، جمعی از معاونین، مدیران، اساتید، کارمندان و دانشجویان این دانشگاه حضور داشتند.

 

 

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر