کد خبر: 742740
تاریخ انتشار: ۰۵ مهر ۱۳۹۴ - ۲۱:۳۳
موج راه‌اندازي توليد برنامه‌هاي مشابه «هفت» در شبكه‌هاي سيما
پس از تعطيلي برنامه سينمايي «هفت» از شبكه‌3 سيما به دلايلي از جمله عدم تأثيرگذاري، ضعف در جريان‌سازي و بدون مخاطب بودن، ظاهراً موجي از تولد و شكل‌گيري برنامه‌هاي سينمايي گفت‌و‌گو‌محور در ميان شبكه‌هاي سيما و مديرانشان به راه افتاده است.
مصطفي شاه‌كرمي
پس از تعطيلي برنامه سينمايي «هفت» از شبكه‌3 سيما به دلايلي از جمله عدم تأثيرگذاري، ضعف در جريان‌سازي و بدون مخاطب بودن، ظاهراً موجي از تولد و شكل‌گيري برنامه‌هاي سينمايي گفت‌و‌گو‌محور در ميان شبكه‌هاي سيما و مديرانشان به راه افتاده است.
چند روزي بعد از تعطيل شدن تنها برنامه گفت‌و‌گو‌محور تلويزيون درباره حوزه سينما و فيلمسازي، اخباري مبني بر راه‌اندازي مجدد «هفت» سينمايي با رويكرد و كادر مديريتي جديد منتشر شد. بهروز افخمي گزينه جديد و جايگزين محمود گبرلو معرفي گرديد كه اين انتخاب با توجه به سابقه سينمايي و فيلمسازي افخمي در مقابل ضعف‌هاي متعدد گبرلو در اجراي موفق و برنامه «هفت»، با اقبال تقريباً خوبي از سوي اهالي سينما مواجه گرديد. حالا و پس از حرف و حديث‌هاي بسيار اخبار تازه‌اي به گوش مي‌رسد مبني بر اينكه مديران ديگر شبكه‌هاي سيما دچار «تب برنامه‌سازي سينمايي» شده و هر كدامشان به دنبال روي آنتن فرستادن يك برنامه مشابه برنامه «هفت» افتاده‌اند. اين اخبار حاكي از اين هستند كه شبكه 2 سيما به دنبال يك برنامه مشابه با اجراي شهاب حسيني است. در واقع شبكه 2 به مديريت جعفري جلوه(رئيس سابق بنياد فارابي، زير مجموعه سازمان سينمايي وزارت ارشاد) قصد توليد برنامه‌اي سينمايي همانند هفت را دارد كه با حمايت مالي سازمان سينمايي توليد خواهد شد! دست‌اندركاران اين برنامه در تلاش هستند تا رضايت شهاب حسيني را براي اجراي اين برنامه جلب كنند.
 از سوي ديگر حميد ابراهيمي، مدير گروه ادب و هنر شبكه 4 سيما نيز به تازگي اعلام كرده قرار است برنامه «نقد4» را با اجراي اميرشهاب رضويان و با موضوعات مختلفي در حوزه‌هاي سينما، تئاتر، شعر، كتاب و هنرهاي تجسمي راه‌اندازي و پخش كند. قرار است در اين برنامه‌ها چه چيزي گفته شود كه در ديگر نمونه‌هاي آن گفته نشده؟! آيا در روزگار كمبود و كسري بودجه سازمان صداوسيما و سازمان سينمايي و وزارت ارشاد، راه‌اندازي چنين برنامه‌هاي موازي، حيف و ميل بيت‌المال و بودجه نيست؟!
مگر اين سينما چقدر خبر و توليد دارد كه بايد براي پوشش، نقد و... آن نياز به چندين برنامه مجزا در شبكه‌هاي مختلف سيما باشد؟! مخاطب چه گناهي كرده است كه مجبور است ساعت‌ها شاهد پخش برنامه‌هاي گفت‌و‌گو‌محور بي‌خاصيت تلويزيون باشد؟! شايد مديران تلويزيون پيچش مويي را مي‌بينند كه مخاطب متوجه آن نيست!
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار