کد خبر: 742344
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۰۴ مهر ۱۳۹۴ - ۲۱:۰۱
گفت‌وگوي منتشر نشده با محسن حاجي حسني‌كارگر، عضو كاروان قرآني ايران در حج و مقام اول مسابقات مالزي
امسال سفر معنوي حجاج بيت‌الله الحرام با حادثه تلخ منا همراه شد و موج شادي و شعف عيد ابراهيمي را به عزا و سوگ زايران و ميهمانان خداوند رحمان تبديل كرد.
علی شیرین
امسال سفر معنوي حجاج بيت‌الله الحرام با حادثه تلخ منا همراه شد و موج شادي و شعف عيد ابراهيمي را به عزا و سوگ زايران و ميهمانان خداوند رحمان تبديل كرد. در اين اثنا ي تلخ و غمبار مطلع شديم محسن حاجي حسني كارگر قاري بين‌المللي كشورمان كه مقام نخست مسابقات بين‌المللي قرآن كريم مالزي را پس از سال‌ها از آن خود كرد در سرزمين منا، اسماعيل وار جان خود را در طبق اخلاص نهاد و به لقاي محبوب شتافت. اين عضو كاروان قرآني جمهوري اسلامي كه امسال در مسابقات مالزي شگفتي‌ساز شد و پس از 9 سال رتبه نخست را از آن خود كرد به همراه جمعي از اعضاي جامعه قرآني در سرزمين وحي بودند كه متأسفانه در اين سفر معنوي عازم سفر لقاء‌الله شدند. همزمان با بازگشت اين قاري بين‌المللي از سفر مالزي با وي گفت‌وگويي داشتيم كه بازتاب‌دهنده آرمان‌هاي بلند و آرزوهاي قرآني اين چهره ممتاز جامعه قرآني است كه متن آن را مي‌خوانيد:
  
استقبال مالايي‌ها از تلاوت كارگر
 محسن حاجي حسني كارگر همزمان با بازگشت از پنجاه و هفتمين دوره مسابقات بين‌المللي قرآن مالزي در گفت‌وگويي با اشاره به رمز موفقيتش گفت: قبل از اعزام به مسابقات مالزي هدفم اين بود كه تلاوت خوبي به نمايندگي از قاريان ايراني ارائه كنم، اما با بررسي و مطالعه آيين‌نامه داوري اين كشور تصميم گرفتم شيوه قرائتم را تغيير دهم و با اين آيين‌نامه هماهنگ شوم كه همين عامل موفقيتم شد. محسن حاجي حسني كارگر كه در ميان شركت‌كنندگان بيش از 68 كشورجهان، توانست رتبه نخست رشته قرائت قرآن را براي جمهوري اسلامي به ارمغان بياورد، افزود: قبل از مسابقات با اين هدف رفتم كه يك تلاوت خيلي خوب داشته باشم و كسب رتبه خيلي برايم مهم نبود و با توجه به اينكه اكثر دوستان بر اين باور بودند كه در اين مسابقات رتبه‌اي به قاريان ايراني داده نمي‌شود، لذا با اين ذهنيت رفتم كه يك تلاوت خيلي خوب ارائه كنم و بر اين اعتقاد بودم كه اگر رتبه هم نياورم، خود مردم در اين باره قضاوت خواهند كرد.
كارگر با اشاره به نحوه تلاوت قرآن در مسابقات مالزي يادآور شد: با توكل به خدا و بدون استرس به تلاوت پرداختم و الحمدلله تلاوت خوبي شد، به گونه‌اي كه اختلاف نفر اول با دوم حدود هفت امتياز بود و جالب اينكه اين تلاوت در مقايسه با ساير تلاوت‌ها با استقبال گسترده و بي سابقه مالايي‌ها روبه‌رو شد.  
  
از كودكي آرزويم درخشش قرآني بود
حسني كارگر ادامه داد: به نظر من اگر اين سازمان يك نفر همراه با قاري به عنوان نماينده خود به مسابقات بين‌المللي اعزام كند، بسيار مفيد و مثبت خواهد بود، چراكه حداقل اين خواهد بود كه مي‌تواند روند مسابقات را رصد كند.
قاري برتر ايراني مسابقات بين‌المللي قرآن مالزي تصريح كرد: درخواست من از مسئولان اين است كه با حضور در مسابقات بين‌المللي قرآن ساير كشورها تعاملات نزديك‌تر و سازنده‌اي داشته باشند. چراكه سال‌هاست در مسابقات مالزي، داوران قرآني كشورمان حضور ندارند، به نظر من كشور ما با اين همه داور خوب و مجرب شايسته نيست كه نماينده‌اي نداشته باشد. وي گفت: به طور مثال ممكن است بعضي اوقات، برخورد برخي كشورهاي برگزار كننده مسابقات بين‌المللي قرآن با نماينده ايران خوب نباشد، اما اين موارد را مي‌توان با تعامل سازنده و گفت‌و‌گو برطرف كرد، اگر چه ما مشكل خاصي در مالزي نداشتيم. اين قاري جوان مشهدي درباره آرزوهاي قرآني‌اش گفت: من از كودكي آرزو داشتم كه بتوانم يك روز در عرصه جهاني در زمينه قرآن بدرخشم و اول بشوم و اين موضوع دغدغه اصلي و هميشگي من بود و بحمدالله امروز به بخشي از آرزويم رسيده‌ام.
  
دارنده موسيقي قرآن ما را از ساير صوت‌ها بي‌نياز مي‌كند
رتبه دوم سي و هفتمين دوره مسابقات سراسري قرآن كريم كشورمان به چگونگي موفقيتش اشاره كرد و افزود: من 13 سال در مسابقات قرآني شركت نكردم چراكه كه به دنبال بهبود كيفيت تلاوتم بودم و رتبه برايم اصلاً مهم نبود و براين باور بودم كه تلاوتي داشته باشم كه مورد رضايت خداوند باشد و پس از آن مردم تحت تأثير قرار بگيرند، به فكر فرو بروند و مفاهيم آيات را فرا بگيرند و بدانند كه بهترين موسيقي در اين دنيا، صوت دلنشين قرآن است. بي‌ترديد كسي كه قرآن را با يك صوت زيبا بشنود، بعيد مي‌دانم كه به دنبال موسيقي‌ها و صوت‌هاي ديگر برود.
  
جوانان قرآن را موضوعي بخوانند
محسن حاجي حسني كارگر در ادامه به عنوان يك الگوي قرآني، قرائت موضوعي قرآن را به جوانان توصيه كرد و يادآور شد: اگر به يك جوان گفته شود كه قرآن بخوان و عمل كن، خواهد گفت چگونه بخوانم. كتابي با اين عظمت؛مفاهيم بسيار سنگيني دارد، اما پيشنهاد من اين است كه دوستان بيايند قرآن را با توجه به آن چيزهايي كه نياز دارند به صورت موضوعي بخوانند. قاري برجسته ايراني به جوانان پيشنهاد كرد: جوانان با انتخاب آيات كليدي قرآن و حفظ آنها، به مفهوم آن عمل كنند و فكر مي‌كنم كه اين موضوع براي آنها بسيار جذاب باشد و من به بسياري از دوستان اين مطلب را توصيه كرده‌ام.
  
خانواده‌اي قرآني هستيم
حاجي حسني كارگر كه خود در يك خانواده قرآني پرورش يافته است يادآور شد: پدر و مادر من اهل جلسات قرآن هستند و دو تن از برادرانم نيز فعال قرآني هستند. بنده هم به اتفاق برادر بزرگم به راه اندازي يك مؤسسه قرآني به نام «‌انوار المصطفي العالميه‌» در مشهد اقدام كرده‌ايم، كه هم اكنون حدود 120 دانش‌آموز در اين مؤسسه مشغول آموزش قرآن هستند و خوشبختانه توانسته‌اند به سطح مطلوبي از دانش قرآني برسند و برخي از آنها علاوه بر اينكه داراي رتبه‌هاي كشوري هستند، در خارج از كشور نيز رتبه‌هايي كسب كرده‌اند. وي ادامه داد: علاوه بر اين شاگرداني از استان‌هاي همجوار در اين مؤسسه تحت آموزش قرار گرفته‌اند همچنين در كنار آن ا‌ز طريق شبكه‌هاي اجتماعي با ايرانيان علاقه‌مند به آموزش قرآن در خارج از كشور در ارتباط هستيم و آموزش از راه دور را به آنها ارائه مي‌كنيم.
  
بايد يك جريان قرآني ايجاد كنيم
رتبه اول مسابقات بين‌المللي قرآن مالزي كه پس از 9 سال توانست مقام اول قرائت را در اين مسابقات كه قديمي‌ترين مسابقه قرآني جهان اسلام است كسب كند، تأكيد كرد: نحوه آموزش به سبك و شيوه نوين بسيار براي ما مهم است و هدف ما اين است كه طوري فعاليت كنيم كه زود بازده باشد تا بتوانيم يك قاري خوب را براي جامعه قرآني تربيت كنيم. وي در پايان ابراز اميدواري كرد با راه‌اندازي بنياد فرهنگي و قرآني در آينده جمهوري اسلامي ايران نقش برتر و تعيين‌كننده‌تري در مسابقات بين‌المللي قرآن كريم داشته باشد.
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
محمد
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۲:۱۴ - ۱۳۹۴/۰۷/۰۴
0
0
رحمه الله علیهم.لعنت بر آل سعود
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار