کد خبر: 742298
تاریخ انتشار: ۰۴ مهر ۱۳۹۴ - ۱۷:۰۳
«گنجینه آسمانی» در قسمت پنجم تلاش برای ساخت شناور آبی توسط نیروهایی که سه شیفته مشغول فعالیت هستند و اتاق جنگ و شلیک خمپاره به سوی دشمنان را به نمایش می گذارد.
به گزارش«جوان» به نقل از روابط عمومی شبکه مستند سیما، «گنجینه آسمانی» مجموعه مستندی است که با استفاده از تصاویر بازسازی و ترمیم شده قدیمی آرشیو مرکزی صداوسیما، برای اولین بار با تدوینی متفاوت و البته با کیفیت HD روانه آنتن می شود.
پنجمین قسمت این مجموعه که به مناسبت هفته دفاع مقدس و با هدف ارتقا بخشیدن حافظه تصویری مخاطبان از جنگ آماده شده، امروز شنبه چهارم مهر روی آنتن می رود.
در این قسمت تصاویری از تلاش بی وقفه رزمندگان پخش می شود که در پی ماموریت جهاد سازندگی برای ساخت تعدادی شناور مشغول کار هستند. شناورهایی به نام بارج یا دوبه که طول آنها 25 متر است.
حاصل تلاش فنی رزمندگان در سه دهه پیش ساخت شناورهایی است که از 6 محفظه تشکیل شده اند و وزن هرکدام 115 تن است و افراد به صورت سه شیفته کار کرده اند تا به رزمندگان اسلام کمک برسانند.
در این قسمت از قول یکی از مسئولان جهاد سازندگی، این توضیح داده می شود که شناورها برای ماموریتی که قرارگاه مرکزی تعیین میکند، درآب مورد استفاده قرار می گیرند.
تصاویری از نیروهای مردمی که داوطلبانه برای کار آمده اند، جوشکاری میکنند یا توانایی های فنی دیگری دارند نشان داده می شود و گزارشگر با برخی از آنها که متعلق به نقاط مختلف کشور هستند، گفتگو می کند.
در بخش پایانی این قسمت از «گنجینه آسمانی»، اتاق فرماندهی جنگ به چشم می خورد که در آن نقشه های جنگ وجود دارد و از طریق ارتباط با رزمندگان با بی سیم نحوه دفاع فرماندهی می شود. این قسمت با شلیک خمپاره به سوی دشمنان در تاریکی شب به پایان می رسد.
«گنجینه آسمانی» در روزهای هفته دفاع مقدس به مدت 30 دقیقه ساعت 20 از شبکه مستند سیما روی آنتن می رود.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار