کد خبر: 742291
تاریخ انتشار: ۰۴ مهر ۱۳۹۴ - ۱۴:۱۵
درتجمعی اعتراض آمیز:
جمع کثیری از علما و طلاب حوزه های علمیه خراسان در اعتراض به بی لیاقتی آل سعود در عدم برگزاری مراسم عظیم حج ظهر امروز با تجمع در مدرسه علمیه نواب اعتراض خود را ابراز کردند.
علیرضا واحدیان
 جمع کثیری از علما، اساتید و طلاب حوزه های علمیه خراسان ظهر شنبه در محکومیت اقدامات غیرمسئولانه آل سعود در کشتار حج گزاران در مدرسه علمیه نواب تجمع کردند.
معترضان در این تجمع که شعارهای «مرگ بر آل سعود»، «فریاد یا محمدا، منا شده کربلا»، «دستی که همراه سعودیان است، آلوده از خون مسلمانان است»، «یا ایهاالمسلمون اتحدوا اتحدوا» عامل اصلی این فاجعه را سوء مدیریت و بی تجربگی مسئولان حج عربستان دانستند که باعث عزادار شدن امت اسلامی شد.
همچنین معترضان به وقایع اخیر سرزمین منا بیان داشتند که سوء مدیریت حاکمان سعودی در برگزاری حج مسلمانان نماد بی کفایتی آنان در اداره حرمین شرفین و مناسک حج می باشد.
طلاب حوزه علمیه مشهد با بیان این که آل سعود منا را قربانگاه حاجیان کرد و جهان را در سوگ فرو برد بیان داشتند: حاکمان سعودی می خواهند این حادثه را طبیعی جلوه دهند و خود را خادمان با لیاقت حرمین شریفین جلوه دهند.
تعدادی از طلاب حوزه علمیه مشهد در گفتگو با مهر بیان کردند: مسئولان این حادثه این فاجعه را قضا و قدر می دانند و پادشاه عربستان می گوید فاجعه منا ارزش کار سعودیان را کم نمی کند.
معترضان یادآور شدند: آل سعود به دلیل حمله به شیعیان مظلوم یمن و سردمداری از گروه وحشی و خون خوار داعش و صدها دلایل دیگر لیاقت اداره حرمین شرفین را ندارد.
تجمع کنندگان در این تجمع از کشورهای اسلامی و سازمان کنفرانس اسلامی و علما و سیاستمداران درخواست کردند که برای اداره حرمین شریفین که متعلق به تمام مسلمان است تدابیری اندیشیده شود تا زائران در این مناسک واجب الهی احساس امنیت و آرامش داشته باشند.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار