کد خبر: 742283
تاریخ انتشار: ۰۴ مهر ۱۳۹۴ - ۱۳:۱۲
«حرفه: مستندساز» قصد دارد تفاوت کار مستندسازان، نوع جهان بینی شان و نگاه آنها به سینمای مستند را به نمایش بگذارد.
به گزارش «جوان» به نقل از  روابط عمومی شبکه مستند سیما، عماد خدابخش کارگردان «حرفه: مستندساز» از تولیدات جدید شبکه مستند، درباره ساخت این مجموعه توضیح داد: این مجموعه درباره مستندسازانی است که آثارشان در جشنواره فیلم فجر سال گذشته حضور داشته است. البته همه مستندسازان بزرگ و شناخته شده ای نیستند و برخی فیلم اولشان را در جشنواره شرکت داده بودند.
وی افزود: همزمان با جشنواره ساخت مجموعه آغاز شد و هر قسمت آن پیرامون زندگی و کار دوستان مستندساز است. در برخی قسمت ها براساس کاراکتر افراد به زندگی شخصی آنها نیز پرداخته ایم و در قسمت های دیگری نیز روی کار آنها متمرکز شده ایم.
این مستندساز یادآور شد: هر قسمت از این مجموعه هشت قسمتی، 30 دقیقه دارد و به یک مستندساز می پردازد. اما در قسمت اول در همین زمان دو مستندساز را معرفی می کنیم. یا قسمت مربوط به معین کریم الدینی 49 دقیقه است.
خدابخش تأکید کرد: هدف این مجموعه معرفی مستندسازان و شیوه کار آنها است. اینگونه تفاوت هایی که در شیوه کاری افراد وجود دارد، نوع نگاه و جهان بینی شان به سوژه و نگاهشان به سینمای مستند مشخص می شود.
وی در پایان گفت: نخستین قسمت مجموعه مربوط به دلاور بوستانیان و کیومرث سبحانی از فیلم اولی های بخش مستند جشنواره فیلم فجر است. برخی از این هنرمندان در شهرستان مشغول کار بودند و برای ساخت قسمت مربوط به آنها به شهرستان رفتیم.
عوامل این برنامه عبارتند از کارگردان: عماد خدابخش و سیاوش ابراهیم زاده، تصویربردار: مجید یزدانی، مهدی مولایی، سیاوش ابراهیم زاده، تدوین: هادی احمدی، کیانوش الطافی، صدابردار: سعید موسوی.
این مجموعه یکشنبه ها ساعت 21:30 روی آنتن می رود و نخستین قسمت آن یکشنبه پنجم مهر از شبکه مستند سیما روانه آنتن خواهد شد.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار