کد خبر: 742206
تاریخ انتشار: ۰۳ مهر ۱۳۹۴ - ۲۱:۵۰
در روزهاي گذشته خبرگزاري فارس به لحاظ اهميت نكات مطروحه در مصاحبه آقاي سيدمهدي طالقاني فرزند آيت‌الله طالقاني با روزنامه «جوان»، اقدام به بازنشر آن نمود. در روز گذشته اما،‌دفتر آقاي هاشمي رفسنجاني با انتشار نامه‌اي، اقدام به اتهام‌زني به اين دو رسانه كرد. در پي اين نامه، سيدمهدي طالقاني پاسخي به نامه مزبور به فارس ارسال كرده است كه متن آن در پي مي‌آيد:

بسمه تعالي
مديران مسئول محترم خبرگزاري فارس و روزنامه جوان
باسلام واحترام؛ درباب جوابيه آقاي هاشمي رفسنجاني به مصاحبه اينجانب با روزنامه جوان و بازنشر آن درخبرگزاري فارس نكاتي چند درادامه مي‌آيد. متمني است نسبت به انتشار آن در آن جريده محترم اقدام شود:
1- آقاي هاشمي در جوابيه خويش، اينجانب را به «تطهير سازمان جنايتكار وتروريست مجاهدين خلق» متهم كرده است! اين درحالي است كه اولا: در مصاحبه بنده با روزنامه جوان، هرگز شاهدي براين ادعا يافت نمي‌شود و ثانيا: نگارنده به شهادت اظهارنظرهاي سه دهه اخير خود، از مخالفان جدي و مذمت‌كنندگان دائمي گروه مزبور بوده و بر اين باورم كه اين سازمان به ويژه پس از اعدام بنيانگذاران خويش، به ورطه انحراف و جنايت سوق يافت. آقاي هاشمي در حالي نگارنده را به اين امر متهم كرده، كه خود از عوامل اصلي قوام يافتن سازمان مزبور بوده و در يك دوره زماني نسبتا طولاني، به رغم مخالفت‌هاي آشكار و پنهان مرحوم امام خميني، از هيچ كمك مادي و معنوي به ايشان فروگذار نكرده است!
گذشته از همه اينها، نسبت دادن «تطهير سازمان مجاهدين خلق» به خبرگزاري فارس و روزنامه جوان، از مطايباتي است كه تنها از جوابيه‌نويس آقاي هاشمي برمي‌آيد!
2- باز تأكيد مي‌كنم كه اتصاف مرحوم آيت الله طالقاني به «درخت خشكيده» در يكي از سخنراني‌هاي آقاي هاشمي و به فاصله كمي پس از درگذشت پدر انجام گرفت كه اعتراض خانواده ما، به ويژه مادرم را درپي داشت. ايشان طي تماسي با همسر ايشان، مراتب اين اعتراض را به اطلاع وي رساندند.
جالب اينجاست كه آقاي هاشمي در جوابيه خويش ادعا كرده است كه «اكثر اعضاي خانواده آيت الله طالقاني» از روايت تاريخي بنده ابراز تاسف كرده‌اند! بد نيست ايشان بدانند كه ما 10نفر خواهر و برادر هستيم و تا جايي كه بنده ديده و مطلعم، مرحومه مادرم، خواهرانم: وحيده و مريم و برادرانم: حسين و مجتبي و برخي ديگر از اقوام نزديك، در محافل خانوادگي، بارها به نكوهش اين سخن آقاي هاشمي پرداخته‌اند. در روز گذشته نيز پس از مطالعه جوابيه آقاي هاشمي، بار ديگر از آنان در اين باره سؤال كردم و جملگي ايشان از اين «ابراز تاسف»، بي‌خبر بودند! جاي آن است كه آقاي هاشمي پاسخ دهد كه از كدام اكثريت سخن گفته است؟
3- آقاي هاشمي در جوابيه خويش، در حالي به مسافرت آيت الله طالقاني لقبِ «قهر» داده، كه مرحوم طالقاني نه به خاطر يك مسئله شخصي، كه در اعتراض به برخي رفتارهاي غير قانوني و خلاف رويه قضايي، دست به «سفر اعتراض‌آميز» زد. اگر طالقاني آن روز برخورد غير قضايي با فرزند خويش را برنتابيد، امروز هاشمي برخورد قضايي با فرزند خويش را نيز نمي‌پذيرد و او را «يوسف پاكدامن» مي‌خواند!
4- آقاي هاشمي در حالي از «رنجش رهبر كبير انقلاب از قهر چند روزه» سخن مي‌گويد، كه شواهد موجود در آن رويداد، خلاف آن را نشان مي‌دهد. گسيل داشتن مرحوم حاج‌سيد احمد خميني براي دلجويي از پدر و دستور به عاملان دستگيري برادرانم براي عذرخواهي از ايشان، چگونه با ادعاي «رنجش»ِ امام سازگار است؟
5- آقاي هاشمي طرح ِ موضوع ارتباط مرحوم حاج سيداحمد خميني با مجاهدين در ماه‌هاي اوليه انقلاب را، يك اتهام تلقي كرده كه اين امر نوعي مغالطه به شمار مي‌رود. در آن دوره مجاهدين هنوز دست به اسلحه نبرده بودند و از همين روي چهره‌هاي شاخص انقلاب، صلاح را در آن مي‌ديدند كه ارتباط خود را با آنان محفوظ نگاه دارند و از درغلتيدن آنان به وادي تقابل جلوگيري كنند. من خود با مرحوم حاج سيد احمد خميني دوست صميمي بوده‌ام و از فلسفه ارتباط ايشان با اين گروه، اطلاع كافي دارم.
 6- آقاي هاشمي در جوابيه خود، از يك سوآيت الله طالقاني را داراي «جايگاه محبوب و منحصر به فرد در افكار عمومي» مي‌داند و از سوي ديگر با عبارت «اقداماتي. . . نظير قهر چندروزه كه موجب رنجش بنيانگذار كبير انقلاب اسلامي گرديد» زبان به مذمت وي مي‌گشايد! در اين ميان اما، سؤال اينجاست كه داوري واقعي وي درباره مرحوم طالقاني چيست؟ نگارنده به نيكي علت عدم خوشبيني وي به پدر را مي‌داند:
«بي‌ترديد اگرطالقاني زنده مي‌بود، مانع از تركتازي نامبرده و فرزندانش در عرصه سياست و اقتصاد ايران مي‌گشت و لا غير!»
سيد مهدي طالقاني 31شهريور 94
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار