کد خبر: 741996
تاریخ انتشار: ۳۱ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۹:۴۳
ادامه ناكامي‌ها با يك شكست عجيب ديگر
تيم ‌ملي واليبال ايران در نهمين روز از مسابقات جام جهاني ژاپن به مصاف تيم نه چندان قدرتمند كانادا رفت كه در سه ست مغلوب شد.
وحيد صابري
تيم ‌ملي واليبال ايران در نهمين روز از مسابقات جام جهاني ژاپن به مصاف تيم نه چندان قدرتمند كانادا رفت كه در سه ست مغلوب شد. واليباليست‌هاي تيم ملي ايران كه پيش از اين از هشت بازي تنها سه پيروزي مقابل ژاپن، تونس و ونزوئلا داشتند، بعد از باخت برابر تيم‌هاي ملي روسيه، آرژانتين، لهستان، ايتاليا، امريكا و استراليا براي دفاع از حيثيت و اعتبار خود مقابل كانادا به ميدان رفتند كه متأسفانه بازهم شكست خوردند.  تيم ‌ملي واليبال ايران در شروع ست اول، نبرد پاياپايي با حريف داشت اما دفاع روي تور خوب از كانادايي‌ها باعث عدم امتيازآوري تيم ما مي‌شد.
بي‌برنامگي در توپ‌هاي برگشتي باعث شد تا كم‌كم امتياز ايران عقب بيفتد تا در نهايت تيم ملي كانادا با امتياز 25 - 23 پيروز شود.  كانادا در ست دوم بازي را در دست داشت. آنها به كمك اسپك‌هاي كوبنده امتيازات خوبي ‌گرفتند اين در حالي بود كه تيم ‌ملي واليبال كشورمان باز هم در دفاع روي تور موفق‌تر عمل مي‌كرد اما بالاخره روي اشتباه در دريافت اين ست هم به نفع كانادا ۲۹ بر ۲۷به پايان رسيد.  در ست سوم شاگردان كواچ كه از نظر روحي افت كرده بودند و از هم گسيخته كار مي‌كردند. اين گيم را هم  ۲۶ بر ۲۴ را واگذار كردند.
***
آنچه مشخص است اينكه واليباليست‌هاي كشورمان در اين مسابقات يكي از بدترين و ضعيف‌ترين نمايش‌هاي چند سال اخير خود را ارائه كردند و حتي توان مقابله با حريفان چندان مطرح را نداشتند.
شاگردان كواچ در اين مسابقات بسيار بي‌انگيزه نشان مي‌دادند و در سرويس، دفاع روي تور، اسپك و توپ‌گيري كم‌فروغ نشان دادند.
با شكست برابر كانادا، واليبال ايران يك پله ديگر در جدول رده‌بندي سقوط كرد و در رده هشتم جدول قرار گرفت. تيم ملي واليبال امروز ساعت 5:40 صبح در آخرين مسابقه خود به مصاف مصر مي‌روند.
 
كواچ: از نظر روحي آماده نيستيم
اسلوبودان كواچ، سرمربي تيم ‌ملي واليبال ايران پس از شكست مقابل تيم كانادا گفت: «حريف بسيار قدرتمند كار كرد و در عوض تيم ما در شرايط خوبي قرار نداشت. ما تلاش كرديم اما خسته بوديم. همچنين تيم از نظر روحي آماده نيست. ما لحظات مهمي از بازي را از دست داديم. بعضي از مواقع هم شانس با ما يار نبود. ست دوم كه با اختلاف نزديك 29- 27 تمام شد، ديديد كه فاصله يك ميلي‌متري توپ(كه روي خط افتاد) امتياز را از ما گرفت. سعيد معروف، كاپيتان تيم ملي واليبال هم، بعد از شكست در مقابل كانادا گفت: «نظر خاصي ندارم، همه چيز روشن و واضح است. بدترين روزهاي خود را سپري مي‌كنيم و نمي‌دانيم چگونه بايد ببريم.»
 
داورزني: عملكرد تيم ملي را بررسي مي‌كنيم
رئيس فدراسيون واليبال از تشكيل كارگروهي براي بررسي عملكرد تيم‌هاي ملي در رويدادهاي سال جاري پس از پايان جام جهاني خبر داد. محمدرضا داورزني، رئيس فدراسيون واليبال گفت: پس از جام جهاني تقريباً كار تمامي نمايندگان واليبال ايران در مسابقات بين‌المللي به پايان رسيده است و در اين كارگروه با توجه به ظرفيت هر رده سني و هر تيم ملي به بررسي عملكرد و نتايج حاصل شده آنها مي‌پردازيم و با توجه به اهداف ترسيم شده به تقويت و در صورت لزوم تغيير آنها خواهيم پرداخت. اين موضوع بايد علمي و حساب شده باشد و به دور از احساسات انجام شود. اميدوارم بتوانيم با تشكيل اين كار گروه در راه ارتقاي سطح واليبال كشور قدم‌هاي مؤثري برداريم.
 
سرمربي كانادا: تيم ملي ايران هميشه سرسخت است
گلن هوگ، سرمربي تيم ملي واليبال كانادا پس از برد تيمش برابر ايران گفت: «بابت پيروزي‌هاي كسب شده در اين مرحله خوشحال هستم و با وجود اينكه ايران در بهترين وضعيت خود قرار ندارد، اما هميشه تيم سرسختي است و پيروز شدن برابر اين تيم بسيار دشوار است. براي نخستين مرتبه با تيم ملي واليبال ايران بازي مي‌كرديم ما از كيفيت و قدرت اين تيم باخبر بوديم. بنابراين از پيروزي مقابل ايران خوشحالم.»
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار