کد خبر: 741831
تاریخ انتشار: ۳۱ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۲:۰۴
مديرحوادث و فوريت هاي پزشكي اصفهان خبر داد:
مديرحوادث و فوريت هاي پزشكي اصفهان از كاهش 10 درصدي مصدومان حوادث ترافيكي طي شش ماهه امسال با اجراي طرح ساماندهي موتورسيكلت سواران متخلف توسط پليس استان خبر داد.

دكتر "غفور راستين" اظهار داشت: مركز حوادث و فوريت هاي پزشكي اصفهان به طور ميانگين در طول سالبا 130 هزار امداد خواهي روبرو است كه 45 درصد از اين ماموريت ها مربوط به حوادث ترافيكي است.

وي با موثر عنوان كردن طرح ساماندهي موتورسيكلت سواران متخلف توسط پليس استان گفت: از ابتداي امسال تا كنون حوادث ترافيكي ناشي از تصادفات موتورسيكلت سواران 10 درصد كاهش پيدا كرده است.

اين مقام مسئول عنوان داشت: همچنين براساس آمارهاي ما تعداد مصدومين بستري شده در بخش هاي آي سي يو نيز در اين مدت بين 10 تا 15 درصد كاهش يافته است.

راستين، استفاده از كلاه ايمني را در كاهش مرگ و ميرهاي ناشي از تصادفات موتورسيكلت بسيار موثر عنوان كرد و اظهار داشت: وقتي فردي از موتورسيكلت استفاده مي كند و در اثر تصادف با سرعت به زمين مي خورد اولين جايي كه ضربه مي خورد سر است و اگر وي از كلاه ايمني استفاده كرده باشد اين كار او مي تواند از خونريزي مغزي و نهايتاً مرگوي جلوگيري كند.

مدير حوادث و فوريت هاي پزشكي با بيان اينكه طرح برخورد با موتورسواران فاقد كلاه ايمني در اصل به نفع خود آنان است بيان داشت: توصيه ما به عنوان يك پزشك هم به همه موتورسواران اين است كه براي حفظ جان و سلامت خود حتماً از كلاه ايمني استفاده كنند.

راستين تصريح كرد: از آنجا كه پيشگيري از حوادث هميشه بهتر از درمان است مسلماً اگر موتورسواران به توصيه پليس عمل كرده و از بروز حادثه براي خود جلوگيري كنند به تبع مركز حوادث و فوريت هاي پزشكي نيز مي تواند به ماموريت هاي ويژه و خاص خود رسيده و به افراد نيازمند ديگر سريع تر و با كيفيت بيشتر خدمت رساني كند.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار