کد خبر: 741806
تاریخ انتشار: ۳۰ شهريور ۱۳۹۴ - ۲۱:۲۲
پس از توقف پخش برنامه صبحگاهي «جمعه ايراني»
از سري برنامه‌هاي مخصوص روزهاي جمعه، يك برنامه ديگر هم بار و بنديلش را براي ترك رسانه ملي جمع مي‌كند...
الناز خمامي‌زاده
از سري برنامه‌هاي مخصوص روزهاي جمعه، يك برنامه ديگر هم بار و بنديلش را براي ترك رسانه ملي جمع مي‌كند؛ پس از كوچ ناگهاني برنامه پرمخاطب راديويي «جمعه ايراني» اين بار نوبت خداحافظي برنامه «‌فيتيله» است.
كنداكتور روزهاي جمعه رسانه ملي براي مخاطبان راديو و تلويزيون باز هم سبك‌تر و خالي‌تر شد. اين بار نوبت برنامه كودك و نوجوان «فيتيله» است كه خبر از خداحافظي با تلويزيون آن هم پس از 15 سال فعاليت داده است؛ «فيتيله» يكي از برنامه‌هاي محبوب گروه سني كودك است كه با اجراي متنوع عموهاي فيتيله‌اي حتي بزرگسالان را هم در صبح روزهاي جمعه پاي تلويزيون مي‌نشاند.
حالا محمد مسلمي، كارگردان و بازيگر «‌فيتيله» گفته است كه اين مجموعه تنها تا پايان امسال روي آنتن خواهد ماند و پس از پخش قسمت‌هاي توليد شده براي هميشه از تلويزيون خداحافظي خواهد كرد.
مسلمي در توضيح دلايل اين اتفاق گفته است كه از كارهاي كودك هيچ حمايتي نمي‌شود و در عين حال هيچ رقابتي هم ميان برنامه‌هاي كودك وجود ندارد.
وي به ايسنا گفته است كه طي هفت الي هشت سال گذشته توليد هيچ برنامه‌ جديدي در حوزه كودك وجود نداشته و در چند سال اخير برنامه‌هاي كودك مخاطبان خود را از دست داده‌اند تا جايي كه به نظر مي‌رسد بچه‌ها بيشتر به سمت ماهواره‌ها مي‌روند.
پيش از اين نيز برنامه راديويي محبوب و پرمخاطب «جمعه ايراني» از رسانه ملي رخت بربسته بود آن هم به دليل مشكلات ميان مديران رسانه ملي و مديران اين برنامه 30 ساله راديويي.
مشخص نيست كه آيا صداوسيما براي پر كردن جاي خالي برنامه‌هاي محبوب روزهاي جمعه به فكر توليد برنامه‌هاي مفرح جايگزين هست يا خير.
مديران رسانه ملي براي توجيه عملكرد خود روي برنامه‌هاي موفق جديدي چون «خندوانه» مانور مي‌دهند اما آنچه كه مشخص است اينكه روزهاي جمعه يكي از كم‌برنامه‌ترين و كم‌محتوا‌ترين روزها در برنامه هفتگي كنداكتور رسانه ملي است تا جايي كه برخي مخاطبان اين رسانه براي سرگرم‌شدن از طريق ماهواره انگيزه پيدا مي‌كنند.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار