کد خبر: 741760
تاریخ انتشار: ۳۱ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۱:۵۶
رئیس انجمن سینمای جوان کرمانشاه:
رئیس انجمن سینمای جوان کرمانشاه گفت: توجه متولیان حوزه فرهنگ استان به هنر سینما به عنوان زبان گویایی برای بیان مشکلات جامعه است
احسان شکری نیا
رئیس انجمن سینمای جوان کرمانشاه گفت: توجه متولیان حوزه فرهنگ استان به هنر سینما به عنوان زبان گویایی برای بیان مشکلات جامعه است.

به گزارش خبرنگار جوان در کرمانشاه، کامران رضایی در جشن روز ملی سینما که با حضور جمعی از پیشکسوتان، فعالان و سینماگران جوان کرمانشاهی در تالار وحدت کرمانشاه برگزار شد، افزود: باید توجه متولیان فرهنگ به این هنر بیش از پیش باشد.

وی در انتقادش به مشکلات مالی‌ای که سینماگران با آن مواجهند را با رویه ای غیرمتعارف ذکر کرد و گفت: به قول معروف، «سینما زبان کسانی است که مشکل حرف زدن دارند» و البته این کم حرفی ما باعث خوشحالی متولیان حوزه فرهنگ می‌شود چرا که هرگاه با مدیرکل ارشاد استان ملاقات داریم، با لبخندی دراماتیک و دستانی خالی آنجا را ترک می کنیم.

وی افزود: مشکلات مالی و حمایت‌‌های از این دست را یکی از مهم‌ترین موانع سر راه سینماگران کرمانشاهی است.

رئیس انجمن سینمای جوان استان کرمانشاه گفت: ماجرای ساخت مستندی توسط یکی از فیلم‌سازان انجمن سینمای جوان استان، از زندگی زنی مستمند که مشکلات مالی او را به پناه جستن به بیغوله‌ها کشاند.

رضایی ادامه داد: انجمن سینمای جوانم کان بزرگی است، چرا که وقتی این مستند ساخته و پخش شد، باعث جذب خیرینی برای کمک به این زن مستمند و نجات او از وضعیت موجودش شد.

وی افزود: این مکان، مکان بزرگی است و ساختمان قدیمی و صندلی‌های زوار در رفته آن نه چیزی از قداست آن می کاهد و نه به آن می‌افزاید، بلکه این آدمها و ریش سفیدهای این مجموعه هستند که با آموزه‌هایشان به ما به آن مکان قداست بخشیده‌اند و به ما یاد دادند که ممکن است نتوانید فیلم‌ساز خوبی شوید، اما می توانید با فیلم‌های خوب دیدن و کتاب خواندن انسان‌های خوبی باشید.

رئیس انجمن سینمای کرمانشاه به فعالیت‌های انجمن سینمای جوان استان کرد و گفت: از فارغ‌التحصیلان فیلم‌سازی این انجمن، برگزیدگان المپیاد فیلم‌سازی استان و فعالان، حامیان و پیشکسوتان این عرصه در استان، طی مراسم جشن روز سینما تجلیل خواهد شد.

رضایی همچنین از برگزاری مراسم جشنی برای برگزیدگان نوجوان المپیاد فیلمسازی استان در اسفند ماه امسال و با همکاری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان خبرداد و گفت: توجه متولیان حوزه فرهنگ استان به هنر سینما به عنوان زبان گویایی برای بیان مشکلات جامعه است.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر