کد خبر: 741719
تاریخ انتشار: ۳۰ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۴:۰۶
مسئول بسیج رسانه خراسان رضوی خبرداد:
اولین اردوی جهادی خانوادگی فعالان فرهنگی و رسانه ای خراسان رضوی در روستای سر بالا در جلگه رخ تربت حیدریه برگزار شد.

سرهنگ علمامسئول بسیج رسانه خراسان رضوی این اردو را نخستین اردوی جهادی خانوادگی ویژه فعالان رسانه ای دانست و افزود: در این اردو که جهادگران بسیج رسانه در آن حضور داشنتد مربیان مجرب کلاس های آموزشی، فرهنگی و هنری، خدمات مشاوره خانوادگی و حقوقی را برای مردم روستا برگزارکردند.

سرهنگ جواد علما از برگزاری مسابقات ورزشی در کنار فعالیت های تیم عمرانی و پزشکی در این روستا خبر داد و افزود: در پایان این اردو و طی آیینی با حضور مردم روستا از نفرات برتر در کلاس های آموزشی و هنری و برندگان مسابقات ورزشی با اهدای جوایزی تقدیر شد و کارهای انجام شده توسط کارآموزان در کلاس آشپزی نیز در جشنواره غذای محلی به معرض قضاوت داوران گذاشته شد و نفرات برتر هدایای نفیسی دریافت کردند.

علما از بازدید و سرکشی به خانواده های معظم شهدا و همچنین برخی خانواده های کم بضاعت این روستا توسط جهادگران بسیجی خبر داد و افزود: این افراد با همراهی پیشکسوتان روستا و مسئولان مربوطه به همراه هدایایی که توسط فعالان رسانه و نیکوکاران تهیه شده به دیدار خانواده های محروم این روستا رفته و به دلجویی از آنان  پرداختند.

وی  با اشاره به نصب  گلدسته های امامزاده روستای سربالا  در طی این اردو افزود: تیم فنی و مهندسی طی مراسمی با حضور مردم و مسئولان محلی منطقه گلدسته های امامزاده روستای سر بالا را نصب کردند.

رئیس شورای روستای سر بالا با اشاره به اینکه سر بالا یکی از بزرگترین روستاهای بخش جلگه رخ است که در 50 کیلومتری تربت حیدریه  واقع شده و 2 هزار نفر جمعیت دارد افزود: پیشه مردم این روستا کشاورزی است که به علت خشکسالی کشاورزان را با مشکلات معیشتی مواجه کرده است.

محمد رضا عباس آبادی افزود: در این منطقه سه حلقه چاه وجود دارد که 45 سال پیش با اجازه جهاد کشاورزی مورد بهره برداری قرار گرفته و در حال حاضر به خاطر نداشتن پروانه اجازه بهره برداری از آن را به کشاورزان نمی دهند و این باعث می شود تا روند مهاجرت از این روستا به سوی شهر  که چند سالی متوقف شده و حتی روند معکوس نیز داشته دوباره آغاز شود.

وی از اهدای زمین 30 هزار متر مربعی توسط مردم برای ساخت سالن ورزرشی در این روستا اشاره کرد و افزود: مدتی پیش دکتر روضی معاون رئیس جمهور  در مناطق محروم از این روستا بازدید کردند و قول دادند که اگر مردم با اهدای زمین در این طرح مشارکت کنند دولت هم در  ساخت و ساز این سالن ورزشی به آنها کمک می کند که البته با وجود عملی شدن سهم مشارکت مردم خبری از آورده دولت در این میان نیست.

عباس آبادی با اشاره به اینکه 4 مدرسه در مقطع ابتدایی و متوسطه اول در این روستا ساخته شده است افزود: در حال حاضر از جمعیت دو هزار نفری این روستا 400 نفر دانش اموز هستند که متاسفانه برای طی مدارج تحصیلی در مقطع دبیرستان باید مسافت 20 کیلومتری را تا روستای بعدی طی کنند.

دهیار روستا زهرا دامغانی نیز با اشاره به اینکه این روستا به خاطر همیاری و مشارکت مردم در فعالیت های عمرانی و بهسازی بافت روستایی به عنوان نمونه و پایلوت در تربت حیدریه شناخته شده است افزود: استاندار خراسان رضوی تاکید کرده بود که تمامی ادارات و دستگا ها با روستاهای پایولت در ارائه خدمات رسانی به آنها همکاری لارم را داشته باشند ولی تاکنون تنها اداره برق و گاز در این مسیر ما را یاری کردند و بقیه از زیر بار مسئولیت خود شانه خالی می کنند.

علی اصغر حسینی عضو شورای اسلامی روستای سر بالا با اشاره به لزوم بازنگری در طرح هادی روستایی که سال 84 از این روستا تهیه شده افزود: از سال 84 ده سال می گذرد و جمعیت این روستا افزایش پیدا کرده و  ساخت و ساز در محدوده فعلی تعیین جوابگوی نیاز ساکنان نیست و از متولیان این امر درخواست داریم برای بازنگری در محدوده این طرح از روستای سر بالا بازدید کنند.

حجت الاسلام سید جواد ژرهون امام جماعت روستا با اشاره به مشارکت  مردم در ساخت مجتمع فرهنگی افزود: این مجتمع در دو طبقه ساخته شده و تاکنون  و با همیاری مردم هفتاد درصد آن انجام شده ولی  از دولت برای پرداخت  30 درصد بقیه خبری نیست.

وی با اشاره به اینکه این روستا 50 روحانی  دارد افزود: این روحانیون که از سطح مبتدی تا سطوح بالاتر حوزه را طی می کنند هر کدام به مدت دو سال در کسوت امام جماعت به مردم این روستا خدمت می کنند و البته مردم نیز با همیاری یکدیگر برای روحانیون مستقر و هجرت خود در روستا دو خانه عالم ساخته اند.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار