کد خبر: 741516
تاریخ انتشار: ۲۹ شهريور ۱۳۹۴ - ۲۰:۱۲
سهراب مسابقات جهاني و المپيك را از دست مي‌دهد!
ديروز رئيس فدراسيون وزنه‌برداري و سرمربي تيم ملي وزنه‌برداري طي نشستي پاسخگوي سؤالات خبرنگاران بودند.
وحید صابری
ديروز رئيس فدراسيون وزنه‌برداري و سرمربي تيم ملي وزنه‌برداري طي نشستي پاسخگوي سؤالات خبرنگاران بودند. در اين نشست علي مرادي و توكلي به موارد زيادي از جمله مسئله قابل تأمل بازنشستگي سهراب مرادي، و‌ز‌نه‌بر‌د‌ار‌ دسته 94 كيلوگرم ايران اشاره كردند.
علي مرادي با اشاره به اينكه شايد سهراب مرادي نتواند در المپيك براي كشورمان وزنه بزند، گفت: «اميدوار بوديم كه با حضور سهراب مرادي تيم متفاوتي در قهرماني جهان داشته باشيم. مي‌خواستيم سهراب مرادي را به عنوان نفر هشتم به مسابقات قهرماني آسيايي اعزام كنيم اما فدراسيون جهاني به ما اطلاع داد كه او نمي‌تواند در اين ر‌قا‌بت‌ها شركت كند؛ چراكه فدراسيون قبلي اعلام كرده بود كه مرادي بازنشسته شده است. وقتي من به فدراسيون آمدم، كسي به من نگفت كه اين اتفاق رخ داده و چه ظلمي در حق اين و‌ز‌نه‌بر‌د‌ار‌ شده است؛ اين در حالي است كه وقتي از خود مرادي در اين مورد سؤال كردم او گفت كه روحش از اين ماجرا خبر ندارد و نمي‌داند كه دليل اين كار چيست؟ نمي‌دانم فدراسيون قبلي اين تبعات را مي‌پذيرد يا خير. در حال حاضر قوانين تغيير كرده و يك وزنه‌بردار بايد حداقل در تورنمنت شركت كرده باشد و با توجه به فرصت كم مرادي شايد او در المپيك همراه تيم نباشد و اين ضربه جبران‌ناپذيري به ما خواهد زد. در واقع مسئولان قبلي در حق اين و‌ز‌نه‌بر‌د‌ار‌ ظلم كرده‌اند. فدراسيون قبلي بايد پاسخگوي افكار عمومي و آرمان‌هاي ملت باشد كه چرا اين كار را انجام داده‌اند. ما در حال انجام رايزني هستيم تا اين قضيه را حل كنيم اما تا اين لحظه نتيجه‌اي نگرفته‌ايم و من با او صحبت كرده‌ و موضوع را به سهراب مرادي اطلاع داده‌ام. احتمال اينكه المپيك هم از دست برود زياد است؛ چراكه هيئت رئيسه فدراسيون جهاني نسبت به انجام مقررات بين‌المللي بسيار جدي است.»
  
توكلي: وزنه‌برداري ايران پتانسيل قهرماني در جهان را دارد
سرمربي تيم ملي وزنه‌برداري بزرگسالان درباره نتايج ضعيف برخي از وزنه‌برداران در مسابقات آسيايي گفت: «ما دو هدف را در مسابقات آسيايي دنبال مي‌كرديم، تعدادي وزنه‌بردار جوان را به منظور پشتوانه‌سازي و براي اهداف بلندمدت به تيم تزريق كرديم و از طرفي در نظر داشتيم چند وزنه‌بردار باتجربه‌ خود را ارزيابي كنيم تا ببينيم آيا استحقاق حضور در مسابقات جهاني را دارند اما متأسفانه برخي از اين جوانان در مسابقات آسيايي عملكرد خوبي نداشتند از طرفي ديگر براي جايگزيني زماني نداشتيم و اسامي تيم ارسال شده بود و مجبور بوديم از وزنه‌برداران جواني كه ركورد خوبي نداشتند، استفاده كنيم. البته ميري و هاشمي كه خود را به عنوان چهره مسابقات معرفي كردند،  عملكرد خوبي داشتند. براي ما مشخص شد كه چه نفراتي را بايد نگه داريم و با چه نفراتي بايد خداحافظي كنيم. براي مسابقات جهاني هم بايد بگويم كه اين پتانسيل در وزنه‌برداري ايران وجود دارد كه قهرمان جهان شود هرچند كه شايد خيلي از مربيان مطرح كردن اين موضوع را عاقلانه ندانند اما به نظر من دور از دسترس نيست؛ بايد دغدغه تمام وزنه‌برداران را برطرف كنيم تا تنها دغدغه آنها تمرين كردن باشد كه خوشبختانه در اين مدت اين موضوع مرتفع شده است. نمي‌دانم تا چه زماني در اين سمت خواهم بود اما تا روزي كه هستم بهترين كار را براي وزنه‌برداري انجام خواهم داد.»
  
رستمي: تجربه‌ام از قبل بيشتر شده است
كيانوش رستمي در خصوص ميزان آمادگي‌اش براي حضور در مسابقات جهاني گفت: «با توجه به تجربياتي كه در اين سال‌ها كسب كردم هر سال نسبت به سال قبل نتيجه بهتري گرفتم. در سال 2011 كه بعد از آن در المپيك شركت كردم، متأسفانه به دليل بي‌تجربگي و ذهنيتي كه براي من مبني بر اينكه گرفتن مدال در المپيك خيلي سخت و دور از دسترس است، ايجاد كرده بودند، به راحتي مدال طلا را از دست دادم. بعد از المپيك و با توجه به اتفاقاتي كه رخ داد حدود يكسال و نيم از ميادين دور بودم اما در جهاني قزاقستان عملكرد خوبي داشتم و وزنه‌هايي را ثبت كردم كه خودم هم فكرش را نمي‌كردم. در فاصله باقيمانده تا المپيك و مسابقات جهاني بايد تلاش كنم تا با بهبود ركوردهايم مدال برنز المپيك لندن را خوش‌رنگ‌تر كنم.»
  
مرادي: روحم از بازنشسته شدن خبر نداشت
سهراب مرادي نيز درباره شرايطش و موضوع نامه‌اي كه فدراسيون قبلي براي بازنشسته شدن او به فدراسيون جهاني ارسال كرده بود، گفت: «بعد از دو سال محروميت تمرينات خودم را آغاز كردم و دوباره به اردوي تيم ملي دعوت شدم، هرچند كه در اين دو سال هم از آمادگي دور نبودم اما شرايطم به قدري خوب بود كه خيلي سريع به ركوردهاي خوبي رسيدم. اگر از اين موضوع اطلاع داشتم هرگز دست به وزنه نمي‌زدم و تمرين نمي‌كردم. روحم هم از بازنشسته‌ شدن خبر نداشت و اميدوارم با پيگيري‌هاي فدراسيون به مسابقات جهاني برسم.»
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار