کد خبر: 741467
تاریخ انتشار: ۲۹ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۴:۱۸
مجموعه انیمیشن «پیمان و گیمبیل‌ها» به کارگردانی «جمال رحمتی» مراحل پایانی تولید خود را در مرکز صبا می گذراند.


خبرگزاری فارس: «پیمان و گیمبیل ها» به مرکز صبا آمدند+ تصاویر

مجموعه «پیمان و گیمبیل ها» در 13 قسمت 10 دقیقه ای به تهیه کنندگی بهزاد خداپرستی و کارگردانی جمال رحمتی و براساس فیلمنامه ای از بهزاد خداپرستی مراحل پایانی تولید خود را می گذراند.

رحمتی درباره این مجموعه انیمیشن گفت: داستان این مجموعه به این شکل است که پیمان پسری 10-11 ساله است که هنگام بازی در حیاط از لای پیچک های حیاط وارد دنیای شگفت انگیز گیمبیل ها می شود. گیمبیل ها موجوداتی هستند با دست ها و پاهای پرمو و بدنی گرد که زباله های تجدید پذیر را می جوند و به کمپوست تبدیل می کنند.

وی افزود: دنیای گیمبیل ها کاملا با دنیای ما متفاوت است. در سرزمین آنها هویج، شلغم و سیب زمینی درخت هستند و پیاز روی بوته های بزرگ رشد می کند. آسمان سرزمین آنها صورتی است و سنگ های درخشان آن را روشن می کنند. گیمبیل ها دشمنانی دارند به نام حلبی که از زباله های تجدیدناپذیر مانند پلاستیک و نیز قوطی حلبی درست شده اند. حلبی ها رییسی دارند به نام کل کلن که می خواهد همه جهان را تحت سیطره خود بگیرد.

وی ادامه داد: برای اینکار آنها قصد دارند با ایجاد دود و زباله همه موجودات را از بین ببرند یا برده خود کنند. وقتی که پیمان وارد دنیای گیمبیل ها می شود کیف مدرسه اش به دست حلبی ها می افتد و او تا وقتی که کیف را پس نگیرد نمی تواند به دنیای خود برگردد. به همین دلیل او به همراه یک بچه گیمبیل به نام پیم و پدربزرگ پیم راهی سفر به شهر حلبی ها می شود تا کیف را پس بگیرد. طی این سفر آنها با مشکلات و خطرات زیادی از سوی حلبی ها روبه رو می شوند تا وقتی که به شهر حلبی ها می رسند و...

وی درباره نگارش فیلمنامه این مجموعه انیمیشن نیز اظهارداشت: نگارش این فیلمنامه دی ماه سال گذشته آغاز شد و چهار ماه به طول انجامید. بهزاد خداپرستی نویسنده این مجموعه علاوه بر متن برنامه های غیر انیمیشنی، پیش از این نگارش مجموعه پویانمایی دیگر به نام های «گل خورک و اسب پارچه ای»، «هرمز و دلاوران کشتی خورشید» و «هرمز و افسانه های گمشده» را در کارنامه دارد. وی همچنین تهیه کنندگی دو مجموعه انیمیشن و کارگردانی یک مجموعه انیمیشن را نیز انجام داده است.

این کارگردان همچنین درباره تعامل با نویسنده کار نیز عنوان داشت: اگرچه فیلمنامه خوب پایه تولید یک مجموعه یا فیلم خوب است اما معتقدم که یک کارگردان خوب می تواند نکات مفید دیگری به کار اضافه کند. این واقعیت است که فیلمنامه نویس هرقدر هم که پرتوان باشد ممکن است نکاتی از دستش در برود.

وی در پایان گفت: همچنین تخیل هر شخص محدودیت های خودش را دارد و اگر تعامل مناسبی میان کارگردان و فیلمنامه نویس وجود داشته باشد می تواند کاستی های احتمالی فیلمنامه را برطرف سازد یا اینکه نکته های مفید فراوانی به فیلمنامه بیافزاید.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار