کد خبر: 741291
تاریخ انتشار: ۲۹ شهريور ۱۳۹۴ - ۰۹:۱۱
سيلاب 11 استان كشور را تهديد مي‌كند
بارش باران و جاري شدن سيلاب كه روز جمعه در چند نقطه از كشور اتفاق افتاد، 12 قرباني گرفت. پنج نفر از قربانيان حادثه در شهرستان پاكدشت و چهار نفر هم در استان هرمزگان اعضاي يك خانواده بودند.
بارش باران و جاري شدن سيلاب كه روز جمعه در چند نقطه از كشور اتفاق افتاد، 12 قرباني گرفت. پنج نفر از قربانيان حادثه در شهرستان پاكدشت و چهار نفر هم در استان هرمزگان اعضاي يك خانواده بودند.
اسماعيل نجار، رئيس سازمان مديريت بحران كشور با تأييد اين آمار گفت: با توجه به هشدارهاي سازمان هواشناسي درباره بارندگي و وقوع سيل، دستگاه‌هاي امدادي و خدماتي در آماده باش كامل هستند. وي با بيان اينكه 11 استان كشور را خطر سيلاب تهديد ‌مي‌كند، گفت: بايد با اقدامات لازم نسبت به پيشگيري از خسارات و تلفات حوادث اقدام كرد.   فرهاد بشيري، نماينده مردم پاكدشت در مجلس هم گفت در جريان سيل در استان تهران هيچ كسي مفقود نشده است.  ناصر چرخساز، رئيس سازمان امداد و نجات جمعيت هلال احمر هم در شرح قربانيان حادثه گفت: از اين تعداد پنج نفر در روستاي توچال پاكدشت، يك نفر در ري،  چهار نفر در بندرعباس، يك نفر در بجنورد و يك نفر در آذرشهر آذربايجان شرقي جان خود را از دست دادند.      

  وقوع 80 حادثه در بارش‌هاي شديد پايتخت
سخنگوي سازمان آتش‌نشاني و خدمات ايمني شهرداري تهران از بروز 80 حادثه ناشي از بارش شديد باران در سطح شهر تهران خبر داد. سيدجلال ملكي گفت: در مجموع 80 مورد حادثه در سطح پايتخت به مأموران آتش‌نشاني اعلام شد كه آب‌گرفتگي ساختمان‌ها و پاركينگ‌ها، گرفتار شدن خودروها در معابر و طغيان رودها بيشترين حوادث بودند. وي ادامه داد يكي از بيشترين حوادث مربوط به سرريز شدن آب به داخل پاركينگ‌هاي رمپ‌دار در زيرزمين‌ها بود كه آتش‌نشانان با استفاده از پمپ‌هاي تخليه آب اقدام به تخليه آب و نجات افراد محبوس كردند. وي همچنين به امدادرساني به 80 خودروي گرفتار در گل و لاي در جاده امام رضا اشاره كرد و گفت: آتش‌نشانان با حضور در جاده خاوران مقابل ورودي قيام‌دشت با طغيان رودخانه و ورود آب و گل و لاي به سطح جاده روبه‌رو شدند به طوري كه جاده مسدود شده و مسير زيادي را حجم زيادي از آب در بر گرفته بود.
ملكي با بيان اينكه حجم آب به حدي بود كه تعداد زيادي از خودروها تا نيمه در زير گل و لاي بوده و ارتفاع آب تا كمر يك فرد بالغ نيز مي‌رسيد، گفت: عوامل آتش‌نشاني با خودروهاي مخصوص اين افراد را نجات دادند و به محلي امن منتقل كردند.  كانون حادثه اما شهرستان پاكدشت بود كه در مناطقي مثل روستاي توچال و شهرك انقلاب خسارات زيادي را برجاي گذاشت. فرشاد اسكندري، سرپرست مديريت راه‌هاي استان تهران گفت: تردد خودروها در مسير پاكدشت، جاده امام رضا(ع) به تهران به كندي انجام مي‌شد و ترافيك سنگين در اين جاده حاكم شده بود.  غلام‌رضا گنج‌آبادي، رئيس جمعيت هلال احمر استان تهران آخرين آمار كشته‌شدگان سيل پاكدشت را شش نفر اعلام كرد كه پنج نفر از آنها اعضاي يك خانواده هستند. وي ادامه داد سه نفر هم در جريان سيل ورامين مصدوم شده بودند كه در بيمارستان زعيم بستري هستند.

   گشوده شدن جاده امام رضا(ع)
هادي تمهيدي، معاون سياسي انتظامي فرماندار پاكدشت توضيح داد كه همزمان با جاري شدن سيلاب، آب وارد خانه‌هاي تعدادي از مردم شد. سرهنگ سلمان آدينه وند، فرمانده انتظامي شهرستان پاكدشت هم توضيح داد كه آبگرفتگي محور امام رضا(ع) پاكدشت كه باعث مسدود شدن مسير شده بود از صبح ديروز مرتفع شد.

  بازگشت مرگبار از عروسي
از استان هرمزگان هم خبر رسيد كه اجساد چهار نفر كه در جريان طغيان رودخانه فيني در آبنماي روستاي رودبار غرق شده بودند، از آب خارج شد. عليرضا نصري فرماندار بندر خمير استان هرمزگان گفت: پنج نفر از اعضاي يك خانواده بامداد جمعه پس از پايان مراسم عروسي به بستر رودخانه رفته بودند كه در تاريكي شب با سيلاب مواجه شدند و سرعت آب رودخانه به آنان مهلت نداد و چهار نفر از آنان را غرق كرد. وي ادامه داد: اين چهار نفر به نام‌هاي نسرين رودباري 42ساله، پارسا رودباري سه ساله، نفيسه فروزنده 22ساله و فرنوش رودباري شش ساله در اين رودخانه غرق شدند. نفر پنجم خانواده كه نوجوان 12ساله‌اي به‌نام يوسف بود با وجود گرفتار شدن در آب جان خود را نجات داد و سالم است.

  هواشناسي هشدار داده بود
ناصر چرخساز، رئيس سازمان امداد و نجات جمعيت هلال‌احمر اعلام كرد كه 10 قرباني سيلاب در دو استان تهران و هرمزگان در حاشيه رودخانه‌ها گرفتار سيلاب شدند. وي با تأكيد بر تداوم عمليات امداد و نجات در مناطق سيل‌زده گفت: سازمان هواشناسي درباره بارش‌ها هشدار داده بود و مردم بايد بيشتر توجه مي‌كردند.

   41 شهر و روستا يك‌شبه آسيب ديدند
وي ادامه داد: استان‌هاي آذربايجان شرقي، خراسان شمالي، اصفهان، چهار‌محال و بختياري، زنجان، سمنان، گلستان، هرمزگان، مازندران، البرز و تهران تحت تأثير بارش‌هاي چند روز اخير دچار آب‌گرفتگي و سيل شده بودند كه تحت پوشش امدادرساني قرار گرفتند و برخي افراد در مسير مانده بودند كه اسكان اضطراري شدند. چرخساز توضيح داد كه ۴۱ شهر و روستا در جريان سيل دچار آسيب شدند و ۹۷ تيم عملياني متشكل از ۳۵۸ نفر نيروي عملياتي به امدادرساني در اين مناطق مشغول بودند.
 
 خسارت در شهرهاي شمالي
علي‌اصغر احمدي، مدير كل مديريت بحران مازندران هم گفت: بارندگي در شش شهرستان استان سبب بروز خسارت‌هايي شده است. وي توضيح داد: شهرستان‌هاي ساري، بابل، سوادكوه و سوادكوه شمالي، آمل و نور در جريان سيل دچار خسارت زيادي شدند. يحيي عسگري‌پور، بخشدار امامزاده عبدالله هم از تخريب پل ورودي منطقه گردشگري روستاي سنگ دركا وگرفتار شدن گردشگران با حدود 40 دستگاه خودرو در پشت پل خبر داد. وي ادامه داد: بارش شديد باران در شهرستان آمل باعث طغيان رودخانه محلي آلش رود و انباشت ناشي از طغيان آب باعث تخريب بخشي از پل و حاشيه آن شد. وي افزود: به علت حجم خروجي آب رودخانه آلش‌رود، روند بازسازي جاده جايگزين سخت‌تر شده اما روند اجراي كار ادامه دارد.
علي‌اصغر احمدي، مدير كل مديريت بحران استانداري مازندران گفت: يكي از روستاهاي شهرستان نور مازندران همچنان در محاصره سيلاب است. وي ادامه داد: سيل بيشترين آسيب را به روستاي مرزن ده بخش چمستان واقع در حريم رودخانه جاري در اين منطقه وارد كرده به نحوي كه طبق بازديدهاي صورت گرفته گل و لاي ناشي از اين بلاي طبيعي، گستره زيادي از معابر و حتي واحدهاي مسكوني را در برگرفته است.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار