کد خبر: 740901
تاریخ انتشار: ۲۷ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۹:۴۳
بسكتبال با بدرقه وزير ورزش راهي قهرماني آسيا شد
مراسم بدرقه تيم ملي بسكتبال اعزامي به مسابقات قهرماني آسيا با حضور وزير ورزش برگزار شد. در اين مراسم محمود مشحون و دريك بائرمن گزارشي از روند آمادگي تيم ملي ارائه كردند و دكتر گودرزي نيز ابراز اميدواري كرد بسكتبال سهميه المپيك ريو را به دست بياورد...
شيوا نوروزي
مراسم بدرقه تيم ملي بسكتبال اعزامي به مسابقات قهرماني آسيا با حضور وزير ورزش برگزار شد. در اين مراسم محمود مشحون و دريك بائرمن گزارشي از روند آمادگي تيم ملي ارائه كردند و دكتر گودرزي نيز ابراز اميدواري كرد بسكتبال سهميه المپيك ريو را به دست بياورد. ملي‌پوشان بسكتبال نيز با امضاي پيراهن تيم ملي و اهداي آن به وزير ورزش از او تشكر كردند.
رقابت‌هاي بسكتبال قهرماني قاره كهن از روز اول مهرماه آغاز مي‌شود و تيم ملي ايران در نخستين ديدار به مصاف ژاپن مي‌رود. آسمانخراش‌هاي كشورمان امشب عازم چين، محل برگزاري رقابت‌ها مي‌شوند.
  
بائرمن، جدي مثل هميشه
سرمربي آلماني تيم ملي مثل هميشه سر وقت به سالن آزادي آمد با اين تفاوت كه به خاطر حضور وزير اجازه داد، آخرين تمرين با تأخير آغاز شود. دريك بائرمن در جمع خبرنگاران حاضر شد و از موفقيت تيم ملي سخن گفت: «شرايط خيلي خوبي در تيم ‌ملي حاكم شده است. بايد بگويم كه انتخاب 12 نفر نهايي تيم ملي كار بسيار سختي بود. ما كارمان را با 26 نفر آغاز كرديم كه همه آنها خوب بودند و تلاش كردند. به‌ هر‌ حال 12 نفر نهايي كساني بودند كه شانس قهرماني ايران را زيادتر مي‌كرد‌ند. ما بهترين‌ها را مي‌خواستيم تا بتوانيم به مقام قهرماني آسيا دست پيدا كنيم. همه چيز خوب است و ما با قدرت مسيرمان را پيش مي‌بريم. واقعاً يك تيم هستيم و من به بازيكنانم ايمان دارم و خوشبين هستم كه مي‌توانند موفق شوند.»
  
استفاده اشتباه از بازيكنان خارجي
بائرمن در ادامه صحبت‌هايش از قانون استفاده از بازيكناني كه تبعه ساير كشورها هستند، انتقاد كرد: «قانون به آنها اجازه داده تا از بازيكنان تبعه شده استفاده كنند. به نظر من قانون اشتباهي است. كسي كه براي يك كشور به ميدان مي‌رود بايد در آنجا متولد و بزرگ شده و پاسپورت آن كشور را داشته باشد. با اين حال فيليپين از اين قانون استفاده كرده است، اما ما نبايد به دنبال توجيه و بهانه‌اي باشيم بايد با قدرت آماده شويم تا بتوانيم در برابر هر حريفي با قدرت به ميدان برويم. فيليپين تنها يك بازيكن ندارد، بلكه سه بازيكن امريكايي - فيليپيني دارد كه از آنها استفاده مي‌كند. با اين حال من در مورد تيمم صحبت مي‌كنم و براي آماده شدن آن كار مي‌كنم. ما بايد تلاش كنيم تا در برابر هر شرايطي نتيجه‌ لازم را بگيريم. اينكه فيليپين بازيكن تبعه شده دارد نبايد در كار ما تأثير بگذارد.»
  
بايد بجنگيم
سرمربي تيم ملي در حالي از اعتماد به نفس بالاي شاگردانش صحبت كرد كه اميد زيادي به قهرماني ايران در قهرماني آسيا و راهيابي به المپيك 2016 دارد: «اعتماد به نفس خوبي در تيمم مي‌بينم و مي‌دانم كه اين بازيكنان شانس اول قهرماني هستند، اما بايد بدانيم كه راه بسيار دشواري را پيش‌رو داريم و بايد خيلي خوب بجنگيم و خوب مبارزه كنيم.»
  
فرهنگ بالاي بسكتبال ايران
محمود گودرزي وحدت و همدلي را رمز پيروزي و قهرماني در آسيا خواند. گودرزي از ملي‌پوشان بسكتبال خواست تا فرهنگ ايراني را به نمايش بگذارند: «وحدت، همدلي و يكپارچگي خوبي در بين ملي‌پوشان مي‌بينم. اين وحدت و يكپارچگي اتفاق خوب و شروع مناسبي براي موفقيت است. موفقيت يك بخشش پيروزي و قهرماني است و بخش ديگري از آن نمايش قدرت و فرهنگ بالاي ورزش ايران است. بسكتبال از نظر فرهنگي خوب بوده و از گذشته اين چنين بوده است. به‌ هر‌ حال اين رشته، يك رشته دانشگاهي است و افرادي كه در آن حضور دارند از تحصيلات عاليه برخوردار بودند و وضعيت رفتاري، شخصيتي و فرهنگي آنها بالاست.  وزير ورزش همچنين به برتري بسكتبال كشورمان نسبت به رقباي آسيايي اشاره كرد: «بسكتبال اكنون پوست‌اندازي كرده و اگر ما متوجه باشيم مي‌توانيم به بهترين شكل از آن استفاده كنيم. من در باز‌ي‌هاي آ‌سيا‌يي چند بازي تيم ملي بسكتبال را ديدم و مي‌دانم كه تفاوت زيادي با حريفان آسيايي داريم و از آنها بالاتر هستيم. مي‌دانم كه مي‌توانيم در اين دوره توفيقات قبلي را تكرار كنيم و در المپيك حاضر شويم.»
  
غفلت كنيم، جام از دست مي‌رود
صمد نيكخواه‌بهرامي نيز اميدوار است يك بار ديگر جام قهرماني قاره كهن را بالاي سر ببرد. كاپيتان تيم ملي بسكتبال در اين باره اظهار داشت: «بازيكنان بسكتبال هميشه با اراده و همدل در يك مسير گام برداشته‌اند؛ براي اين رقابت‌ها اما همدل‌تر و هم‌صداتر از هميشه به فكر قهرماني هستيم و براي اين موضوع انگيزه بالايي داريم؛ اميد زيادي داريم خدا كمكمان كند و با قهرماني به ايران برگرديم. ايران در مسابقات مهمي كه پيش‌رو دارد، هيچ تيمي را دست‌كم نمي‌گيرد، چون مي‌خواهيم با جام قهرماني به ايران برگرديم و اگر اندكي غفلت كنيم، اين جام را از دست مي‌دهيم.»
  
انگيزه زيادي داريم
بهترين بازيكن پست پنج بسكتبال آسيا همچون گذشته براي كمك به تيم ملي مصمم است. حامد حدادي كه صحبت در خصوص تيم ملي را به بعد از قهرماني آسيا موكول كرد در گفت‌و‌گويي كوتاه با خبرنگاران از انگيزه تيمي براي جبران نايب‌قهرماني بازي‌هاي آسيايي گفت: «اسكلت اصلي تيم ملي نسبت به ادوار گذشته حفظ شده است، اما براي اين دوره از مسابقات نسبت به گذشته تفاوت‌هايي داريم و آن اينكه همه بازيكنان از انگيزه خيلي بالايي براي رويارويي با حريفانشان برخوردار هستند.»
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار