کد خبر: 739754
تاریخ انتشار: ۲۲ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۹:۵۹
پايان رقابت‌هاي كشتي آزاد جهاني لاس‌وگاس با 2نقره و 2برنز
نايب قهرماني تكرار شد و تيم ملي كشتي آزاد ايران در پايان رقابت‌هاي قهرماني جهان در لاس وگاس با كسب دو مدال نقره حسن رحيمي و حسن يزداني و دو برنز سيداحمد محمدي و عليرضا كريمي و دو عنوان پنجمي عليرضا قاسمي و عباس طحان، باز هم عنوان نايب‌قهرماني را از آن خود كرد.
وحید صابری
نايب قهرماني تكرار شد و تيم ملي كشتي آزاد ايران در پايان رقابت‌هاي قهرماني جهان در لاس وگاس با كسب دو مدال نقره حسن رحيمي و حسن يزداني و دو برنز سيداحمد محمدي و عليرضا كريمي و دو عنوان پنجمي عليرضا قاسمي و عباس طحان، باز هم عنوان نايب‌قهرماني را از آن خود كرد.
تيم ملي كشتي آزاد كشورمان در شرايطي بر سكوي دوم جهان ايستاد كه مثل دوره قبل باز هم در حسرت كسب طلا ماند. هرچند تيم ملي در اين دوره از رقابت‌ها با تركيبي جوان راهي مسابقات شده بود اما قطعاً اين موضوع نمي‌تواند بهانه خوبي براي كسب نتايج ضعيف باشد؛ چراكه برخي از كشتي‌گيران باتجربه ما در اين مسابقات حتي نتوانستند سهميه المپيك را كسب كنند.
آيا كشتي مي‌تواند مثل المپيك لندن بدرخشد؟ بايد منتظر ماند و ديد كه رسول خادم در مقام رياست فدراسيون و سرمربي چه جوابي براي نتايج ضعيف فرنگي‌كاران و آزادكاران در مسابقات لاس‌وگاس دارد؟
اين در حالي است كه روسيه با دو طلا، يك نقره و چهار برنز عنوان قهرماني خود را تكرار كرد. گرجستان هم در رده سوم قرار گرفت.
شنبه شب و صبح ديروز در آخرين وزن‌ها از رقابت‌هاي جهاني لاس‌وگاس چهار نماينده آزاد كار كشورمان روي تشك رفتند كه در وزن ۵۷ كيلوگرم حسن رحيمي يكي از باتجربه‌ترين ملي‌پوشان تيم ايران با غلبه بر كشتي‌گيران ونزوئلا، بلاروس، امريكا، كره‌شمالي و روسيه به فينال رسيد. رحيمي كه تا فينال عملكرد فوق‌العاده را به نمايش گذاشته بود در فينال برابر خنچيگياشويلي گرجستاني در حالي كه با نتيجه ۴ بر ۳ از حريف پيش بود، در ثانيه‌هاي پاياني ۴ بر ۵ مغلوب حريف شد تا حسرت مدال طلا براي كشتي ما همچنان بماند.
رحيمي به قدري از باخت در فينال ناراحت بود كه نتوانست هنگام توزيع مدال جلوي گريه‌هايش را بگيرد.
ديگر نماينده كشورمان در وزن ۷۰ كيلوگرم كه مي‌توانست مرد طلايي كشتي ما لقب بگيرد، حسن يزداني بود. او كه تا فينال كشتي‌هاي بسيار خوبي را به نمايش گذاشته بود و حريفان را ضربه فني مي‌كرد، در فينال مقابل ماگموداف از روسيه شكست خورد و به مدال نقره بسنده كرد.
عليرضا قاسمي در وزن ۷۴ كيلوگرم كه نخستين تجربه حضورش را در رقابت‌هاي جهاني تجربه مي‌كرد به ترتيب از سد حريفاني از ايتاليا، مولداوي و گرجستان گذشت اما در مقابل جردن باروز امريكايي حرفي براي گفتن نداشت و باخت. با فيناليست شدن باروز، قاسمي شانس مجدد براي مدال برنز را به دست آورد و پس از برد برابر حريفي از لهستان به ديدار رده‌بندي رسيد اما در اين مرحله با شكست برابر كشتي‌گير روس از رسيدن به مدال برنز بازماند و تنها سهميه المپيك را كسب كرد.
در سنگين‌وزن، پرويز هادي در دور سوم مقابل بلال ماخوف روس شكست خورد و با توجه به شكست اين كشتي‌گير در ادامه مسابقات از رسيدن به ديدار رده‌بندي ناكام ماند.
 
يزداني: حيف شد، براي طلا آمده بودم
حسن يزداني آزادكار وزن 70 كيلوگرم كشورمان در خصوص كسب مدال نقره جهان گفت: «سطح مسابقات امسال بالا بود. البته اين اولين تجربه من به حساب مي‌آمد، اما خيلي كشتي‌هاي سنگيني را پشت سر گذاشتم. نمي‌دانم در فينال چه اتفاقي رخ داد. در كشتي آخر اصلاً نتوانستم كاري را انجام دهم و خيلي حيف شد كه مدال طلا را با نقره عوض كردم. حريفم اصلاً قوي‌تر از من نبود و فرصت‌هاي زيادي داشتم كه آنها را از دست دادم و اكنون تنها حسرت مي‌خورم كه به راحتي اين فرصت‌ها از بين رفت.»
 
رحيمي: چند ثانيه با طلا فاصله داشتم
حسن رحيمي، دارنده مدال نقره با اشاره به اينكه در اين مسابقات با فشار زيادي به فينال رسيدم، گفت: «سطح مسابقات امسال بسيار سنگين‌تر از سال‌هاي قبل بود و من كشتي‌هاي بسيار سختي را پشت سر گذاشتم. خيلي ناراحتم كه در فينال يك لحظه غفلت كردم. قسمت اين بود كه طلا نگيرم. البته كشتي‌گير گرجستاني كشتي‌گير بدي نيست، اما گروه من خيلي سنگين بود و با فشار زيادي به فينال رسيدم. من تنها چند ثانيه با مدال طلا فاصله داشتم، ولي اشتباه كردم و خدا را شكر مي‌كنم كه اين اشتباه من مشخص شد و در المپيك آسيب نخواهم ديد.»
 
عملكرد كشتي ايران در لاس‌وگاس
تيم‌هاي ملي كشتي فرنگي و آزاد ايران از 12سهميه المپيك توزيع شده در ر‌قا‌بت‌هاي جهاني لاس‌وگاس هشت سهميه به دست آوردند. تيم ‌ملي كشتي آزاد دو مدال نقره و دو مدال برنز كسب كرد و تيم ‌ملي كشتي فرنگي با يك مدال نقره و دو برنز در مكاني بهتر از چهارم قرار نگرفت. تيم ملي كشتي آزاد ايران از شش سهميه ممكن براي حضور در بازي‌هاي المپيك صاحب پنج سهميه شد. تيم ‌ملي كشتي فرنگي هم سه سهميه المپيك را به دست آورد. در كشتي فرنگي ايران در اوزان 75، 85 و 98 كيلوگرم سهميه گرفته است و در كشتي آزاد به جز وزن 125 كيلوگرم ملي‌پوشان ساير اوزان سهميه المپيك را به دست آوردند. وزن‌هاي ۶۱ و ۷۰ كيلو هم جزو اوزان سهميه المپيك به حساب نمي‌آيند.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار