کد خبر: 739623
تاریخ انتشار: ۲۲ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۱:۰۷
معاون سیاسی اجتماعی استانداری خوزستان:
معاون سیاسی اجتماعی استانداری خوزستان از برگزاری مراسم تجلیل از مسئولان ستادهای پشتیبانی هشت سال دفاع مقدس در دستگاه‌های اجرایی در مهرماه سال جاری خبر داد.

 فرج‌الله خبیر در نشست خبری اظهار کرد: سال گذشته نکوداشت نمایندگان شهید و فقید استان خوزستان و همچنین مراسم تجلیل از فرمانداران، بخشداران و شهرداران دوران دفاع مقدس، در استان برگزار شد و امسال نیز در بخش دستگاه‌های اجرایی، مراسم تجلیل از مسئولان ستادهای پیشتیبانی جنگ برگزار خواهد شد.

وی ادامه داد: با توجه به این‌که 80 درصد عملیات‌های رزمندگان اسلام و همچنین تهاجم‌های رژیم بعث عراق در استان خوزستان اتفاق افتاد؛ این استان نقش بسیار تعیین کننده‌ای در دفاع مقدس داشته است.

خبیر گفت: عملیات‌های بیت المقدس، فتح المبین، طریق القدس(عملیات شکست حصر آبادان)، والفجر 8، و سایر عملیات‌ها نیز عمدتا در استان خوزستان اجرا شد. همچنین استان خوزستان از لحاظ اهمیت ژئوپلیتکنیک و نیز از لحاظ منابعی که در آن وجود داشت؛ نقش بسیار ارزنده‌ای که در اقتصاد کشور داشته و بدین ترتیب، ستادهای پشتیبانی دستگاه‌های اجرایی خوزستان خدمات بسیار خوبی در دوران دفاع مقدس ارائه کردند. لذا در جهت ترویج فرهنگ قدردانی از خادمان ملت، مراسم تجلیل از این افراد در استان برگزار می‌شود.

معاون سیاسی اجتماعی استانداری خوزستان، افزود: ما وظیفه داریم یاد و خاطره همه این افراد را به گونه‌ای گرامی بداریم چرا که نقش دولت در جنگ انکارپذیر نیست و نقش مهم و تأثیرگذاری در آن دوران داشته است. از طرفی ما در آن دوران درگیر جنگ کلاسیک از سوی خودمان نبوده‌ایم و بنابراین سازماندهی پشت جبهه‌های جنگ از سوی این ستادها گسترده تر و نقش دولت نیز در دفاع مقدس پررنگ تر شد.

خبیر اظهار کرد: تشکیل ستادهای پشتیبانی جنگ در دستگاه‌های اجرایی نشان‌دهنده آن است که دولت وظیفه داشته نقش سازنده ای را در جنگ بر عهده بگیرد و مشاهده کردیم که ستادهای پشتیبانی دستگاه‌های اجرایی، نقشی ضرروی و بسیار تاثیرگذار در این دوران داشته‌اند.

وی در خصوص وظایف ستادهای پشتیبانی دفاع مقدس در دستگاه‌های اجرایی گفت: از جمله این وظایف می‌توان به شناسایی تقاضاهای فرماندهان جنگ و برنامه‌ریزی برای تامین این تقاضاها، تامین انواع ماشین‌آلات، نیروی انسانی، پوشاک و سایر ملزومات رزمندگان، سازماندهی کمک‌های مردمی و ارسال آن به جبهه‌های جنگ، ارائه خدمات بهداشتی و درمانی رزمندگان، آموزش مردم در حوزه‌های مختلف از جمله ساخت پناهگاه و مبارزه با سلاح شیمیایی و میکروبی و رادیواکتیوی (ش.م.ر) ، مقابله با عملیات روانی جنگ، ارائه خدمات فنی و مهندسی جبهه‌های جنگ، و سایر موارد اشاره کرد.

معاون سیاسی اجتماعی استانداری خوزستان گفت: از آنجا که وزیر نفت و وزیر کشاورزی در زمان جنگ در شورای سازندگی حضور داشته‌اند و در پشتیبانی جنگ بسیار تاثیر گذاشته‌اند، در برنامه دعوت برای حضور در این مراسم قرار دارند.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر