کد خبر: 739152
تاریخ انتشار: ۲۰ شهريور ۱۳۹۴ - ۲۰:۱۲
يك نقره، 2 برنز؛ فرنگي در لاس‌وگاس روي پل رفت
پرونده رقابت‌هاي كشتي فرنگي قهرماني جهان كه به ميزباني لاس‌وگاس امريكا برگزار شد، بسته شد و تيم روسيه عنوان قهرماني را از آن خود كرد...
وحيد صابري
پرونده رقابت‌هاي كشتي فرنگي قهرماني جهان كه به ميزباني لاس‌وگاس امريكا برگزار شد، بسته شد و تيم روسيه عنوان قهرماني را از آن خود كرد. تيم‌هاي آذربايجان و اوكراين هم دوم و سوم شدند و ايران، مدافع عنوان قهرماني با نتايج ضعيفي كه كسب كرد به عنواني بهتر از چهارمي نرسيد. چهارشنبه شب به وقت ايران در آخر مسابقات حبيب‌الله اخلاقي در وزن ۸۵ كيلو در ديدار رده‌بندي با نتيجه 5 بر يك از سد كشتي‌گير فنلاندي گذشت و مدال برنز را بر گردن آويخت.
بدين ترتيب در پايان رقابت‌هاي كشتي فرنگي قهرماني جهان تيم ايران كه عنوان قهرماني را يدك مي‌كشيد، سقوطي آزاد داشت و توانست با مدال نقره قاسم رضايي و برنز يوسف قادريان و حبيب‌الله اخلاقي و عنوان پنجمي سعيد عبدولي ضمن كسب سه سهميه، در رده چهارمي جهان قرار بگيرد. به هر حال آنچه مهم است اينكه فرنگي‌كاران با اين افت محسوس و نتايج نااميدكننده‌اي كه كسب كردند، زنگ خطر را براي المپيك برزيل به صدا درآوردند.
در پايان مسابقات جهاني لاس‌وگاس تيم روسيه با يك طلا، 4 برنز و 45 امتياز عنوان قهرماني را از آن خود كرد. آذربايجان با كسب يك مدال طلا، يك نقره، يك برنز و 39 امتياز نايب‌قهرمان شد. اوكراين هم با يك مدال طلا، يك نقره، 2 برنز و 35 امتياز بر سكوي سوم ايستاد. ايران هم با نقره رضايي، برنزهاي قادريان و اخلاقي به همراه پنجمي عبدولي با 31 امتياز به عنواني بهتر از چهارمي نرسيد.
 
برنز جهان روي سينه محمدي
در رقابت‌هاي كشتي آزاد قهرماني جهان كه از پنج‌شنبه شب گذشته به وقت ايران در شهر لاس‌وگاس امريكا آغاز شده است، سيداحمد محمدي، نماينده وزن 65 كيلوگرم با پيروزي در ديدار رده‌بندي به مدال برنز رسيد. محمدي در دور اول با نتيجه 12 بر صفر(با ضربه فني) مقابل داويد هابات از اسلووني به پيروزي دست يافت و راهي دور دوم شد. وي در اين مرحله نيز با نتيجه 6 بر صفر كشتي‌گير كوبايي را شكست داد و به دور بعد رفت. نماينده كشورمان در دور سوم هم با نتيجه 5 بر 4 از سد برنت مت كالف، قهرمان بازي‌هاي پان‌امريكن از امريكا گذشت و راهي يك چهارم نهايي شد. وي در اين مرحله با نتيجه 6 بر يك گئورگ بوكور از روماني را شكست داد و با حضور در نيمه‌نهايي موفق به كسب سهميه المپيك شد، اما در اين مرحله در حالي‌كه با نتيجه 2 بر صفر از فرانك چاميزو، كشتي‌گير كوبايي‌الاصل ايتاليا و نايب‌قهرمان بازي‌هاي اروپايي پيش بود در يك لحظه و روي غافلگيري ضربه شد و شانس حضور در فينال و كسب مدال طلا را از دست داد. محمدي در ديدار رده‌بندي با نتيجه 15 بر 5 با پيروزي مقابل طغرل عسگروف، دارنده مدال طلاي‌ بازي‌هاي اروپايي و قهرمان المپيك لندن از آذربايجان را شكست داد و مدال برنز را بر گردن آويخت.  مراسم قرعه‌كشي اوزان چهار وزن دوم برگزار شد و اوزان ۵۷، ۷۴، ۷۰ و ۱۲۵ كيلوگرم كشورمان حريفان خود را در اين رقابت‌ها شناختند و از امشب از ساعت 21:30 به وقت ايران روي تشك خواهند رفت.
 
احمدي: با طلاي المپيك جبران مي‌كنم
سيداحمد محمدي، آزادكار وزن 65 كيلوگرم تيم ملي با بيان اينكه از كسب مدال برنز جهان راضي نيست، گفت: بر اثر تنها يك اشتباه به راحتي مدال طلا را از دست دادم. امسال سال قبل از المپيك 2016 است، رقابت‌ها از حساسيت بسيار بالايي برخوردار بود و همه بزرگان دنيا در اين وزن عازم اين رقابت‌ها شده بودند. كار من هنوز تمام نشده و مي‌خواهم با تلاش بيشتر و رفع نواقصم مدال طلاي المپيك را كسب كنم. متأسفانه اشتباه كوچكي داشتم كه باعث شد مدال طلا را راحت از دست بدهم اما همين كه دست خالي به ايران باز نمي‌گردم و توانستم ضمن كسب مدال برنز، سهميه المپيك را نيز به دست آورم، خدا را شكر مي‌كنم.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار