کد خبر: 738970
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار: ۱۸ شهريور ۱۳۹۴ - ۲۱:۱۲
در كمال تعجب يك گروه افراطي مذهبي از دل هند در صدد اقدام قضايي عليه «‌اي آر رحمان» آهنگساز هندي فيلم «محمد رسول‌الله(ص)» مجيد مجيدي برآمده است...
الناز خمامي‌زاده
در كمال تعجب يك گروه افراطي مذهبي از دل هند در صدد اقدام قضايي عليه «‌اي آر رحمان» آهنگساز هندي فيلم «محمد رسول‌الله(ص)» مجيد مجيدي برآمده است و براي ممنوعيت پخش اين فيلم مي‌خواهد با رجنات سينگ وزير داخله هند و كنسولگري ايران در اين كشور رايزني كند.
به گزارش «جوان»‌، تاكنون گروه‌هاي افراطي سني از علماي الازهر مصر گرفته تا مفتي‌هاي سعودي عليه فيلم «محمد رسول‌الله(ص)» مجيد مجيدي سخن رانده‌ و خواستار آن شده‌اند كه اين اثر تحسين شده با ممنوعيت جهاني مواجه شود. حالا يك نهاد مذهبي به نام آكادمي «‌رضا»‌ در هند نيز به جمع اين تندروها پيوسته و حتي اعلام كرده كه در صدد انجام اقدامي قضايي عليه «‌اي آر رحمان»، آهنگساز مشهور هندي اين فيلم است. اين نهاد هندي «‌اي آر رحمان» را به جريحه‌دار كردن احساسات مسلمانان و نيز فيلم مجيدي را به استفاده از نام پيامبر در عنوان فيلم متهم كرده است. واكنش‌ها به اين افراط‌گري‌ها از سوي رسانه‌هاي هندي در بسياري از موارد منفي بوده است؛ چنانچه سايت هندي «اسكوپ ووپ»‌ در خصوص اين واكنش نوشته است: «فرهنگ و هنر در هند با مشكل مواجه شده است آن هم به دليل بروز مخالفت‌هايي از سوي گروه‌هاي مذهبي كه البته اين موضوع چيز جديدي نيست. متأسفانه در بسياري از مواقع صبر و تحمل كم در ميان گروه‌هاي مذهبي برنده ميدان مي‌شود و اساس و بناي هنر و فرهنگ را با مشكل مواجه و آنها را مطيع خود مي‌كند و سدي در برابر هنر مي‌گذارد.» اين رسانه هندي از فيلم «محمد رسول‌الله(ص)» به عنوان آخرين فيلم مجيدي ياد كرده و نوشته است: «اين فيلم شاهكار كارگردان بزرگ ايراني و نامزد دريافت جايزه اسكار است كه با عنوان «محمد: پيامبر خدا» زندگي حضرت محمد(ص)‌ را به تصوير مي‌كشد.» در عين حال سايت خبري كچ نيوز هند نيز در گزارشي كه منتشر كرده به نامه تند و تيز اين گروه افراطي عليه فيلم مجيدي اشاره كرده است. آكادمي «رضا» اين نامه را براي رجنات سينگ و نيز وزير ايالت ماهاراشترا هند ارسال كرده است. به نوشته اين سايت، محمدسعيد نوري، دبير بنيانگذار اين سازمان افراطي در يادداشت تند و تيزش به مواردي از دلايل مخالفت نهاد متبوعش عليه فيلم مجيدي اشاره كرده و نوشته است: «نخست اينكه نام پيامبر نبايد در عنوان فيلم استفاده شود. مردم راحت و آزادانه از عنوان فيلم استفاده مي‌كنند، بنابراين وقتي كسي حرف‌هاي منفي درباره اين فيلم بزند، انگار كه به خود حضرت محمد(ص)‌ توهين كرده است. در ثاني عكاسي در اسلام مجاز نيست. ما با اين موضوع مشكل داريم كه بازيگران مختلف نقش حضرت محمد(ص) ‌را در اين فيلم ايفا مي‌كنند.»
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۲
حسين ن
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۲:۰۹ - ۱۳۹۴/۰۶/۲۱
0
1
متاسفانه وهابيت و سلفى گرى با موضع گيرىهاى افراطى که
اغلب ناشى از انديشه تکفيرى و خود مرکزپندارى آنهاست و
آثار تخريبى آن را در شارلى ابدو و مي بينيم رهبران آنها را
متنبع نميکند جهالت و جمود اين نحله ها بزرگترين ضربه ها
را به امت اسلامى واردکرده است نگاهى به تحولات و درگيريها
از غرب آفريقا تا مرزهاى چين يعنى دوسوم کره زمين گوياى
اين تحجر و جمود فکرى رهبران جاهل و نادان است که
امت اسلامى تاوان آن را ميدهد
کامران
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۲:۴۳ - ۱۴۰۰/۰۴/۰۸
0
0
اما آهنگ فیلم محمد رسول الله با بازی آنتونی کوئین ، بسیار ناب است ساخته آهنگساز معروف موریس ژار
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار