کد خبر: 738564
تاریخ انتشار: ۱۷ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۶:۱۴
اولاد آدم
چه نشسته‌ايد كه اولاد آدم نقطه‌اي از زمين را كشف كرده كه تمامي قوانين مغلوبه محاسبه مي‌گردند و اگر حق اولاد آدم را تا بحال نمي‌خوردند، الان داشت جايزه نوبلش را از بابت اين كشف، مي‌گذاشت در كوزه تا آبش را بخورد! جاي ژول‌ورن خالي! مي‌توانست سفر به اعماق اين نقطه را بنويسد و ننوشت. جاي ارشميدس و حتي كريستف‌كلمب هم خالي تا قوانين بنويسند و سفرنامه. (يك استاد داشتيم به اين آخري مي‌گفت «كريم پوست‌كلفت»!)... اولاد آدم اما شايد يك روز اين كار را كرد و چيزي در اين خصوص قلمي كرد...
(مي‌دانم كه منتظر توضيح بيشتري هستيد! ولي اين بشارتم از كشف جديدم را آرام آرام برايتان مي‌نويسم تا خوب تفكر كنيد، پس مكدر نشويد!).... يادتان مي‌آيد كه قديمي‌ها مي‌گفتند چوب را كه برداري گربه دزده خودش فرار مي‌كند و اين تبديل شده بود به يك اصل و در تمام دنيا جاري و ساري بود! اولاد آدم بچه كه بود هر گندي كه مي‌زد، تا اهالي خانه خبردار مي‌شدند، خودش را قايم مي‌كرد. اما حالا چوب را كه برداري، طرف فرار نمي‌كند كه هيچ، طلبكار هم مي‌شود. اين نقطه‌اي كه ما در آن به دنيا آمده‌ايم عجب نقطه كوري است كه هيچ‌گاه قوانين دنيا به حساب نمي‌آيد! قوانين بر‌عكس مي‌شود و دست آخر، دست از پا درازتر بايد از حق و حقوق خود بگذريد... (ياد گندهاي كودكي بخير! البته آنقدر پدر و مادر و خواهر و برادر و در و همسايه، گوش اولاد آدم را بابت گندهايش كشيده‌اند كه اولاد آدم حالا شده است اولاد آدم! و‌الا هنوز هم اولاد آدم، اولاد ناآدم بود!)
لابد مي‌گوييد كه‌ اي اولاد آدم قدري شفاف‌تر بنويس! تو را چه شده است كه اين روزها با حجب و حيا مي‌نويسي و در پرده! از پرده برون آر هر چه كه دل تنگت مي‌خواهد. اصلاً برو پرده‌فروشي باز كن. اصلاً هر روز مراسم پرده‌برداري راه بينداز! قدري از سياست ديوارهاي شيشه‌اي بهره بگير. ببين در مملكت همه چيز دارد شفاف مي‌شود؛ از اختلاس گرفته تا دزدي و پارتي‌بازي و كار چاق كني و قاچاق! ديگر كسي از اين كارها خجالت نمي‌كشد و آن وقت تو وقتي مي‌خواهي بروي سر اصل مطلب، انگار عروس خانمي و صورتت گل مي‌اندازد و سيني چاي را به جاي خود مي‌لرزاني! (اينقدر تن سر دبير را نلرزان).... قدري با مثال زدن، كارت را جلو ببر. تا كسي به تو بهانه‌جويي نكند! آن وقت با خيال راحت، كشفت را بگو. صراحت لهجه داشته باش. تو مي‌تواني...
اولاد آدم هم مي‌بيند كه بد نيست. بالاخره بايد يك ربطي پيدا كرد كه بي‌ربط نباشد و با ربط باشد! امان از دست اين گربه‌هاي داخل ضرب‌المثل‌ها كه حالا بايد اولاد آدم برايشان مصداق بياورد. گربه (كه در افغانستان پشك گفته مي‌شود) با نام علمي Felis silvestris catus، زيرگونه‌اي از گربه دشتي با نام علمي Felis catus است. حدود ۶۰۰ ميليون گربه امروزه در سراسر دنيا پراكنده‌اند و تقريباً در هر جايي كه انسان‌ها زندگي مي‌كنند، بود و باش دارند و اما افغانستان، كشوري است كه.... (باشد، گربه رقصاني نمي‌كنم! مي‌روم سر اصل مطلب!)
بله! جانم برايتان بگويد كه مدير بازاريابي و فروش شركت خودروسازي سايپا با اشاره به اتفاقات اخير (راستي چه اتفاقي افتاده كه اخير باشد؟) در حوزه اين صنعت گفت: در بحث توليد ملي امروز شاهد برخي اقداماتي هستيم كه بيشتر شيطنت‌آميز به نظر مي‌رسد. (او هيچ اشاره‌اي نداشت كه اين اقدامات شيطنت‌آميز چيست و چگونه به وقوع پيوسته است! آيا احتمال دارد كه آنها خودشان شيطنت كرده باشند؟ آيا شيطنت پاسخ شيطنت است؟ آيا كسي را شيطان گول زده است؟ اصلاً شيطان كجاست؟ نكند من شيطانم؟)
وي با بيان اينكه اين اقدامات و كمپين‌ها برخلاف تأكيدات مسئولان نظام و كشور مبني بر حمايت از توليدات داخلي است، تصريح كرد: اگر خودرو‌سازي را تضعيف كنيم اين صنعت در كشور نابود خواهد شد. (او نگفت كه صنعت خودروسازي مي‌تواند فرزندان خود را بخورد. او نگفت كه خودروسازي مي‌تواند بهتر شود. او نگفت كه اصلاً آيا خودش سوار ماشيني كه مي‌فروشد، مي‌شود يا نه...!)
مدير بازاريابي و فروش شركت خودروسازي سايپا نابودي اين صنعت ملي را برابر با ورود خودروهاي لوكس خارجي به بازار كشور دانست و تأكيد كرد كه مهم‌تر اينكه در بحث اشتغال با مشكلاتي مواجه مي‌شويم، چراكه هم اكنون يك ميليون نفر در اين صنعت فعاليت مي‌كنند كه با خانواده‌هاي خود به 5 ميليون نفر مي‌رسند. (مي‌فهميد! مجبورند! مجبور! 5 ميليون نانخور داريم!)
وي در عين حال توليد محصولات به روز و جديد را در سرلوحه توليدات اين شركت عنوان كرد و بيان داشت: تا پايان برنامه پنجم توسعه مأموريت‌هايي براي صنعت خودروسازي كشور تعريف شده كه بر اساس آن بايد توليدات داخلي سالانه به مرز 3 ميليون دستگاه برسد. (حالا هي برويد آب بياوريد تا حوض را پر آب كنيد. بعدش كمپين راه بيندازيد. سالانه 3 ميليون خودروي داخلي در راه است! تا كور شود هرآن كس كه نتواند ديد! يعني بالاخره اولاد آدم تا آخر عمرش به يك پرايد مي‌رسد تا بتواند بوق بزند!)
اما يك چيز با نمك اولاد آدم برايتان بگويد تا بفهميد كه عمق فاجعه كجاست! اين مدير عزيز گفته كه صنعت در توليد مملكت ۳۰ درصد سهم دارد كه ۲۷ درصد آن سهم صنعت خودروسازي است. (‌آن سه درصد ديگر كه توليد صنعت كشور است معلوم نيست چيست؟ لواشك است؟ برگه هلوي صنعتي است؟ آب هندوانه صنعتي بي‌تخم است؟ چيست؟)
... اولاد آدم به صورت اشد از مردم مي‌خواهد چوب برندارند. چون كسي از آنها نمي‌پرسد چرا چوب را برداشته‌اند. بلكه همه آنها را توبيخ مي‌كنند كه چرا چوب در دستانشان است. لذا بر مردم مهربان و گربه‌دوست الزامي است كه مراسم چوب‌سوزي راه بيندازند و اصلاً كمپين چوب من كجاست را پيش ببرند تا رستگار شوند...
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار