کد خبر: 738418
تاریخ انتشار: ۱۷ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۰:۲۷
فرماندار بانه ;
فرماندار بانه گفت: باید با افرادی که به دنبال کسب ثروت از طریق نامشروع هستند برخورد اساسی صورت گیرد.

راشد عذیری در جلسه ستاد امر به معروف و نهی از منکر این شهرستان که با محوریت بازار و با حضور بازاریان بانه‌ای در فرمانداری برگزار شد، اظهار داشت: باید با افرادی که به دنبال کسب ثروت از طریق نامشروع هستند برخورد اساسی صورت گیرد.

وی با بیان اینکه بیشتر کسبه بانه دغدغه اجرای امر به معروف و نهی از منکر را دارند، عنوان کرد: بزرگترین سرمایه بانه، مردم آن هستند و قسمت عظیم این سرمایه، کسبه با اخلاق و متدین و مقید به قانون‌اند.

فرماندار بانه ویژگی‌های فرهنگی را از عوامل موثر در جذب گردشگر به این شهرستان ذکر کرد و ادامه داد: بازار بانه و تجارت آن سابقه دیرینه‌ای دارد که این تداوم از خوشنامی و با انصاف‌بودن مردم آن است.

عذیری از بانه به عنوان دروازه اقتصادی کردستان نام برد و گفت: این شهرستان با وجود موقعیت جغرافیایی و قرارگرفتن در مرز از امنیت بسیار خوبی برخوردار است که این نیز به دلیل مردم خوب و مهمان‌نواز و متدین آن است.

وی تصریح کرد: بازاریان با انصاف بانه سود کم و مستمر را بر کسب ثروت یک شبه از راه غیرشرعی ترجیح می‌دهند و این امر دلیل مبرهنی بر افزایش چشمگیر مسافران در سال‌های اخیر بوده است.

فرماندار بانه بر لزوم برخورد با افراد سودجو در بازار بانه تاکید کرد و افزود: در راستای حل این مشکل همکاری مردم و بازاریان با نهادهای ناظر به منظور امر به معروف و نهی از منکر لازم است و بازاریان می‌توانند با همت خود از پیشروی این آفت در شهرستان جلوگیری کنند.

وی گفت: تمکین به قانون برای همه الزامی است و هر کس به نوبه خود علاوه بر رعایت آن باید دیگران را نیز به تمکین از آن دعوت نماید.

عذیری با اشاره به اینکه برخی از بازاریان دارای پروانه کسب نیستند، اظهار داشت: این مسئله مطلوب نیست زیرا افرادی که در صنف خود دارای شناسنامه نیستند می‌توانند دست به هرگونه تخلفی بزنند.

وی خطاب به بازاریان و اصناف بیان کرد: باید با داشتن چشم‌اندازی از آینده، رفتار امروزمان را تنظیم کنیم تا به آبروی شهرستان و استان که تاکنون به خوبی از آن یاد شده است لطمه وارد نشود.

فرماندار بانه اضافه کرد: هماهنگی و همکاری اداره صنعت، معدن و تجارت، اصناف، اتحادیه‌ها و سایر ارگان‌های مرتبط با بازار سبب حل مشکلات و دغدغه‌ها می‌شود.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر