کد خبر: 737903
تاریخ انتشار: ۱۵ شهريور ۱۳۹۴ - ۲۰:۰۶
رقابت‌هاي كشتي قهرماني جهان- لاس‌وگاس
رقابت‌هاي كشتي فرنگي قهرماني جهان در حالي از امشب ساعت 21:30 به وقت ايران در لاس‌وگاس امريكا برگزار مي‌شود كه...
وحید صابری
رقابت‌هاي كشتي فرنگي قهرماني جهان در حالي از امشب ساعت 21:30 به وقت ايران در لاس‌وگاس امريكا برگزار مي‌شود كه تيم‌ملي كشتي فرنگي ايران با تركيب سوريان، زيدوند، بيابانگرد، عبدولي، قادريان، اخلاقي، رضايي و علياري به مصاف رقباي خود خواهد رفت. مسابقات قهرماني جهان اولين انتخابي المپيك 2016 است و پنج نفر اول هر وزن مي‌توانند براي كشور خود سهميه المپيك را به دست بياورند.
تيم كشتي فرنگي ايران با سه تغيير نسبت به سال گذشته گام به اين رقابت‌ها مي‌گذارد. مهدي زيدوند و يوسف قادريان براي نخستين بار حضور در چنين مسابقاتي را تجربه مي‌كنند. از طرفي ديگر مهدي علياري در اين دوره از رقابت‌ها با سنگين وزن‌ها روي تشك مي‌رود.  اما آنچه در اين رقابت‌ها باعث ايجاد دلهره و استرس براي كادر فني و كشتي‌گيران شده، حضور كشتي‌گيران رژيم اشغالگر قدس در اوزان 59 و 98 كيلوگرم كشتي فرنگي است، دو وزني كه دو شانس مسلم طلاي ايران يعني حميد سوريان پرافتخار‌ترين كشتي‌گير ايران با شش مدال طلاي جهان و يك طلاي المپيك 2012 و قاسم رضايي دارنده مدال طلاي المپيك لندن در آن حضور دارند. البته رژيم اشغالگر در كشتي آزاد هم با چهار نماينده در اوزان ۷۴، ۶۵، ۶۱، و ۸۶ كيلو حاضر مي‌شود. هرچند رژيم صهيونيستي هيچ وقت در كشتي حرفي براي گفتن نداشته و ندارد اما رويارويي نمايندگان ما با اين كشتي‌گيران مي‌تواند لطمات جبران‌ناپذيري را براي كشتي ما به همراه داشته باشد.  به هر حال تيم‌ملي كشتي فرنگي كشورمان به اميد تكرار قهرماني پا به لاس‌وگاس گذاشته موضوعي كه اميدواريم قهرماني دوره قبل براي ما به خاطره تبديل نشود.

66 كيلوگرم، زيدوند

بعد از اتفاقاتي كه براي اميد نوروزي در انتخابي تيم‌ملي كه منجر به كنار گذاشته‌شدنش از تيم انجاميد، رخ داد؛ دوبنده به جواني به نام مهدي زيدوند رسيد. كشتي‌گيري كه مدال برنز جوانان جهان را در كارنامه دارد. براساس آخرين رده‌بندي اتحاديه جهاني كشتي مهدي زيدوند حتي در ميان 20 كشتي‌گير برتر اين وزن هم نيست، به نظر مي‌رسد حريف زيدوند قبل از هر كسي خودش است؛ او اگر بتواند به راحتي سر وزن برسد و از نظر روحي و رواني خودش را آماده و مهياي حضور در اين ميدان كند دست خالي نخواهد ماند. صدر اين وزن همچنان در اختيار داوور استفانك صربستاني است كه در فينال جهاني سال قبل البته به لطف داوران اميد نوروزي را شكست داد. حال بايد ديد كادر فني كه ريسك كرده و زيدوند جوان را در تركيب اصلي قرار داده مي‌تواند در نخستين حضورش مدال‌آوري داشته باشد.

75 كيلوگرم، جدال با ناداوري‌ها
جمع مدعيان در اين وزن جمع است و به نظر مي‌رسد زيباترين كشتي‌ها را بايد در اين وزن جست‌وجو كرد؛ جدال تمام عيار جنگجوها. به نظر مي‌رسد همه هستند. صدر اين وزن در اختيار كيم هيون وو كره‌اي، نفر اول المپيك لندن و قهرمان 2013 جهان و بازي‌هاي آسيايي است، آرسن جولفالاكيان ارمنستاني قهرمان 2014 جهان هم يكي ديگر از مدعيان اين وزن به حساب مي‌آيد. او در حال حاضر در مكان دوم رده بندي قرار دارد. سعيد عبدولي كه در آخرين رده‌بندي اعلام شده جايي در بين برترين‌هاي وزن خود ندارد تنها براي صيد طلا به ميدان خواهد رفت، البته اگر داوران اجازه دهند مي‌تواند به دوران طلايي‌اش باز گردد هر چند كه كيم هيون وو كره‌اي، نفر اول المپيك لندن كار او را براي قهرماني در اين وزن بسيار سخت مي‌كند.

98 كيلوگرم، رضايي در انديشه عبور از آلكسانيان
در اين وزن جدال سختي بين سه كشتي‌گير وجود دارد و قطعاً يكي از همان سه نفر هم قهرمان خواهند شد. به نظر مي‌رسد از همين حالا بايد رقابت اصلي را بين آرتور آلكسانيان قهرمان ارمني سال گذشته جهان و قاسم رضايي قهرمان المپيك لندن دانست و از طرفي اسلام ماگومدوف روس كه در رده دوم آخرين رنكينگ اتحاديه جهاني قرار دارد مي‌توانند براي اين دو خطرساز شوند. آلكسانيان كه در جهاني سال گذشته انتقام شكست در المپيك لندن را از رضايي گرفته بود حالا كار سختي با وجود قاسم آماده براي دفاع از عنوان قهرماني سال قبل خود خواهد داشت چراكه حالا اين رضايي است كه مي‌خواهد زهر چشمي از اين ارمني كاركشته پيش از بازي‌هاي المپيك بگيرد. رضايي كه به گفته خودش حتي شرايطي به مراتب بهتر از المپيك لندن دارد به اذعان بسياري از كارشناسان از شانس‌هاي مسلم كسب مدال طلا در امريكا خواهد بود.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار